Hoe verwijder ik het getik uit mijn brandstofpomp (C9)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1200 kunt uitvoeren
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Hoe verwijder ik het getik uit mijn brandstofpomp (C9)

Bericht door harmdeboer » 11 okt 2012, 18:48

Ik hoor mijn benzine pomp luid tikken bij een snelheid van 100 kmh dit is niet alleen erg vervelend maar ook het signaal dat hij het wellicht binnenkort gaat begeven.

Ik heb gelezen over benzine pompen die er voor zorgden dat zekeringen er uit vlogen of zelfs pompen die kortsluiten. Ja, dan kun je een nieuwe kopen maar je kunt ook zelf actie ondernemen.

Ik moest en zou zelf ondervinden waarom de pomp zo tikte... eerst heb ik de plaatselijke onderdelen boer gebeld om te vragen of hij er nog 1 op voorraad had voor het geval dat ik mijn pomp om zeep zou helpen...

DISCLAIMER: Ondanks dat dit mij geholpen heeft wil het niet zeggen dat dit de oplossing voor alle problemen is! Het is mijn mening dat luid getik de aanleiding is van het vast lopen van de pomp waardoor kortsluiting kan ontstaan.

Hier mijn werk in een noten dop...Een demperring begeeft het na verloop van tijd, brokkelt af en stukjes rubber raken verstrikt in het mechanisme, dan loopt de zuiger vast, krijg je kortsluiting, moet je een nieuwe pomp kopen.
De magneet van de pomp is normaal 3 ohms ...

Zie hier wat foto's van mijn reparatie (ahum, als tip vooraf verwijder niet het natte gedeelte van de pomp, dat is de dop met de 2 benzineslang aansluitingen...)

Nadat ik alles weer in elkaar gezet had kwam ik er achter de demper (het geen waar het hier om gaat) net een stukje te dik was. Ik heb de schakel controle arm een klein beetje moeten verbuigen om het te laten werken.. een klein inschattingsfoutje maar goed des al niet te min een succesvolle aanpassing...



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op Goldwingdocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten