Peer stelt zich voor

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Plaats reactie
peeruitgilze

Peer stelt zich voor

Bericht door peeruitgilze » 01 mar 2021, 15:32

Goede middag
Ik ben Peer, uit Nederland , maar woon net over de grens in Belgie. Ben 67Jr
Ik ben net nieuw hier op deze Goldwing site.
IK heb me een Goldwing 1100GL van 1982 aangeschaft in deze winter ( september / october 2020 ).
De eigenaar had er meerdere, en zijn aanbod was in prijs niet duur. Hij kwam ook wel vertrouwd over.
Nu een paar maanden later, wordt het mooier weer, en begon ik aan het ervaren van mijn nieuwe Goldwing.
Nooit eerder had ik een Goldwing. IK merk dat ik er moeite me heb, deze machine overend te houden. Hij is zwaar, en niet wat ik gewend ben.

Nu kort geleden in januari heb ik een andere motor erbij gekocht , een Honda Magna 700cc. En die bevalt me erg goed. Veel behendiger. Daarom denk ik er over de Goldwing te verkopen .
Na mijn adverteren ontmoete ik een eerste geinteresseerde, maar die klaagde over een geluid vanuit het blok. Het zou een ketting van aandrijving zijn . Ik zie inderdaad in youtube op een filmpje ,dat er een ketting in het blok aanwezig is. Bij het wegrijden hoor je die.
Hier mijn vragen , Is dit normaal ? Heeft het blok een ketting spanner ? Is het gevaarlijk, dat deze kan breken ?
Waar moet ik aan denken in kostprijs om dit te herstellen ? Heeft er iemand tekeningen van dit ( ik kan ze niet vinden op internet .
Hoe heet deze ketting aandrijving ?
Al vast bedankt ,
Gr. Peer

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2331
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door Rongoos » 01 mar 2021, 22:08

Hallo Peer, technisch weet ik niet heel veel van een Goldwing.
Wel kan ik vertellen dat de Goldwing zwaar is, maar iets zegt me dat je dat al wist :lol:
Alleen als het eenmaal rolt is rijden een feestje, maar het heeft zeker even gewenning nodig.
Dat ga je niet krijgen met een of 2 ritjes. Maar de magna is natuurlijk een heel andere motor en als je je daar prettiger op voelt dan snap ik de verkoop.
Dus succes met het verkopen en wellicht dat iemand anders nog een antwoord op je vragen kan geven.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door RonalT » 01 mar 2021, 23:17

Peer, welkom op het forum.
En mocht je de verschillen willen begrijpen, bedenk dan dat de GoldWing een motor is om gewoon de hele dag mee te rijden. Wegrijden is belangrijk en stoppen is een bijzaak.
Een Magna is meer een motor om van terras naar terras mee te rijden. :lol:

Een Magna is een allemans vriend. Inderdaad veel gemakkelijker te handelen, maar als je eenmaal aan een GoldWing gewend bent.


Althans als ik naar mezelf kijk.... af en toe een uitstapje naar een ander motor wil ik wel, maar voor mij nooit meer iets anders dan een Wing (zolang ik deze motor de baas kan).
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Harry&Anna
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2019, 12:54
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Wervershoof

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door Harry&Anna » 02 mar 2021, 17:28

hoi peer, ik heb er gewoon een derde wieltje op gezet, kun je niet meer vallen :lol:
Ik heb een werkplaats handboek van de 1000, Volgens mij zit daar niet veel verschil in, Als je interesse hebt stuur je maar een PB dan maak ik foto s van de benodigde pagina's
Gr Harry

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door peter n.d. » 02 mar 2021, 18:24

Beste Peer , Veel plezier en vele vellige km gewenst Met de GoldWing of Honda Magna 700 . :mrgreen: Met vriendelijke groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door cooper » 21 mar 2021, 10:05

Ik vrees dat we het hier hebben over de primaire ketting, een soort van brede polsband als je ze ziet.
Je hoort ze al vrij vlug, maar catastrofaal voor je blok is het niet direct. Herstelling is wel vrij omslachtig omdat het blok er voor open moet.
Volhouden en wennen aan je, mooiste der Wings, GL 1100! Een Magna is ongetwijfeld handiger maar ooit al eens een fiets geprobeerd?
Deze is nog handelbaarder, nadeel is wel dat je zelf moet trappen. Dan ga je naar een Magna... waauw enkel gas geven en weg zijn we! Maar pfff die zithouding.
Dan hebben we de Wing. Pfff. wat is hij zwaar maar na 200 km zit je nog steeds fluitend te genieten.
Hiermee wil ik maar zeggen, alles heeft z'n voor en z'n nadelen. Hoofdzaak is te genieten van de voordelen en deze laten primeren.

Succes ! :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Peer stelt zich voor

Bericht door DonvanVliet » 21 mar 2021, 11:15

Als de afstelling van de motor goed is dan hoor je die ketting al bijna niet meer.

Plaats reactie