- Verwijder de lederen afdekking van je linker kuipvak, en verwijder de 4 schroeven die het kuipvak op zijn plaats houd.
- Til het kuipvak uit de kuip. Wanneer je kuipvak is voorzien van een 12 volt stekker, dan is het misschien nodig deze te ontkoppelen of je laat hem langs de zijkant hangen aan de bedrading.
- Verwijder de deksel van je rechterkuipvak.
- Verwijder de 4 schroeven die het rechterkuipvak op zijn plaats houd.
- Wanneer je GL1500 een SE uitvoering is dan heb je een knop voor de voetverwarming. Draai de schroeven uit deze knop en trek de knop eraf om het kuipvak te kunnen verwijderen.
- Verwijder het kuipvak uit de kuip
- Verwijder het contactslot cover door deze voorzichtig aan de voorkant uit de rubberen klemmen te tillen. daarna trek je het cover een beetje naar je toe om de cover te kunnen verwijderen.
- Verwijder de linker binnen cover door voorzichtig de lip los te trekken in de rechteronderhoek.
- Vervolgens trek je voorzichtig alle lipjes los tot je bij de bovenste komt.
- Deze lip zit vastgeklikt - dus wees voorzichtig anders breekt hij af. Vervolgens verwijder je de rechter binnen cover op dezelfde manier als de bij de linker.
- Open het benzinetank luikje en zie daar bovenin de 2 ontgrendel hendeltjes
- Draai de hendeltjes als op de foto om het radio cover te ontgrendelen
- Gebruik een dop 10mm en verwijder de 2 moeren die de achterkant van het radio cover op zijn plaats houd.
- Til de nokken van de achterkant van het radio cover uit de rubber ringen.
- Trek de lipjes aan linker en rechter voorkant van het radio cover los uit de kuip.
- Til de het radio cover op - je zult nu de bedrading zien waarmee de radio aangesloten is. Draai het radio cover voorzichtig op zijn kop.
- Til het rubberen beschermkapje op om bij de connectors voor de radio te komen.
- Druk de sluitlipjes op de connector in en trek de connector van de radio. Trek aan de connector en nooit aan de bedrading! Nu kun je de antenne kabel verwijderen, deze kun je er zo uit trekken.
- Verwijder het radio cover en zet het veilig aan de kant.
19. Remove the radio shelter and set it safely aside.
- Trek de klem los die de luchtinlaat op het luchtfilterhuis klemt.
- Trek de luchtinlaat los van het luchtfilterhuis.
- Verwijder de drie schroeven aan het einde van het luchtfilterhuis.
- Verwijder de 2 schroeven aan beide zijdes van het luchtfilterhuis.
- Verwijder de 2 schroeven aan de voorkant van het luchtfilterhuis.
- Til het deksel los en verwijder deze door hem naar de voorkant te verschuiven.
- Til het oude luchtfilter uit het luchtfilterhuis, door deze naar de voorkant te verschuiven. Als er vuil of bladeren in het luchtfilterhuis valt, dan dien je dit te verwijderen (dit kan uitstekend met een stofzuiger) voordat je het nieuwe filter erin plaatst.
- Positioneer het nieuwe filter aan de bovenkant van het luchtfilterhuis en schuif hem naar beneden in het luchtfilterhuis.
- Positioneer het deksel op dezelfde wijze vanaf de voorzijde.
- Draai alle schroeven van het deksel weer vast.
- Om de schroeven van de zijkant vast te draaien kun je het beste een magnetische schroevendraaier gebruiken - je wilt deze schroeven niet laten vallen, want dan kun je je plaatwerk verwijderen om ze weer terug te vinden.
- Wat krijgen we nou? Het luchtfilterhuis is een favoriete plek voor eekhoorns en muizen om hun nestjes te maken. Buiten dat het naatuurlijk niet fijn is, kunnen ze door het luchtfilter heen knagen, en dan kunnen de eikels, bladeren en andere rommel in de carburateur en zelfs in de motor gezogen worden, waar ze grote schades aan kunnen richten. Veel mensen hebben hun luchtfilter op deze manier aangetroffen als ze de deksel openen.
- Om dit probleem te voorkomen, gebruiken we gegalvaniseerd (om roesten te voorkomen) 1/4" gaas.
- Knip een stuk wat past over het luchtinlaat en laat hem aan alle zides een stukje oversteken.
- Buig de uiteinde om het luchtinlaat om het gaas op zijn plaats te houden.
- Het gaas zal voorkomen dat muizen en andere rommel in het luchtfilterhuis komt, maar heeft geen invloed op de lucht inlaat
- Plaats de luchtinlaat aan de voorkant van het luchtfilterhuis.
- Plaats de klem terug om het luchtinlaat op zijn plaats te houden.
- Plaats voorzichtig de connectors van de radio weer op hun plek en draai de radio om. Denk erom dat de antenne kabel goed zit.
- Duw het rubberen kapje weer over de connectors en zorg dat het op zijn plaats blijft door hem op de nokjes in te metalen bodem van de radio te drukken.
- Draai het radio cover met de juiste zijde naar boven en leg hem op zijn plaats. Let er op dat de lipjes in de gaten vallen aan de voorkant van de kuip.
- Leg het radio cover over de nokken.
- Zorg er voor dat de vergrendel handels naar binnen gedraaid zijn (ontgrendelde positie).
- Leg de dopmoeren op zijn plaats en draai ze aan zodat de behuizing op zijn plaats blijft zitten.
- Draai nu de vergrendel handels naar buiten zodat de behuizing vast zit.
- Steek de voorste lip van de binnen cover in het dashboard.
- Zorg dat de binnen cover nu op zijn plaats komt te zitten door rondom alle lipjes in de gaten te drukken.
- Leg het contactslot cover op zijn plaats door de voorste lippen in de gaten te steken, daarna de achterkant naar beneden drukken, zodat de nokken in de rubbers vallen.
- Leg het rechter kuipvak op zijn plaats en schroef het vast.
- Als de motor er mee uitgerust is, doe je de knop van de voetenverwarming op zijn plaats en schroef hem vast.
- Leg het linker kuipvak op zijn plaats en schroef het vast. Let er op dat de intercom kabel goed in de opening ligt voor dat je het kuipvak vast schroeft.
Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels