Bluetooth fm verbinding gl1500

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Sleutelaar
Type Goldwing: GL1500

Bluetooth fm verbinding gl1500

Bericht door Sleutelaar » 01 jul 2025, 23:13

Tijdens ritten zonder telefoon verbinding voor data valt minuten lang mijn youtube verbinding uit, die ik doorverbonden heb middels een bluetooth-fm verbinding, en grijp terug naar de verzameling tapes.
Zowel de cb als de cassette "feed" komt veel harder ( in volume) door als de bluetooth fm zender die wordt opgepikt door de radio, zodoende weet ik dat de geluids boxen voldoen, de fm zender schiet te kort. Nu zou het signaal sterker uit te sturen zijn om het volume te verhogen, alleen is dit wettelijk niet toegestaan.
Is er iemand op de hoogte van een low budget oplossing voor een audio verbinding, die voldoet op 100km/h?

fridz

Re: Bluetooth fm verbinding gl1500

Bericht door fridz » 02 jul 2025, 11:12

Bij de how-to artikelen staat beschreven hoe je een aux aansluiting op je radio maakt (D4).
Werkt perfekt en is ook te doen voor niet electronica wizards.
GL1500 (1988) met EML GT3E

Sleutelaar

Bericht door Sleutelaar » 02 jul 2025, 18:56

Bedankt voor het meedenken fridz.

Na nog eens door het werkvoorschrift te gaan, vind ik het nadeel van de omschreven methode, dat de cassette speler "aan" moet om de feed van de aux door te sturen.

Ik kies liever voor een cassette met stekker, ook zijn er nu bluetooth cassettes, alleen mogen die af en toe aan een lader.

Ik heb nog geen keus kunnen maken, aangezien maximaal volume een rol speelt, is de electrode belangrijk.

Andrewing
Type Goldwing: overig

Bericht door Andrewing » 06 jul 2025, 07:44

Bluetooth cassette werkt bij mij perfect moet ik zeggen, idd, moet je deze opladen maar werkt dan 8 a 9 uur en dat rij ik niet op 1 dag achter elkaar. Min puntje is dan ook dat je de cassette er uit moet halen om te laden voor de volgende rit ( keer ) pluspunt, niet zo duur in aanschaf en hoeft niet gesleuteld of gemonteerd te worden.
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!