Shubert C3

Dawingi
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
Locatie: PEER (B)

Shubert C3

Bericht door Dawingi » 12 dec 2008, 18:07

Heeft er al iemand ervaring met deze helm ?
Wat ik wel weet is dat ie duur is, maar wel bij de eerste pasbeurt geweldig goed zit. Of ie goed zit of niet is heel persoonlijk en verschillend maar misschien heeft iemand hier ervaringen mee.
Wat ik ook zou willen weten is of de intercom set van J&M op deze helmen zou passen. Dit vanwege de plaats van de bediening van het zonnescherm.

Groetjes
Let's ride!!

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 12 dec 2008, 23:21

Na deze helm gepast te hebben bij de introduktie op de Intermot beurs in Keulen in oktober, heb ik ook besloten deze begin volgend jaar aan te schaffen. Ik heb ook met de mensen van Schubert of de beurs gepraat over inbouwen van J&M headset en dit is geen probleem. Let wel op, J&M heeft specifieke headsets voor klaphelmen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 12 dec 2008, 23:31

inbouwen geen probleem ?
heb ik wel anders gehoord.
In de C1 zonder probleem, C2 lastig,en C3 ??
Grootste probleem is dat Schuberth garantie intrekt bij elke aanpassing in de helm , ook headset!!!

Of je die nodig hebt, is een 2e. Hooguit dat je verzekering een reden heeft om niet uit te keren bij een ongeluk.

Pasvorm is nu wel normaal, dwz als een C2 je wel goed zat, is dit wellicht een misser. Nu is de vorm voor 9 van de 10 koppen wel goed ;-)

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 13 dec 2008, 13:03

[quote="Yabbanoname"]inbouwen geen probleem ?
heb ik wel anders gehoord.
In de C1 zonder probleem, C2 lastig,en C3 ??
Grootste probleem is dat Schuberth garantie intrekt bij elke aanpassing in de helm , ook headset!!!

T.a.v. C2 inbouw probleem, even googelen, en inbouw is inderdaad problematisch, maar ook genoeg tips om zelf of via specialist in te laten bouwen.

T.a.v. intrekken garantie bij eigen aanpassing aan helm, dit is een standaard formele juridische voorwaarde bij elke helmenfabrikant.

Ikzelf gebruik tot nu toe hoofdzakelijk ARAI jethelmen, met J&M intercom. Arai heeft deze voorwaarde ook, maar heeft 2x bij verschillende helmen onder garantie het kinbandje vervangen dat rafelde door contact met klitteband van de jas. Dit zelfs bij 1 helm die ik uit Amerika had meegenomen die in Europa niet leverbaar en goedgekeurd is, super service van ARAI Europe. Dus de praktijk en theorie lopen wel eens uit elkaar.

Voor mij geen belemmering om tot aanschaf van de C3 klaphelm met J&M headset over te gaan, om te gebruiken naast mijn Arai jet helm.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

brommert

Bericht door brommert » 20 dec 2008, 21:00

Wat kost de C3 eigenlijk ???

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 22 dec 2008, 12:23

449 ben ik zo'n beetje tegen gekomen als laagste prijs

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 28 dec 2008, 14:29

Louis in Duitsland heeft regelmatig aanbiedingen, ook via postorder via hun newsletter. Momenteel 15% korting op 1 niet afgeprijst artikel. Dus dit zou voor de C3 dan 425 Euro zijn. Louis is het moederbedrijf van het Nederlandse motozoom, maar haast altijd goedkoper als je in Duitsland besteld en de verzendkosten zijn slechts gering hoger dan via motozoom.

www.louis.de
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 21 mar 2009, 16:19

Ter info voor degenen die eventueel tot aanschaf van Schubert C3 willen overgaan.

3 weken terug met een Schubert C3 proefgereden op de GL1800. Goed bevallen (pasvorm en zeer licht), maar het kinstuk van de klephelm zal bij gesloten stand te dicht tegen de kin om hier nog ruimte te laten voor een micofoon bij mij. Niet meteen gekocht en op interner eerst gekeken voor klaphelm headset alternatieven. Ik zag toen wel dat het ruimte probleem voor microfoon meer gebruikers hadden. Toen ik echter vorige week een aanbieding zag bij Louis/Motozoom voor € 399,- alsnog de C3 gekocht.

Aangezien ik meestal alleen op de motor zit, gebruikte ik de microfoon alleen voor de CB en niet voor Intercom doeleinden. En de CB gebruik ik alleen wanneer ik ritten met GW vrienden rij die ook CB hebben, wat niet vaak is omdat ik de meeste ritten die ik maak buiten het GL gebeuren zijn. Echter ik wil wel de audio muziek en navigatie instrukties via de C3 helm hebben.

Aangezien J&M geen headset met alleen speakers meer heeft, besloten om na bezoek aan de Hobbyist in Hunsel, om er een Baehr headset met alleen speakertjes in te laten zetten. De C3 binnenvoering kan er makkelijk uitgehaald worden en er zijn al uitsparingen voorzien voor headset. Inbouwkosten daardoor maar € 25,-.

Ter info, ik had nog een paar oude J&M headsets met microfoon liggen, met het klem mechanisme voor de spiraalkabel aanlsuiting. Even geprobeerd of ik deze zou gebruiken en de microfoon er gewoon afhalen. Dit zou echter bij de C3 niet kunnen omdat de helmrand te dik is en aan de binnenkant meteen overgaat tot aangesloten kraag, waardoor je de klem er niet in kunt steken. Tevens zit aan de linkerkant waar normaal deze klem komt de schuifregelaar voor de zonneklep, waardoor de klem waarschijnlijk te ver naar achteren moet. Bij de Baehr is er geen klem zoals bij de J&M en komt de aansluit DIN plug uit de helm in de daarvoor voorziene uitsparing, ook aan de linkerzijde, net achter deze schuif. Dus zullen de J&M headsets waarschijnlijk niet geschikt zijn voor de C3 helm.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Dawingi
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
Locatie: PEER (B)

Bericht door Dawingi » 21 mar 2009, 17:36

Wij hebben uiteindelijk de C3 gekocht. En ik moet zeggen prima kwaliteit. Past perfect en de headset van J&M past erin. Geen enkel probleem.
Ik dacht eerst ook dat het evt problemen zou geven aan de linkerkant van de helm met de regeling van het zonnevizier. Maar dit is niet het geval.
De microfoon past perfect. Je hebt toch nog plaats genoeg tussen jouw kin en de helm zelf ? Bij mij in ieder geval wel.
Tot nu toe, niet miskocht ! Hopelijk blijft dit zo.

Groetjes
Let's ride!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12875
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 21 mar 2009, 19:54

De ruimte in een helm is afhankelijk van de maat.
Helmfabrikanten maken een beperkt aantal maten buitenschalen. Als je nu een kleinere maat helm moet hebben zit er een dikkere laag schuim in.

In het kinstuk zit meestal dezelfde vulling, dat deel heeft weinig met de maat te maken.
Mocht je nu de kleinste maat hebben in een bepaalde maat buitenschaal zal je meer ruimte hebben dan mensen die dezelfde buitenschaal hebben met een grotere maat helm (dan is het schuim dunner).


Niet alle fabrikanten werken zo, maar vele wel.


Een moeilijk verhaal, maar ik kan het niet gemakkelijker uitleggen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 21 mar 2009, 20:26

Dawingi schreef:De microfoon past perfect. Je hebt toch nog plaats genoeg tussen jouw kin en de helm zelf ? Bij mij in ieder geval wel.
Tot nu toe, niet miskocht ! Hopelijk blijft dit zo.

Groetjes
Ik heb een groot lichaam en ook groot hoofd en dit was de eerste klaphelm waarbij bij de grootste maat het kinstuk niet tegen mijn kin kwam, maar de ruimte te beperkt is voor de micro. Ik heb naast deze helm nog de Arai jethelmen, Classic M met klep en SZ/ M met schermpje met allelbei de J&M Elite geintregeerde headset. Ook bij de jethelm met schermpje moet ik het microfoon onder mijn kin plaatsen bij gesloten scherm. De Arai's zijn voor de zomer en de Schubert C3 voor andere jaargetijden, bij slecht weer op de GL1800 en voor ritten op mijn GL1000's.

Bij het nazoeken op alternatieven voor de C3 zag ik echter dat meer mensen problemen hadden/zagen met een volledige headset door het kinstuk. Dus ik ben schijnbaar niet de enigste met dit probleem, maar zoals Ronald al aangeeft zal dit afhangen van welke maat je hebt. In mijn geval de grootste, en als dit dezelfde buitenschaal is en hetzelfde kinstuk, verklaart dit waarschijnlijk mijn probleem.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 7221
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Bericht door peter » 21 mar 2009, 23:23

Ik heb sinds 2 jaar de c2, het losse kin stukje lag al meteen de eerste dag bij de vuilnis, de micro (op een steeltje) past net tussen mijn helm en mijn gezicht heb je een iets groter hoofd als ik dan wordt het vervelend. Bij mij gaat hij net niet vrij dus ik voel hem constant, niet hinderlijk maar toch aanwezig. :?
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd

Dawingi
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
Locatie: PEER (B)

Bericht door Dawingi » 22 mar 2009, 11:34

Wij hebben de C3 maat 60/61 en 56/57.
Op de intercom staat JM Dual mode Aero Mike III
Voorlopig gebruiken we ze zonder hoesje op de microfoon.
Ik ga niet zeggen dat er veel plaats is tussen de micro en de helm zelf. Maar voor ons toch voldoende.
En sommigen zeggen dat ik nen dikke kop heb !!! :lol:
Waar zijn vrienden anders voor, niet ? :wink:

Groetjes
Let's ride!!

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 22 mar 2009, 12:47

heb er 2, een XS en een S, in de S heb ik de Edsets 2G in gebouwd (had ik nog 1 van liggen), de microfoon was er 1 voor een jethelm, met boom dus. Zonder hoes Afbeeldingom de mike zelf wel te gebruiken, maar niet lekker als je die C3 klep voor je gezicht 10x per dag op en neer moet doen.
Ik monteer de boom dus alleen op lange trips, voor dagelijks gebruik dus niet.
Een vaste microfoon inbouwen zou kunnen, maar dan is t draadje naar de mike bij de chinbar niet fraai weg te werken.
De earpads zijn zonder iets aan te passen/snijden aan te brengen in de C3 evenals de helmconnector Afbeelding

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 7221
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: Shubert C3

Bericht door peter » 20 mar 2013, 08:42

Ik heb inmiddels de c3 gekocht en daar heb ik de headset in zitten van Autocom. Deze heeft een platte micro en de luidsprekers passen perfect. Inbouwen was 10 minuten werk met een biertje erbij :lol: micro zit prima in het kinstuk en het geluid is perfect. :mrgreen:
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten