Hoe verwijder je de Lowers (alle modellen) (C50)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1200 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Hoe verwijder je de Lowers (alle modellen) (C50)

Bericht door harmdeboer » 25 okt 2012, 16:11

Er zijn diverse redenen te verzinnen om je onderkuip/lowers te verwijderen. Denk aan het vervangen van de riemen, het monteren van extra verlichting, vervangen waterpomp, plaatsen van nieuwe valbeugels....
Hoe dan ook, indien je niet weet waar je aan moet beginnen is het lastig om te weten wat je wanneer moet doet...
Daarom heb ik foto's genomen bij de sloop van een motor, in de hoop dat jullie er wat aan hebben...

Afbeelding

  1. De onderkuip bestaat in totaal uit 3 stukken kunststof, 1 lower links, 1 lower rechts en een verbindingsstuk in het midden. ( bij de gl1200 87 overgangsmodel zit er een puntbak gemonteerd in de stijl van de gl 1500!!)

    Beide kanten van de onderkuip / lowers zijn het zelfde gemonteerd.
    TIP: verlies de ringen niet die in het kunststof zitten deze zijn "genekt" hierdoor bieden ze bescherming aan het kunststof.
  2. Verwijder onderstaande 2 schroeven (kruiskop) bij de LTD SEI model '87 ze zitten onder de luchtroosters. Bij andere modellen zitten er 3 verticale gleuven echter de schroeven zitten op de zelfde plaats!

    Afbeelding
  3. Verwijder bij de LTD SEI Model '87 de schroef die onder de cornoringlight zit.

    Afbeelding
  4. Verwijder nu de schroef aan de onderzijde van de radiator.
    Let op, de kunststof tussenbrug deze ligt los. Hou dus druk op de onderzijde terwijl je de schroef verwijderd. Dan kun je gelijk de brug demonteren.
    Bij het model met de puntbak zit in het midden van de punt bak nog een schroef, deze dien je eerst te verwijderen voor je de lower demonteert.
    (overigens weet ik niet of er nog een schroef zit aan de onderzijde dit heb ik nooit goed bekeken... ik heb er 1 gehad..) :(

    Afbeelding

    Afbeelding
  5. Verwijder daarna de schroef aan de bovenzijde bij de radiator.

    Afbeelding
  6. Je kan de lower nu verwijderen door het kunststof deel naar voren te kantelen zodat het aan de bovenzijde vrij komt van de kuip.
    Daarna laat je de bovenzijde naar buiten komen waardoor je de lower over de valbeugel heen kunt demonteren.

    LET OP indien je een lamp in je lower hebt... ff de stekker afkoppelen...

    Afbeelding
  7. Nu heb je toegang tot de onderkant van de motor.... Op onderstaande foto is de claxon en de montage beugel van de valbeugel al verwijderd.

    Afbeelding


Voor de voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie