hele dure helm of toch goedkoper ??

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 05 apr 2012, 15:25

Devoraz schreef:Kijk. Dat is nu de helm die ik ook op het oog had. De Nolan N104. Het blijkt dat je het kin gedeelte kunt 'locken' in zijn open stand waardoor hij ook als Jet helm te gebruiken is.
Mag je deze helm als jethelm gebruiken?
Want de meeste systeemhelmen mag je namelijk alleen maar als integraalhelm gebruiken. Dus tijdens het rijden dicht.

Er zijn een paar uitzonderingen op deze regel .....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Robin » 05 apr 2012, 22:49

Devoraz schreef:Zaterdag as. ga ik in Heereveen bij MotorTrend kijken of deze helm wat voor mij is en of ze hem in het rood in mijn maat hebben.
Hij is er inderdaad in de goede kleur voor je!!!

Afbeelding

Kijk eens hier, kan je misschien een hoop geld besparen!!!

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2504
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Devoraz » 06 apr 2012, 00:22

Robin schreef:
Devoraz schreef:Zaterdag as. ga ik in Heereveen bij MotorTrend kijken of deze helm wat voor mij is en of ze hem in het rood in mijn maat hebben.
Hij is er inderdaad in de goede kleur voor je!!!

Afbeelding

Kijk eens hier, kan je misschien een hoop geld besparen!!!

Groeten, Robin
Hehehe, ik wist dat hij er in het rood was. Ik hoop alleen dat MotorTrend hem op voorraad heeft liggen. Daar is deze helm trouwens ook maar zo'n € 300,- dus gaat vast goed komen.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door WingMan84 » 06 apr 2012, 10:06

Ze hebben hem ook in mijn kleur, en wat goedkoper. http://www.motortrendshop.nl/helmen-nol ... -1110.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 06 apr 2012, 10:49

WingMan84 schreef:Ze hebben hem ook in mijn kleur, en wat goedkoper. http://www.motortrendshop.nl/helmen-nol ... -1110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, niet 'Ze hebben hem ook in mijn kleur', maar ze hebben ook een helm in jouw kleur. Dat is een klein verschilletje. Het gaat namelijk over twee verschillende types helm.
De N90 is een al wat oudere helm en de N104 is het 2012 model wat verder ge-evolueerd is.
Voordeel voor mensen met grijze motoren is dat bijna elk type helm wel in een grijze kleur geleverd wordt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 5643
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door De Motormuis » 06 apr 2012, 11:20

RonalT schreef:
Voordeel voor mensen met grijze motoren is dat bijna elk type helm wel in een grijze kleur geleverd wordt.
En het past goed bij mijn kleur haar. :lol: :lol: :lol:

Nee, zonder gein, een grijze helm is lekker neutraal.En als je lichtgrijs hebt valt hij ook op
als het wat donkerder begint te worden. En je kunt hem bij alle kleur motoren op.
Hoef je niet perse iedere keer een andere helm bij je motor te kopen.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2504
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Devoraz » 07 apr 2012, 21:13

De kogel is door de kerk. Ik heb vanmiddag de Nolan N104 uitgeprobeerd en aangeschaft. De wijnrode helm was niet op voorraad en dus wordt deze in de loop van de week opgestuurd. Het kinstuk is in de open stand vast te zetten. Er mag dus ook als jethelm gebruik van gemaakt worden. Het heeft me €299,- gekost. MotorTrend blijkt toch zo'n beetje de goedkoopste van nederland te zijn met betrekking tot de Nolan helmen.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 07 apr 2012, 22:46

Devoraz schreef:Er mag dus ook als jethelm gebruik van gemaakt worden.
Waaruit blijkt dit?
Devoraz schreef:Het kinstuk is in de open stand vast te zetten.
Alleen uit het feit dat het kinstuk vast te zetten is?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2504
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Devoraz » 07 apr 2012, 23:54

RonalT schreef:
Devoraz schreef:Er mag dus ook als jethelm gebruik van gemaakt worden.
Waaruit blijkt dit?
Devoraz schreef:Het kinstuk is in de open stand vast te zetten.
Alleen uit het feit dat het kinstuk vast te zetten is?
Volgens de verkoper, maar ik zal het nog eens verder uitzoeken. Niet dat het heel belangrijk is... :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 08 apr 2012, 00:13

Devoraz schreef:Volgens de verkoper, maar ik zal het nog eens verder uitzoeken. Niet dat het heel belangrijk is... :wink:
Het verhaal van de verkoper klopt. En of het belangrijk is. In geval van een ongeval zal de verzekering zoeken om de schuld af te kunnen schuiven. En mocht je toevallig met het kindeel omhoog rijden met een helm waar het niet mee mag.... (ik weet het, dat gebeurt ons nooit. Dat treft altijd anderen :wink: )

Wat ik er op diverse plekken over vond:

HOMOLOGATION STANDARD
The new N104 is P/J approved, in compliance with the legislation currently in force UN/ECE 22-05. P/J approval allow the motorcyclist to ride the vehicle both with open and closed chin guard, in compliance with the current legislation in force.


wat zoveel betekend als

HOMOLOGATIE STANDAARD
De nieuwe N104 is P / J goedgekeurd, met inachtneming van momenteel geldende wetgeving UN / ECE 22-05. P / J goedkeuring staat toe dat de motorrijder om het voertuig te rijden met zowel open als gesloten kinstuk, in overeenstemming met de wetgeving die van kracht is.

In dit stuk wordt gesproken over ECE22-05 en wat betekend dat nou weer?

Alle in Europa toegelaten helmen moeten de ECE-keuring doorstaan. Deze keuring definieert de testmethoden en de te bereiken testwaarden van de verschillende onderdelen van een helm.

Daartoe behoren crashtests op verschillende plaatsen van de helmschaal, trekproeven van kinband en sluiting, rotatietesten waarbij gekeken wordt of de helm op het hoofd blijft tijdens een eventuele crash, toetsing van de optische kwaliteit en de krasvastheid van de vizieren evenals doorlopende testen gedurende de productie.
Het ECE-label op de kinband of in de binnenvoering bevestigt dat een helm de gestelde testcriteria doorstaan heeft.
ECE-Norm 22/03, 22/04 of ECE 22/05 zijn geldige normen.


Naast de tests die voorzien zijn door de norm 22-04, houdt de norm 22-05 ook rekening met de kaakbescherming. Er wordt een impacttest gedaan op het kinstuk om de bescherming van de kin bij een val te controleren. De letter P geeft aan dat de helm aan het vereiste beschermingsniveau beantwoordt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2504
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Devoraz » 08 apr 2012, 00:37

Jemig, da's nogal een verhaal. Over het algemeen zal ik niet met open kindeel rijden, maar ja.... ik heb mijn rijbewijs nog niet en weet dus niet wat het is om met een jethelm te rijden. Op de bromfietsen die ik vroeger gehad heb reed ik altijd met een integraalhelm en ook achterop bij mijn vader had ik altijd een integraalhelm op.

In elk geval bedankt voor je uitleg. :D
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Cor » 08 apr 2012, 09:01

[quoteOver het algemeen zal ik niet met open kindeel rijden, maar ja.][/quote].

Maar de praktijk zal uitwijzen als je dit soort helm hebt,dat je regelmatig "open" rijdt 8) 8) . Tenminste dat gebeurt bij mij,alleen op de snelweg doe ik de helm helemaal dicht.Rijdend over tussendoor wegen is het open en dan rij je toch ook niet rustig aan. De helm die ik heb een scorpion exo 900 air en is voor allebei goedgekeurd, wetende dat een verzekering maatschappij overal naar kijkt,heb ik bewust voor deze helm gekozen.
groeten cor

p.s het belangrijkste wat de helm moet doen is je hoofd beschermen,en mooi zijn komt pas op een andere plaats. :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Frederick Lieverdje » 09 apr 2012, 13:32

Een jaar of 30 geleden reed ik met een Nolan intergraalhelm op de brommer en op de motor.
7 jaar geleden als heropstapper een dure Shubbert S1 gekocht omdat ik de intergraalhelm zo opgesloten vond en de systeemhelmen toen lelijk vond met zo'n toeter op je kop als hij open staat.
De S1 is een jethelm met een kinbeugel en een opklapbaar vizier en zonnescherm.
Bevalt erg goed, ik rij meestal "open" en bij hogere snelheden en regen of harde wind doe ik het vizier dicht.
Volgens de fabrikant moet je met gesloten vizier rijden maar dit is omdat door turbulentie kans is dat de scharnieronderdelen een oplawaaier krijgen en kapot gaan.
Ik voel me best veilig in deze helm.

Groet, Freerk
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2159
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Rongoos » 01 mei 2012, 23:47

De helm van de Lidl die ik had voldeed best aan mijn verwachtingen.
Maar toch ben ik op zoek gegaan naar een jet-helm. Wanneer ik met de systeemhelm opengeklapt reed kreeg ik last van mijn nek.
Vraag me niet waarom maar het gebeurde. Dus op zoek naar een leuke betaalbare Helm en uitgekomen bij de Probiker Demi Jet fiber 2.
Een hele lichte helm met een hele prettige pasvorm en een geintregeerd zonnevizier. Ook moet het inbouwen van een J&M headset geen probleem zijn
Afbeelding

Ik vond een Jet-helm gewoon horen bij een Goldwing.
Je ziet een harley rijder ook niet met een intregraal helm rijden. (hier zal ik wel reakties op krijgen) :lol:
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Voor al uw biljartspulletjeshttp://biljartservicekennemerland.nl
weblog over de Goldwing http://gl1500.wordpress.com/

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 02 mei 2012, 00:16

Rongoos schreef:Maar toch ben ik op zoek gegaan naar een jet-helm. Wanneer ik met de systeemhelm opengeklapt reed kreeg ik last van mijn nek. Vraag me niet waarom maar het gebeurde.
Ik kan je er wel antwoord op geven....
Bekijk dit plaatje eens en vergelijk het met het plaatje van de jet-helm die jij postte...
Afbeelding
Je moet je hand een dwars op de rijrichting houden en kijken hoe de wind daar tegen drukt. Het kinstuk is net zo groot of groter dan een hand dus vangt net zo veel wind. Vandaar een zere nek.

dat is de reden dat ik gekozen heb voor de Shark Evoline....
Afbeelding

...die lijkt op een jethelm. Ik heb hem ook 98% van de tijd openstaan. Maar biedt eventueel ook de bescherming van een integraalhelm
Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten