Waar het bij deze "how to" ook om gaat is het trucje om deze klus MAKKELIJK te doen. Deze How to is van toepassing op iedere type goldwing (let echter op bij de modellen die een elektronische schakeling aan de standaard hebben.)
- Met de motor op de middenbok zet je de jiffy omlaag zodat de veer zich zo ver mogelijk uitrekt.
- Druk met een tang "stuivers"in de openingen van de veer. Dit zorgt er voor dat de veer uitgerekt blijft als je de standaard terug klapt. Op deze manier voorkom je uren gevloek en gefreubel en verwondingen om de veer er af en op te krijgen met een tang...
- Klap de jiffy weer in en verwijder de veer van anker punt. laat de jiffy maar gewoon naar onderen klappen.
- Verwijder de moer en glijbout.
- Haal de jiffy van de motor.
- Smeer het binnen werk van de standaard goed in met vet. Doe dit ook met het frame deel, de glijbout, de moer en het ankerpunt van veer. Maar ook de veer zelf een beetje verwennen kan geen kwaad.
Plaats daarna alles terug op je motor... in omgekeerde volgorde van demontage..
- Zorg er voor dat de schroefdraad van de montage bout goed schoon is en dat je deze voorziet van een laagje Loctite borging. Het is mij in het verleden al eens gebeurt dat alles los getrild is...
- Verwijder overtollig vet resten en controleer of alles lekker soepel loopt.
- Verwijder de stuivers...
Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels