Het luchtfilter muisdicht maken (E21)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1800 kunt uitvoeren
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Het luchtfilter muisdicht maken (E21)

Bericht door RonalT » 08 nov 2012, 19:09

Koop gegalvaniseerd gaas met een maaswijdte van van ongeveer 6 mm. Snijd het gaas ruwweg in de vorm van de luchtinlaat, maar dan ongeveer 1 cm groter dan de buitenomtrek. Snijd vervolgens de verbindende draden weg, zodat alleen draden van ongeveer 1 cm lang buiten de luchtinlaat uitsteken. Boor vervolgens 2,5 mm gaten op 1 cm van de voorkant van de luchtinlaat en steek de draden van binnenuit door de gaten. Buig de draden aan de buitenkant tegen de luchtinlaat aan en zet het daarna vast met ABS cement om de gaten om de draden af te dichten. Daarna draaide ik zo veel tape rond de buitenkant om de draad te dekken, zodat ik in de toekomst mijn vingers niet zal bezeren aan de draad eindjes. Als afwerking heb ik het rooster met mat zwarte verf bespoten.
Totale kosten waren minder dan $ 5 en ongeveer een uur werk.

Afbeelding

Ik vindt het er goed uitzien en zorgt ervoor dat de muizen en eekhoorns uit mijn luchtfilter blijven.




Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten