Gl1500 Simpro Combo Light (D12)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Gl1500 Simpro Combo Light (D12)

Bericht door RonalT » 10 nov 2012, 20:52

Toen ik mijn 1996 Wing kocht heb ik ook een Americade the Simpro Combo tail light gekocht. Het vult samen met een rem/achterlicht en achteruitrijlicht combinatie de ruimte op rond de kentekenplaat. Het is een mooie toevoeging op een GoldWing.
Maar na jaren ... begint de plastic lens minder te worden en er komen barstjes in de lens. In het weekend heb ik besloten om de Simpro er af te halen en te vervangen door de originele kentekenplaathouder (ja .... die heb ik nog steeds).
Maar ik was niet tevreden over hoe dat er uit ziet. Ik had nog een paar kappen van een TL-armatuur en deze hebben een heldere prisma-lens die ik in de juiste vorm kon zagen. Omdat ik geen rode lampjes heb besloot ik het kunststof met een doorzichtige verf te bespuiten die wel rood is.

Afbeelding

Om de lens op zijn plaats te houden heb ik 3M dubbelzijdige tape gebruikt (die ook wordt gebruikt om raamventilatoren in auto's te bevestigen) ... sterk spul! De achteruitrij/extra-lichten van de originele Simpro heb ik niet meer gebruikt ... mijn versie heeft nu alleen rem/achterlichten. En het ziet er niet slecht uit.
Ik ben nog op zoek geweest naar LED's maar die waren niet snel genoeg leverbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie