Oud geluid vervangen door een nieuw geluid (D13)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Oud geluid vervangen door een nieuw geluid (D13)

Bericht door RonalT » 09 nov 2012, 20:14

Ik heb een GL1500 uit 1988 en omdat ik voor deze een BMW LT1200 had was ik niet tevreden over het geluidssysteem. Er is geen upgrade voor de radio mogelijk en een normale autoradio met MP 3 speler installeren is ook bijna onmogelijk. Deze past niet op de plek waar de radio zit. Maar .....
  1. Na een aantal slapeloze nachten had ik uit gedokterd wat ik wilde. Met een beetje werk gaat het er uit zien alsof ik er mee naar een show wil.

    Afbeelding
  2. Om te beginnen koop je een fatsoenlijk uitziende radio met een afneembaar front en 'a lot of oomph'. Verwijder de hele houder waar het front in vast wordt geklikt.

    Afbeelding
  3. Daar zie je een platte kabel met een connector. Zorg dat je hier een tweede exemplaar van hebt.

    Afbeelding
  4. Deze tweede kabel soldeer je op de eerste. De kabel kun je bij een goede elektronica-handel kopen (Conrad.nl).

    Afbeelding
  5. Zo'n zelfde soort kabel wordt gebruikt om in een PC een hard disk aan te sluiten. De reden hiervoor is, dat alleen het front aan de voorzijde is gemonteerd, en de rest van de radio aan de achterkant.
  6. Je verwijdert alle oude zooi en met behulp van glasvezel maak je het gat dicht waar de radio gezeten heeft, inclusief een zeer exclusieve bierblikjes houder.

    Afbeelding
  7. Het radiofrontje wordt ook op deze plaats gemonteerd. Er blijft overigens genoeg ruimte over voor andere leuke 'gadgets'.

    Afbeelding
Ik ben heel erg blij met de modificaties en zelfs bestaande BMW eigenaars kunnen hier niet tegen concurreren.

Afbeelding


En de intercom zal je vragen, ik heb een Scala Rider Intercom op mijn helm gemonteerd en heb dus geen GL-​​intercom meer nodig. De oorspronkelijke intercom was namelijk wel datgene wat me er van weerhield om een dergelijke verandering door te voeren. Maar ik heb gekozen voor een beter geluid. Ik gebruik mijn mp3-speler veel meer dan ik mijn intercom gebruik en met de blue tooth set werkt alles zoals ik hoopte.





Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten