Johan is niet meer Johan Helmond
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Johan is niet meer Johan Helmond
beste forummers,
ik heb vandaag een account hier aangemaakt, en wil me even voorstellen:
mijn naam is Johan, ben 38 jaar oud, kom uit Helmond, getrouwd en 2 kinderen.
Mijn motorrijbewijs heb ik bij Ran Hanoman uit Nieuwegein gehaald op vrijdag 13 november 1992.
Sinds 2005 rij ik geen motor meer. In 1996 en in 2005 heb ik ongeluk gehad met de motor.
In 1995 met een FZ750 ben ik er vanaf gereden, schade viel mee.
In 2005 met een CBR1000F, toen lagen zowel de motor als ik in de kreukels.
Beiden keren niet mijn schuld, maar daar heb je niet altijd zoveel aan.
Inmiddels weer aardig opgeknapt afgezien van wat rugklachten op z'n tijd.
De bedoeling is om, ik hoop dit jaar, een Goldwing te kopen. In 1996 heb ik ook een tijd een Goldwing gehad, een Interstate 1100 uit 1981.
ik heb vandaag een account hier aangemaakt, en wil me even voorstellen:
mijn naam is Johan, ben 38 jaar oud, kom uit Helmond, getrouwd en 2 kinderen.
Mijn motorrijbewijs heb ik bij Ran Hanoman uit Nieuwegein gehaald op vrijdag 13 november 1992.
Sinds 2005 rij ik geen motor meer. In 1996 en in 2005 heb ik ongeluk gehad met de motor.
In 1995 met een FZ750 ben ik er vanaf gereden, schade viel mee.
In 2005 met een CBR1000F, toen lagen zowel de motor als ik in de kreukels.
Beiden keren niet mijn schuld, maar daar heb je niet altijd zoveel aan.
Inmiddels weer aardig opgeknapt afgezien van wat rugklachten op z'n tijd.
De bedoeling is om, ik hoop dit jaar, een Goldwing te kopen. In 1996 heb ik ook een tijd een Goldwing gehad, een Interstate 1100 uit 1981.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Johan stelt zich voor
Welkom op het forum, Johan.
Hopelijk vind je een goede wing naar jouw smaak en maak je daar heel veel veilige kilometers mee.
Veel plezier met al het leesvoer hier.
Groeten uit Lelystad
Hopelijk vind je een goede wing naar jouw smaak en maak je daar heel veel veilige kilometers mee.
Veel plezier met al het leesvoer hier.
Groeten uit Lelystad
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
Dank je. Ja had hier al een mooie zien staan bij een forummer in Heerlen die er helaas niet meer op kan rijden.Devoraz schreef:Welkom op het forum, Johan.
Hopelijk vind je een goede wing naar jouw smaak en maak je daar heel veel veilige kilometers mee.
Veel plezier met al het leesvoer hier.
Groeten uit Lelystad
Zal hem er een PB over sturen.
De keuze voor Goldwing is ook wel bewust. Daar rij je wat anders mee dan met een sportfiets. Ik denk dat er
meer ongelukken gebeuren met sportfietsen dan met Goldwings (en andere cruisers). Maar bijkomend voordeel
van de Goldwing zijn de koffers, je kunt er nogal wat mee meenemen. En het ziet er gewoon heel mooi uit.
Zal die foto van m'n ouwe Goldwing eens opzoeken, dan plaats ik die hier wel.
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Johan stelt zich voor
Hallo Johan Helmond.
Van harte welkom op ons mooie forum.Wens je veel (lees) plezier hier op het forum.
En veel succes met je zoektocht naar een mooie Wing.
En daarin is de keuze groot tegenwoordig, van een 1000 tot en met een 1800.
Dus ik zou zeggen begin eens met je te oriënteren van welke klasse je iets zoekt.
En dan zijn er ook nog wel wat goede Goldwing zaken met mooie motoren.
Of je kijkt hier bij de aanbiedingen op het forum.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Van harte welkom op ons mooie forum.Wens je veel (lees) plezier hier op het forum.
En veel succes met je zoektocht naar een mooie Wing.
En daarin is de keuze groot tegenwoordig, van een 1000 tot en met een 1800.
Dus ik zou zeggen begin eens met je te oriënteren van welke klasse je iets zoekt.
En dan zijn er ook nog wel wat goede Goldwing zaken met mooie motoren.
Of je kijkt hier bij de aanbiedingen op het forum.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Johan stelt zich voor
Hallo Johan, welkom op het forum, en veel rij en leesplezier.
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
Wil, we hebben al contact gehad per PB, het begin is er...WingMan84 schreef:Hallo Johan, welkom op het forum, en veel rij en leesplezier.
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
Hoi Wil de MotormuisDe Motormuis schreef:Hallo Johan Helmond.
Van harte welkom op ons mooie forum.Wens je veel (lees) plezier hier op het forum.
En veel succes met je zoektocht naar een mooie Wing.
En daarin is de keuze groot tegenwoordig, van een 1000 tot en met een 1800.
Dus ik zou zeggen begin eens met je te oriënteren van welke klasse je iets zoekt.
En dan zijn er ook nog wel wat goede Goldwing zaken met mooie motoren.
Of je kijkt hier bij de aanbiedingen op het forum.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Ja vind vooral verslagen leuk om te lezen. Maar tips waar je (veilig) kan overnachten zijn ook handig.
Ik denk dat ik het liefste een 1200cc heb. De 1500 en 1800 zijn nog wat te duur. En de 1200 vind ik
ook wel mooi. Daarom viel m'n oog al op Goldy van Wil uit Heerlen.
Ik zie dat je uit Geldrop komt. Ik heb die vorige Goldwing in Leende gekocht, dan weet je het wel bij wie.
Ik daarna in Heeze of in Someren aftanken (want daar is de tank altijd leeg), en wat denk je, start hij niet
meer daarna. En garantie tot aan de deur... Maar goed, ANWB gebeld. Ik dacht (we praten over 1996) dat
hij geen goede massa maakte. Moest met draadje van "min" van de accu naar wat ijzer, en dan startte hij
wel. Dacht dat het zo was. Of misschien was het wel een creatief anti-diefstal alarm, want zonder dat draadje
kreeg je hem niet gestart
Verder trouwens nooit meer problemen gehad ermee...
- Borretje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: De Lier
Re: Johan stelt zich voor
Hallo Johan,
Als eerste welkom op t forum, hoop dat je er je voordeel mee kan doen.
Om even t verhaal kort te houden, sinds een jaar rijdt ik een 1500, daarvoor twee jaar een 1200 aspencade gereden. Ben in 2010 met de "ouwe" de alpen overgestoken naar Italie, op de heen weg werd ie wat warm op de Gotthart pas, te laag in zijn toeren naar boven, dan draait de koelwaterpomp ook langzaam, zie daar het probleem. Op terug weg wat meer toeren gemaakt en zonder warm wordend blok (normale temperatuur) de pas weer overgestoken.
Onderhoud is de hoofdzaak bij de oude modellen, 1200, 1100 of 1000. Bij reisverhalen het verhaal van een van de forummers die met zijn 1000 naar de baltische staten is geweest (en weer terug )
Gr.
Rob
Sorry, scrol even door naar de reisverhalen en zie dat je het verhaal Litouwen al gevonden hebt.
R.
Als eerste welkom op t forum, hoop dat je er je voordeel mee kan doen.
Om even t verhaal kort te houden, sinds een jaar rijdt ik een 1500, daarvoor twee jaar een 1200 aspencade gereden. Ben in 2010 met de "ouwe" de alpen overgestoken naar Italie, op de heen weg werd ie wat warm op de Gotthart pas, te laag in zijn toeren naar boven, dan draait de koelwaterpomp ook langzaam, zie daar het probleem. Op terug weg wat meer toeren gemaakt en zonder warm wordend blok (normale temperatuur) de pas weer overgestoken.
Onderhoud is de hoofdzaak bij de oude modellen, 1200, 1100 of 1000. Bij reisverhalen het verhaal van een van de forummers die met zijn 1000 naar de baltische staten is geweest (en weer terug )
Gr.
Rob
Sorry, scrol even door naar de reisverhalen en zie dat je het verhaal Litouwen al gevonden hebt.
R.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's.....
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Johan stelt zich voor
Hoi Johan.
Motor gekocht in Leende bij Joppen gaat je foppen.
Die ken ik wel.Moest je vroeger absoluut geen motor kopen,
want je werd genept waar je zelf bijstond. Heb daar dingen gezien en
meegemaakt samen met een kameraad.Zelf daar eens een wrak van een totall loss
motor verkocht.Had een frontale botsing gehad en frame was krom en opgestuikt.
Werd wat rechtgetrokken, wat opgeknapt en kapotte kuip eraf gehaald,nieuw kenteken
op aangevraagd en weer verkocht.Heb dit zelf meegemaakt.En daarna zelf de motor
weer bij een motorzaak zien staan voor onderhoud.Nieuwe eigenaar zei dat hij wat zwabberde
en trok tijdens rijden en sturen.Heb hem toen het verhaal van de motor verteld.Schrok zich
kapot want hier wist hij niets van.Heeft hem toen ook meteen verkocht. Maar ik weet niet hoe
het daar tegenwoordig aan toe gaat.Weet wel dat hij is verhuisd naar een groot nieuw pand.
Maar ik kom er niet.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Motor gekocht in Leende bij Joppen gaat je foppen.
Die ken ik wel.Moest je vroeger absoluut geen motor kopen,
want je werd genept waar je zelf bijstond. Heb daar dingen gezien en
meegemaakt samen met een kameraad.Zelf daar eens een wrak van een totall loss
motor verkocht.Had een frontale botsing gehad en frame was krom en opgestuikt.
Werd wat rechtgetrokken, wat opgeknapt en kapotte kuip eraf gehaald,nieuw kenteken
op aangevraagd en weer verkocht.Heb dit zelf meegemaakt.En daarna zelf de motor
weer bij een motorzaak zien staan voor onderhoud.Nieuwe eigenaar zei dat hij wat zwabberde
en trok tijdens rijden en sturen.Heb hem toen het verhaal van de motor verteld.Schrok zich
kapot want hier wist hij niets van.Heeft hem toen ook meteen verkocht. Maar ik weet niet hoe
het daar tegenwoordig aan toe gaat.Weet wel dat hij is verhuisd naar een groot nieuw pand.
Maar ik kom er niet.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
@ Wil de Motormuis: ja Joppen gaat je foppen ...
Heb er ook ooit een Suzuki gekocht, een GSX750 uit 1977 dacht ik. Op zich wel aardig ding. Alleen de carburateur bleek achteraf beetje lek te zijn.
Ben er al lang niet meer geweest. Denk 2002-2003 laatste keer, gecombineerd met weekje Centerparcs, zoiets.
Motorzaken zeggen niet alles. Bij Safe in Rotterdam heb ik ook wat motors gekocht. Maar ook niet geweldig.
In Eindhoven zit wel een goeie zaak. Op die hele lange weg richting Best. Van de Hurk of Hurks heet die.
Heeft ook goeie service.
Heb er ook ooit een Suzuki gekocht, een GSX750 uit 1977 dacht ik. Op zich wel aardig ding. Alleen de carburateur bleek achteraf beetje lek te zijn.
Ben er al lang niet meer geweest. Denk 2002-2003 laatste keer, gecombineerd met weekje Centerparcs, zoiets.
Motorzaken zeggen niet alles. Bij Safe in Rotterdam heb ik ook wat motors gekocht. Maar ook niet geweldig.
In Eindhoven zit wel een goeie zaak. Op die hele lange weg richting Best. Van de Hurk of Hurks heet die.
Heeft ook goeie service.
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
@Borretje: wat het verschil verder is tussen een 1200 en een 1500 weet ik niet. Toen ik Goldwing reed (in 1996) waren de 1500's
gewoon veel te duur voor me. Heb me er nooit in verdiept verder. Dacht dat die wel een "achteruit" erop hadden, en de 1200 niet,
toch? En standaard 6 cylinders? Ook betrouwbaarder?
Vind de 1200 eigenlijk wel de mooiste. Van de 1000 en de 1100 vind ik die ronde lamp voor niet zo mooi. Persoonlijk dan.
Dat was met de Chevrolet Camaro en de Pontiac Firebird ook, de types 1977-1979 vond ik ook mooier dan de types na 1984.
Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Wil er niemand mee kwetsen uiteraard.
gewoon veel te duur voor me. Heb me er nooit in verdiept verder. Dacht dat die wel een "achteruit" erop hadden, en de 1200 niet,
toch? En standaard 6 cylinders? Ook betrouwbaarder?
Vind de 1200 eigenlijk wel de mooiste. Van de 1000 en de 1100 vind ik die ronde lamp voor niet zo mooi. Persoonlijk dan.
Dat was met de Chevrolet Camaro en de Pontiac Firebird ook, de types 1977-1979 vond ik ook mooier dan de types na 1984.
Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Wil er niemand mee kwetsen uiteraard.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 feb 2012, 15:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: eindhoven
Re: Johan stelt zich voor
Welkom johan op dit forum.
Wat al meer gezegd is kijk goed rond en probeer de geschiedenis van de motor in kaart te breng.
Een goede en betrouwbare zaak vind ik gl parts in oss.
Altijd bereid om je te helpen evt ook met je aankoop.
Gr uit Eindhoven.
Wat al meer gezegd is kijk goed rond en probeer de geschiedenis van de motor in kaart te breng.
Een goede en betrouwbare zaak vind ik gl parts in oss.
Altijd bereid om je te helpen evt ook met je aankoop.
Gr uit Eindhoven.
Goldwing king off te road
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
Hoi Puppypower (ik beantwoord gewoon iedereen die hier iets schrijft ),puppypower schreef:Welkom johan op dit forum.
Wat al meer gezegd is kijk goed rond en probeer de geschiedenis van de motor in kaart te breng.
Een goede en betrouwbare zaak vind ik gl parts in oss.
Altijd bereid om je te helpen evt ook met je aankoop.
Gr uit Eindhoven.
heb net even op de site van GL Parts gekeken. Dacht dat die 1500's veel duurder waren.
Valt opzich nog wel mee. Voor 6.000 euro heb je er al.
Maar vind toch de 1200 meer charme hebben. Een 1500 en een 1800 (vanaf 14.000 euro zie ik)
vind ik wat te rond, wat te modern. Wat ik al eerder schreef, vind Amerikanen uit de jaren '70
ook mooier dan die vanaf midden 80. Wat denk je van een Corvette uit 78 of eentje uit 1986.
Die uit 1986 zal wellicht harder gaan en meer extra's, maar die uit 78, dat is nostalgie, zo moet
een Corvette zijn (is mijn mening, respect voor andere meningen natuurlijk).
Ik ben met Wingman bezig, en hoop dat het die gaat worden. Een mooie 1200. En onderhoud
dan bij GL. Lijkt me goeie combinatie
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Johan stelt zich voor
Johan Helmond schreef:
Vind de 1200 eigenlijk wel de mooiste. Wil er niemand mee kwetsen uiteraard.
JE HEBT GEWOON GELIJK!!!!!
overigens ik doe heel veel met de 1200... dus als je een keer aan wil komen met je aanwinst... en e.e.a qua uitleg wil... ben je van harte welkom...
en i.d.d. voor de dingen die ik niet zelf doe ga ik ook naar ger....
binnen kort gaat mijn wing er weer heen....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Johan stelt zich voor
Naja Harm, iemand met een 1500 of een 1800 zal natuurlijk zeggen dat die mooier is dan eenharmdeboer schreef:Johan Helmond schreef:
Vind de 1200 eigenlijk wel de mooiste. Wil er niemand mee kwetsen uiteraard.
JE HEBT GEWOON GELIJK!!!!!
overigens ik doe heel veel met de 1200... dus als je een keer aan wil komen met je aanwinst... en e.e.a qua uitleg wil... ben je van harte welkom...
en i.d.d. voor de dingen die ik niet zelf doe ga ik ook naar ger....
binnen kort gaat mijn wing er weer heen....
1000, 1100 of 1200 Maar dat is logisch, zou anders ook raar zijn .
Met langs komen is goed, en we kunnen misschien ook nog eens samen op rijden naar een toertocht,
we wonen niet zo ver van elkaar vandaan. En zag er wonen meer Goldwingers op het forum in onze regio.