Hoe bouw ik mijn 1200 van MIJL naar KMH (C38)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1200 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
auwerda
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 sep 2010, 20:56
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Helmond

Hoe bouw ik mijn 1200 van MIJL naar KMH (C38)

Bericht door auwerda » 18 okt 2012, 23:04

Let op, deze How-To legt uit hoe de procedure werkt. Het is niet gegarandeerd dat het werkt!

Ok, daar gaat ie dan. Hier is de How-To.

Benodigdheden:
  • Kruiskop schroevendraaiers (kleine en iets grotere)
  • Kleine plat schroevendraaiertje
  • Steeksleutel maat 10
  • Dop sleutel maat 10 met verlengstuk
  • Soldeerbout met fijne punt en wat soldeer
  • Kniptangetje
  • Dun draadje voor nieuw brugje
  • Likje multi-purpose vet
Eventueel voor schoonmaak werk onderweg:
  • "Kontakt 60" spray
  • Glasreiniger
  • Poetslap
  1. Begin met het onderbreken van de accuspanning: Verwijder de linker zijkap (voorzichtig trekken!) en haal de minpool los.


    Afbeelding
  2. Verwijderen van de zijspiegels: licht het rubber onder de spiegel op en draai de twee bouten met dop sleutel 10 los. Doe dit zowel voor linker als rechter zijspiegel.

    Afbeelding
  3. Loshalen van de metalen sierplaat boven de kop lamp: Neem de plaat vast aan de ogen die normaal onder de spiegels vallen en trek de plaat voorzichtig iets naar voren.

    Afbeelding
  4. Trek de plaat dan om hoog uit de beugels boven de koplamp.

    Afbeelding
  5. Loshalen ruit: Verwijder de de vier bouten om de plaat waarmee de ruit vastzit los te maken.

    Afbeelding
  6. Verwijder de plaat, de ruit en de rubber opvullingen. Bij mij zit de ruit ook nog aan de zijkant vast. Dat laat ik gewoon zitten en ik klap dus de ruit (straks) voorzichtig naar achter.

    Afbeelding
  7. Loshalen van de platen voor de speakers: Zorg dat de radio reeds is verwijderd. Verwijder voorzichtig de Honda kapjes door ze van rechts met een kleine schroevendraaier onder en omhoog te wippen (linkerkant is al verwijderd). Draai de kruiskop schroef uit. Trek de speaker platen voorzichtig los, deze zitten met haakjes vastgeklemd in de andere hoek (bij mij zijn die afgebroken vandaar dat ze vastgezet zijn met kruiskop schroefjes in die andere hoek).

    Afbeelding
  8. Draai vervolgens de speakers los. Bedrading kan blijven zitten.

    Afbeelding
  9. Je kunt nu de kap om het dashboard voorzichtig naar je toe trekken en verwijderen.

    Afbeelding
  10. De 3 stekkers boven de koplamp loshalen.

    Afbeelding
  11. Het dashboard zit op een metalen framepje geschroefd met vier moeren. Het metalen frame zit vastgeschroefd op de kuip met vier moeren. Draai het metalen frame los en het dashboard van het frame. Het is een beetje een gepriegel en er valt makkelijk een moertje in de kuip, maar deze is straks makkelijk terug te vinden als het dashboard eraf ligt. Zie de volgende fotoos.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
  12. Als het dashboard los is, verwijder de vier schroeven van het kapje dat de 2 stekkers afdekt. En verwijder de vier schroeven die het dashboardglas vasthouden.

    Afbeelding
  13. Haal het glas met kap er af.

    Afbeelding
  14. En trek achter de 2 stekkers los.

    Afbeelding
  15. Nu kunnen we het LCD loshalen van de dashboard behuizing door de 4 schroeven uit te draaien.

    Afbeelding

    Afbeelding
  16. De draad brug moeten we verplaatsen naar de twee punten daaronder. Ik heb dat gedaan door deze uit te solderen en deze op de 2 punten daaronder in te solderen. Je kunt hem ook gewoon doorknippen en de twee punten daaronder door solderen met een nieuw draadje. De modificatie is gemaakt!

    Afbeelding
  17. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om het dashboard van binnen stofvrij te maken.

    Afbeelding
  18. Alle stekkers heb ik met contact spray ingespoten.

    Afbeelding
  19. En natuurlijk het glas aan binnen en buitenzijde reinigen met glassex of andere glasreiniger.

    Afbeelding
  20. Nu alles terugmonteren. Zet eerst het dashboard weer in elkaar. En monteer het dashboard daarna terug in de kuip.

    Afbeelding
  21. Om te zorgen dat de lastig te bereiken moertjes niet in de kuip vallen als we bezig zijn, plakken we deze met wat vet in de dopsleutel.

    Afbeelding
  22. Als het dashboard is gemonteerd en de stekkers zijn vastgezet kunnen we de accu aansluiten om uit te proberen. Contact aan zetten en …. het werkt!

    Afbeelding
  23. Monteer vervolgens de speakers, de ruit met sierplaat en de spiegels. Klaar!

    Afbeelding

Disclaimer: Voor de voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

.

Plaats reactie