Hoe maak je letters weer zichtbaar (D20)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Hoe maak je letters weer zichtbaar (D20)

Bericht door RonalT » 14 jul 2013, 22:27

Heel leuk deze website en ik heb ook al gebruik van de How-To informatie gemaakt. En nu heb ik wat geschreven in de hoop dat anderen er wat aan hebben. Dit is mijn manier om jullie te bedanken.

Ik heb een mooie GL1500SE uit 1997 (en een minder mooie GL100A uit 1982). Deze poets ik zo mooi als ik kan, maar zo lang als ik weet ontbreken de letters rond het contactslot.

Afbeelding

En het klinkt misschien stom, maar dat stoort me altijd al.


Heel lang geleden, in een heel ander sterrenstelsel, had ik een speciaal voor mij gemaakte bowling bal waar mijn naam in gegraveerd was. Ik herinner me dat de maker de gegraveerde letters met een speciale lakstift had gevuld. Het kostte me wat research, maar ik heb ze gevonden onder de naam "Engravocolor Stick". Om deze via het internet te vinden was erg moeilijk, zeg maar vrijwel onmogelijk. De bedrijfsnaam heb ik gevonden, maar veel van deze websites hebben een eigen bestelformulier en doen moeilijk met rekeningen. Later meer hierover. Echter, het vinden van prijzen was onmogelijk, bellen in het weekend werkt ook niet omdat ze dan gesloten zijn. Het was allemaal vreselijk irritant.
Maar uiteindelijk vond ik fragment van een forumgesprek waar iemand schreef dat ze per stuk ongeveer $ 8-10 kosten.

Toen begon het grote nadenken, mijn McGyver instinct nam het over en ik probeerde op een paar verschillende manieren om tot een geweldige prestatie te komen. Na wat experimenteren blijkt het goede ouderwetse waskrijt te werken.

Om te beginnen maak ik het gebied waar ik wil vullen met een tandenborstel schoon. Daarna neem ik gewoon ouderwets waskrijt - het witste wat ik kan vinden - en dat wrijf ik in de letters.

Afbeelding

Ga rond in cirkels, horizontaal, verticaal het maakt niet uit. De bedoeling is om zo veel mogelijk was in elk randje en hoekje te krijgen. En wees niet benauwd, er kan nooit te veel was in zitten.

Let er wel op dat je niet te veel op plaatsen kom die je niet hoeft te vullen. Schoonmaken is eenvoudig (wanneer Pledge is gebruikt op de motor) maar waarom zou je te veel doen. Je kunt natuurlijk ook de ring die rond het contactslot zit van je motor afhalen. Ik dacht hier pas aan nadat ik klaar was... :lol:

Vervolgens neem je een poetslap en wrijf licht om het overtollige weg te halen. Niet te hard drukken, en ook geen pluizige doek want daardoor wrijf je de was uit de letters.

Afbeelding

Je moet gewoon blijven poetsen tot het hele gebied schoon en glanzend is. Voor de letters "ON" heb ik rood waskrijt gebruikt.

Maak je geen zorgen, je kunt het gewoon aanraken en zelfs met Pledge er over gaan, maar wees daar voorzichtig mee. Want Pledge gaat in de was zitten. Pledge en een tandenborstel zijn de middelen om de oude was uit de letters te verwijderen maar ook uit licht-lenzen, de vele logo's die op de motor zitten en ook uit naden en randjes tussen al het plastic.

En dit Honda-logo staart me aan, smekend om de nodige aandacht.

Afbeelding

En nu is het dus rood...

Afbeelding

Afbeelding


En na wat rondkijken zie je steeds meer dingen die best wat aandacht mogen hebben...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen stond er nog een '82-er die snikkend om ook wat aandacht vroeg...

Afbeelding

Helaas zat de radio-cover op de motor zodat ik de knoppen niet kan zien. Later wanneer ik thuis ben zal ik nog eens kijken.




Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie