Kleding

goldyfan

Kleding

Bericht door goldyfan » 05 mei 2008, 20:31

Na jaren ben ik aan nieuwe kleding toe, mn oude leren jas is naar de maan en om maar te zwijgen over mijn motorpak (broek / Jas) ben er altijd zuinig op geweest, maar aan alles komt een eind.

Maar sta nu in twijfel, moet ik nieuw leer kopen :?: , wat op bepaalde momenten toch wel koud is, of een nieuw pak.

Wat is jullie ervaring met de verschillende soorten kleding :?:

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 05 mei 2008, 20:46

Zal wel te maken hebben met persoonlijke voorkeuren, ikzelf voel(de) me comfortabeler in textielkledij.

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 05 mei 2008, 21:01

ik ook, textiel, op warmere dagen doe je het uit, jeanske eronder, alles in de koffer en lekker wandelen 8)

Dawingi
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
Locatie: PEER (B)

Bericht door Dawingi » 05 mei 2008, 21:35

Ik kan eigenlijk alleen maar meespreken over textiel. Heb nog geen lederen pak gehad voor op de motor. Maar ik weet wel dat er voor en tegenstanders zijn voor de twee soorten. Dus zal het volgens mij toch persoonlijke voorkeur zijn. Wat is goed ??? Dit zal voor iedereen misschien anders in te vullen zijn.
Mij bevalt textiel not nu toe heel goed. Tot zo een 27 à 28 graden is het te doen. Daarboven is mijn textiel pak te warm. Ik heb hetzelfde pak voor zomer en winter.
Groetjes
Let's ride!!

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 05 mei 2008, 21:50

Heb ca. 1,5 maand geleden een Dane textiel jas en broek gekocht (Goretex). Tot nu bevalt dat prima. Met -3 ook uitstekend en nu het warmer wordt gaat het ook prima. Binnenbroek- en -jas eruit. Ik weet niet hoe dat is met 28 graden, maar ik heb nog een winddoorlatende zomerjas (met uitneembare winddichte binnenjas). Heb daarnaast nog wat leer hangen. Maar dat is inderdaad al snel erg heet of net te koud.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 05 mei 2008, 21:54

ik heb een richa pak met uitneembare bekleding rond de € 360
en een zomerpak voor als het heel warm is puft ge nog wel maar minder € 198
en een lederen broek om stoer te doen :lol:
hier in belgie als je de motor gebruikt voor woon werk verkeer krijg je een del om de 3 jaar terug van de belastingen handig meegenomen
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 05 mei 2008, 22:05

bikervivi schreef:hier in belgie als je de motor gebruikt voor woon werk verkeer krijg je een del om de 3 jaar terug van de belastingen handig meegenomen
als je genoeg km's hebt anders is het noppes
een leven zonder hobby is geen leven

GWL

Bericht door GWL » 05 mei 2008, 22:06

indiaantje schreef:
bikervivi schreef:hier in belgie als je de motor gebruikt voor woon werk verkeer krijg je een del om de 3 jaar terug van de belastingen handig meegenomen
als je genoeg km's hebt anders is het noppes
Lijkt me geen straf om die te maken,...toch? :D

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 05 mei 2008, 22:17

ikke wel rond de 38 heen en terug naar het werk en dirk in de 40
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 06 mei 2008, 07:56

bikervivi schreef:ikke wel rond de 38 heen en terug naar het werk en dirk in de 40
Is dit je straf?? Rij zelf ca. 100 km per dag woon-werk. Dat is de reden dat ik de kleding gekocht heb. Maar we krijgen hier niets van de belastingen of zo terug. Die komen alleen maar halen.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 06 mei 2008, 20:40

In de zomer rij ik met een leren pak, in de winter is dit inderdaad te koud. Dan rij ik ook met een textielen pak. Voordeel van textiel is dat dit waterdicht is leer niet, daar tegenover staat dat leer meer bescherming bied dan textiel


Groetjes

Rudi

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 06 mei 2008, 21:31

tja, leer meer bescherming dan textiel ?
als je een leren pak hebt met beschermers in, ok, maar buiten de racers...? in de meeste textiel pakken zit bescherming, elleboog,knie,dij,rug.
in een leren broekje ?
soit, hopelijk hebben we het nooit nodig !

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 06 mei 2008, 22:57

Tijger schreef:
bikervivi schreef:ikke wel rond de 38 heen en terug naar het werk en dirk in de 40
Is dit je straf?? .
ben effe niet mee welke straf :?:
ge gaat er om als je in belgie maar 10 km van je werk woont krijg je niets terug ,wij kunnen lening verbruik onderhoud kleding verzekering wegentaks inbrengen handig meegenomen dus
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 07 mei 2008, 07:51

Nadeel dan weer van de fiscale aftrek is dat je verhoudingsgewijs niet teveel privé-kms. kunt rijden anders zakt je percentage woon-werk kms teveel, of 't zou moeten zijn dat je begint te foefelen met uwe km.stand :wink: . Wat er ook van is, 'k vraag me af hoelang het nog gaat duren alvorens de één of andere politieker een eind aan de fiscale aftrek van een motor gaat maken.

@den stillen: de lederen broek van IXS die ik bezat had degelijke knie- en dijprotectoren, maar degelijke leren broek kost wel een smak meer als een deftige textielbroek.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 07 mei 2008, 09:25

den stillen schreef:tja, leer meer bescherming dan textiel ?
als je een leren pak hebt met beschermers in, ok, maar buiten de racers...? in de meeste textiel pakken zit bescherming, elleboog,knie,dij,rug.
in een leren broekje ?
soit, hopelijk hebben we het nooit nodig !
Leer levert zonder allerlei protectoren al een goede bescherming. Je glij ermee over asfaltweg of klinkers zonder dat het schaafwonden oplevert.
Ook is leer veel sterker, na die valpartij is het pak waarschijnlijk niet ernstig beschadigd.
Ik spreek hierbij, helaas, uit ervaring. Diverse keren gevallen met mijn vorige motoren. Gelukkig nooit met hele hoge snelheden, maar toch wel met snelheden tot 80 - 100 km/uur. Ikzelf heb daar nooit ernstige kwetsuren bij opgelopen, mijn leren pak(ken) hooguit een kras (schram) die met poetsen weer netjes weg te werken was.

Persoonlijk draag ik liever een leren pak of leren jeans en jack.
Maar tijdens kouder weer, minder dan 10 graden, of regen draag ik ook een textiel pak.

Wat als laatste punt natuurlijk meetelt is het soort motor wat gereden wordt. Een kleurrijk leren racepak op een custommotor is geen gezicht, net zoals een textiel pak op een racemotor ook een beetje raar staat.
Dus ik moet nog eens kijken wat het beste bij een Goldwing past. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie