intercom GL 1200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

intercom GL 1200

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 nov 2012, 16:21

Op de kuip aan de linkerkant zitten 2 knoppen, die schijnen voor de intercom te zijn. Daar heb je voor een aansluiting van en achter, aan de linkerkant van het zadel, door middel van een "5 din plug".

Hoe kan ik hiervan gebruik maken? Wat heb ik nodig om er gebruik van te kunnen maken? Zo'n 5 din plug systeem is denk ik 28 jaar oud, bestaat daar nog iets van?

Of zou ik beter Ger uit Oss kunnen bellen daarover? (Maar denk vraag het toch eerst hier, misschien dat jullie nuttige info erover hebben).

Volgend jaar wil ik paar dagen met de motor op vakantie en m'n dochter meenemen. Nu is het meer schreeuwen naar elkaar tijdens het rijden, dat werkt niet zo geweldig. En die intercom functie zou neem ik aan ervoor moeten zijn om beetje makkelijker met elkaar te kunnen praten?

Heb vandaag ook al in dat topic over intercoms gekeken. Maar kan er niet 100% wijs uit komen. Het gaat me dus niet om muziek te kunnen luisteren of met andere motorrijders te kunnen praten, alleen om met de duo-passagier te kunnen praten.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: intercom GL 1200

Bericht door RonalT » 29 nov 2012, 19:06

Johan, ik las net in een andere topic iets over 'radio eruit' van jou. Vandaar eerst de vraag heb jij een originele GL radio er in zitten. Want het intercomsysteem maakt deel uit van de radio.....

Verder, die din-pluggen zijn echt geen antiek, ze worden nog steeds heel veel gebruikt en nieuw verkocht.

Afbeelding


Te koop op allerlei plaatsen, o.a. Mototronix - Stereo headset GoldWing 1100/1200/1500/1800.
Dingen zijn redelijk duur....

Je kan natuurlijk ook kijken naar een Bluetooth headset kijken. Scala Rider is zo iets.... Scala Rider

Het voordeel van de Scala Rider is dat er geen draadje aan de motor vast zit wat ook gelijk het nadeel is.
Voordeel: op en afstappen zonder nadenken (alhoewel....)
Nadeel: als je vergeet op te laden stopt hij met werken, meestal gebeurt dat tijdens het rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: intercom GL 1200

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 nov 2012, 19:45

RonalT, heb er nog de originele radio inzitten. De antenne is er niet op aangesloten, dat scheelt natuurlijk al ;-) wat betreft ontvangst. Maar had nog een cassette bandje van Whitney Houston gevonden, maar vond dat nou niet zo geweldig klinken :-). Whitney wel, maar het geluid niet.

Had vandaag al naar Ger gemailed, en die schreef dat ook terug ja, dat die intercom alleen werkt via de radio. Zal Ger dan wel even naar kijken of die radio nog wel zo goed is.

Dat din plug-5 komt me bekend voor van een platenspeler die we vroeger hadden, nadien heb ik het nooit meer gezien, vandaar.

Zo'n scala-rider bluetooth achtig dingetje lijkt me natuurlijk wel optimaal. Is er geen 12-volt oplader voor te krijgen dan?

Zal eerst kijken wat Ger zegt over de originele intercom. Had hele waslijst met dingen en hij had overal keurig op geantwoord, wordt de Goldwing weer lekker onder handen genomen voor zijn/haar 29e verjaardag :-).

peter

Re: intercom GL 1200

Bericht door peter » 29 nov 2012, 19:52

De gl1800 heeft ook nog dezelfde plug. En er is nog zat voor te krijgen.
Zelf zou ik gaan voor een bleutoothsetje voor beide opzittende. De intercom van de gl1200 is niet geweldig en als je een gps hebt met bleutooth hoor je die ook meteen.

Zorg alleen dat je eventueel altijd een laadkabel bij je hebt voor de headset weer op te laden. Maak een 12v aansluiting in je topkoffer en als je de helm in de koffer hebt dan laad je hem gelijk op.
Snel,safe, en op de toekomst voorbereid :D

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: intercom GL 1200

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 nov 2012, 20:02

peter schreef:De gl1800 heeft ook nog dezelfde plug. En er is nog zat voor te krijgen.
Zelf zou ik gaan voor een bleutoothsetje voor beide opzittende. De intercom van de gl1200 is niet geweldig en als je een gps hebt met bleutooth hoor je die ook meteen.

Zorg alleen dat je eventueel altijd een laadkabel bij je hebt voor de headset weer op te laden. Maak een 12v aansluiting in je topkoffer en als je de helm in de koffer hebt dan laad je hem gelijk op.
Snel,safe, en op de toekomst voorbereid :D
Had net gekeken op de site van Mototronix. Zo'n headsetje voor de 1200 is 129,95 euro. Vind ik dan nog meevallen. Alleen als ik het goed bekijk lijkt me dat maar voor 1 persoon? Dus voor 2e persoon moet je er nog iets bij kopen? Of heb je eigenlijk gewoon 2 setjes nodig dan? Dan valt het weer tegen, 260 euro :-(.

Luidsprekers voor de Goldwing hebben ze ook, 40 watt, 18,95 (per stuk neem ik aan). Scheelt misschien ook al wat met wat er nu op zit.

GPS heb ik mezelf nog nooit zo in verdiept. Doe alles altijd met een simpele TomTom (en dat werkt best goed. Men zegt dat je in Polen geen navigatie kunt gebruiken, nou ik heb met een TomTom uit 2004 en een Mio uit 2012 erbij hier gister alles binnen door zitten crossen, gaat goed). Heb dat hier ook wel eens gelezen over routes downloaden enzo. Met die simpele Mio van 129 euro kun je je gereden route dacht ik wel op de pc zetten.

Dat met die 12 volt aansluiting in de topkoffer vind ik een schitterend idee! Dat ga ik sowieso doen, is altijd makkelijk. De ruimte heb je ervoor :-)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: intercom GL 1200

Bericht door harmdeboer » 01 dec 2012, 17:06

heren... wellicht een idee om dit gedeelte van het topic af te splitsen aangezien het niet meer om de intercom gaat maar om de navigatie....


overigens... ik heb nog een aantal radios hier in de kast liggen.. als je e.e.a wil testen kan dat... zo heb ik ook de helmen om e.e.a te proberen...

*** edit... o nu zie ik ineens dat het toch al verplaatst is... maar bij gl 1200 nog open staat als topic... wellicht is splitsen makkelijker!?!?! :mrgreen: :mrgreen:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie