Motor jack gedurende zomer?

Plaats reactie
EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Motor jack gedurende zomer?

Bericht door EdRaket » 19 mei 2014, 16:06

Vanmorgen stukje op de Wing gereden. Zoals altijd heb ik mijn motor kleren aan: laarzen, handschoenen, helm, speciale motor spijkerbroek en leren jas met protectie.
Alhoewel het nog geen 30 graden was, brak het zweet me aan alle kanten uit, zeker als ik stil moest staan bij een stoplicht.
Grote boosdoener is denk ik mijn leren jack. Wie heeft een tip voor een jack met enige protectie voor de zomer, waarin het nog een beetje dragelijk is?

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door Devoraz » 19 mei 2014, 16:12

Helaas ontkom je niet aan de beschermingen in de jas (op de rug, schouders en armen) maar er moeten toch jassen zijn die zowel bescherming bieden als zeer luchtig zijn. Ik ga hier zelf ook naar op zoek. Mijn Goldwing-jas is ook enorm warm. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
fitskie
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 okt 2012, 12:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Nijkerk

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door fitskie » 19 mei 2014, 17:31

Vorig jaar heb ik bij BB een Goldwing doorwaai/zomerjas gekocht en dit bevalt zo goed dat ik dit jaar een bijpassende broek heb gekocht.
Enige nadeel is dat ze niet waterdicht zijn.

Freek
Mijn motorhistorie sinds 1985 :
Honda 750 Four
Honda Goldwing 1100
Honda Goldwing 1500
Honda Goldwing 1800

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door RonalT » 19 mei 2014, 21:41

Als je eens kijk naar een Evolution motorkleding. Ik heb zo'n jack jaren geleden gekocht. 's Winters een degelijk warm jack en in de warme zomer een luchtig doorwaai jack. Daartussen een lekker waterdicht jack.
In de winter zitten beide voeringen in het jack en in het voor- en najaar met alleen de regenvoering geschikt voor de minder warme dagen.

http://www.motor-kleding.com/evolution schreef:Het dunne ademende wind- en waterdichte EVOtex kan als laag tussen het buitenmateriaal en de voering (zgn. membraam of z-liner insert) zijn verwerkt of als een uitneembare laag (dunne jas of broek) in het zgn. 3=1 concept. Het voordeel van deze tussenlaag constructie is dat de stof van de buitenlaag soepeler is. De EVOtex tussenlaag heeft minder naden en is daardoor minder kwetsbaar voor lekkage. Ook kunnen door het gebruik van een tussenlaag, afsluitbare ventilatieritsen of ventilatie panelen worden verwerkt. Echter, wanneer er een tussenlaag is gebruikt, wordt regen water door die tussenlaag tegengehouden terwijl de buitenlaag nat wordt.
Het jack is de TJ2.10 te koop in de kleuren Anthracite, Fluo Yellow, Black en White en kost € 229,90
Kijk eens bij http://www.motor-kleding.com/evolution/
Het voordeel is dat je jack altijd bij je heb en er niet steeds aan hoeft te denken om steeds een extra jack mee te nemen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door EdRaket » 19 mei 2014, 22:58

Dank voor de tips. Heb ondertussen ook wat op internet gekeken en er bestaan zogenaamde "Airflow" jacks: wel bescherming, maar ook delen die veel lucht doorlaten met gebruik met het materiaal "mesh".
Ik ga morgen kijken naar de REV'IT Airflow, schijnt en goede op dat gebied te zijn.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door Borretje » 19 mei 2014, 23:20

Ik rijdt al een tijdje met een "doorwaai" jas van Buse (oa bij Motozoom) deze heeft een wind en water dichte inritsvoering om bij veranderde weersomstandigheden toch het jack te kunnen dragen.
Tot nu toe bevalt ie uitstekend!!


cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

white
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 apr 2014, 19:39
Type Goldwing: overig
Locatie: Landgraaf

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door white » 20 mei 2014, 07:06

Ik heb ook zo'n airflow pak.
Kost wat, maar zit dan ook lekker casual, en de kwaliteit is goed.
Ik heb wel altijd een regenpak in de topkoffer liggen, want bij een stortbui ben je in 5 seconden drijfnat..
vriendelijke groet

Rene

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door EdRaket » 22 mei 2014, 19:28

Vandaag mijn Rev'It Airflow jack opgehaald - ik heb er nog de rugprotector bij gekocht en was in totaal 160 euro kwijt. Maar dan heb je ook wat. Dat jack is letterlijk een verademing vergeleken met mijn leren jas - heerlijk gewon, zo koel (en toch goede zichtbaarheid en protectie). Ik heb de Neon versie overigens (zilver met fluoriserend gele vlakken). Ziet er ook nog goed uit. Aan te bevelen dus wat mij betreft.

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door pijnenburg » 01 jun 2014, 23:15

Ik draag tegenwoordig een zomerbroek met kniebescherming van Polo. (motorzaak in Kleve, Duitsland). Kost 60 euro en zweten is verleden tijd. Heeeerlijk. Als het regent zit er een regenoveral in de kofferbak.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door Schagerbrug » 03 sep 2015, 18:44

ik merkte dat ik rijdendevoorts met 30plus graden me handen op het stuur een beetje naar buiten deed en dat me mouwen dan koele lucht happen en dat het tot met nek ventileert.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Motor jack gedurende zomer?

Bericht door pieter » 03 sep 2015, 20:18

http://www.mjk-motorkleding.com/verkoel ... lvest.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb bij dit bedrijf jongstleden Zaterdag wat nieuwe kleding en helm gekocht, en we hebben het bovenstaande artikel besproken, het schijnt perfect te werken.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie