alweereenanderegoldwingnondeju
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Beste Ron , veel plezier en vele vellige km gewenst met de 1200 GoldWing . En het verbaast me niet dat je weer een GoldWing hebt gekocht ook al is het deze keer een 1200 i.p.v.een 1500 of 1800. Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- mothergoose
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Ron, de 1200 was mijn eerste Goldwing ervaring en die gaat nooit meer van mijn netvlies af........ Bij Bikers Best proef gereden. Op de PC800 er heen en dan zalig rijden op een 1200... Ik snap je wel. Heel veel plezier ermee!!!!! En hopelijk langer dan de andere die er voor geweest zijn (sorry, kon het niet laten)
Gr. Jurgen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- wingster
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
- Locatie: Volkel
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Gefeliciteerd met de aankoop van de 1200.
Veel plezier en veel veilige km's toegewenst en tot de volgende keer op een forumrit met de Goldwing, want de laatste rit was dat niet, maar je hoort gewoon bij de Goldwingfamilie
Denk eraan wel verzekeren
Veel plezier en veel veilige km's toegewenst en tot de volgende keer op een forumrit met de Goldwing, want de laatste rit was dat niet, maar je hoort gewoon bij de Goldwingfamilie
Denk eraan wel verzekeren
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Hey Ron, wanneer komt die zilveren 1500 er weer, aangezien je je avatar nog niet hebt aangepast
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
heimwee naar de 1500 Wilco dus ik laat hem nog even staan
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Doe het nu eens in een keer goed koop een 1800, die rijden prima en alles wat kan roesten zit achter plastic.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
En weer te koop....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Beste Forumrijders , het zal weer afwachten tot de volgende forumrit om te zien met welke motor hij nu weer op de proppen komt , het blijft stil langs zijn kant , dus het kan eventueel zijn dat de 1200 GL nog in zijn bezit is of heeft hij toch weer iets anders .Wie weet wat hij nu heeft , laat het dan maar vlug weten zodat we hem kunnen gelukwensen met zijne nieuwe aanwinst . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
heb jij niks te doen of zo
Maar even serieus, ik zit met een dilemmaatje (wanneer niet?)
De 1200 voldoet tot nu toe prima en rijd nog steeds heerlijk. Er zijn een paar kleine dingen die ik wil aanpassen, zoals zadel (meer naar achteren kunnen zitten)
en de radio moet geupgrade worden. Dit vind ik altijd zo heerlijk aan een goldwing, de muziek onderweg.
Maar nu komt het dillema, de 1200 is in mijn ogen en van wat ik lees op de diverse fora's iets minder efficiënt gebouwd dan de 1500. Ik ben met name bang voor problemen met de dynamo, oliepomp en startmotor. Maar de dynamo is mijn grootste zorg. Ik ben niet in het bezit van een mooie sleutelruimte en ben ook niet zo heel technisch aangelegd, al kom je tegenwoordig met you-tube al een heel eind. Bij de vervanging van de dynamo moet het blok eronder uit en als je dit niet zelf kunt is dat een kostbare zaak. Dus ga ik weer malen en denken, nog even wat erbij leggen en toch maar een 1500 kopen. Maar het is wel lastig, de 1200 is lekker licht en rijd goed, en de 1500 is betrouwbaarder maar zwaarder en logger, maar rijd als je er aan gewend bent en dat ben ik ook als een scheermes.
Vandaar de keuze om de 1200 te koop te zetten. Mocht er iemand komen die de waarde van deze echt mooie 1200 inziet en de juiste prijs betaald dan zoek ik door naar een 1500 en komt die persoon niet dan blijf ik op de 1200 rijden en dan zie ik wel waar het schip strand
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
En terug naar Ger om de 1200 alsnog in te ruilen voor de 1500? Ger zal hem toch wel voor hetzelfde bedrag terugnemen, als je de 1500 mee neemt?
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Ja Ron,
Het is altijd de moeite waard om eens te informeren bij Ger. Ik ben er tot mijn schande nog nooit geweest (te ver) maar het lijkt mij een heel schappelijk man.
Het is altijd de moeite waard om eens te informeren bij Ger. Ik ben er tot mijn schande nog nooit geweest (te ver) maar het lijkt mij een heel schappelijk man.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Oliepomp Die gaan dacht ik zeldzaam stuk en een startmotor kan je repareren op de keukentafel. Je dynamo is een ander verhaal, dan moet inderdaad het blok er even uit. Maar als je zorgt voor schone verbindingen en een doorgesoldeerde 3 fasen stekker en een goede accu hoef je je niet snel zorgen te maken. Natuurlijk niet teveel lampjes op de motor hangen dan krijgt hij weer op zijn donder.
Voor de muziek kan je ook een goede bleutooth headset nemen. Dan speel je jou muziek vanaf je telefoon en met een afstandsbediening op je stuur kan je door je nummers bladeren.
In jou geval en zeker met jou lengte zou ik sowieso een 1500 nemen. Die zijn doorontwikkeld en jonger. Ook is de onderdelen voorziening beter.
Kortom... Ik zou effe met Ger praten.
Voor de muziek kan je ook een goede bleutooth headset nemen. Dan speel je jou muziek vanaf je telefoon en met een afstandsbediening op je stuur kan je door je nummers bladeren.
In jou geval en zeker met jou lengte zou ik sowieso een 1500 nemen. Die zijn doorontwikkeld en jonger. Ook is de onderdelen voorziening beter.
Kortom... Ik zou effe met Ger praten.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Op de startmotor na heb ik voorgenoemde problemen niet gehad, de afgelopen 6 jaar, en gedurende 24.000 km. (wing had 125.000 gelopen.) Startmotor is prima zelf te doen (was zwaar vervuild, dus niet defect), en kost daardoor niet veel meer dan alleen de koolborstels...
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Echt wel, maar ja... he, dit trekt wel aandacht natuurlijk he, na een krappe week weer te koop.
Ook ik zou met Ger gaan praten, er is vast wel iets mogelijk, is voor beide verstandhoudingen niet verkeerd.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: alweereenanderegoldwingnondeju
Bedankt voor alle tips, ik ga inderdaad even met Ger praten.
Ger is zeker een geschikte kerel en ook als er uit gaat komen dat ik op de 1200 moet blijven rijden kan ik daar echt wel mee leven.
We gaan het zien wat het gaat worden.
Ger is zeker een geschikte kerel en ook als er uit gaat komen dat ik op de 1200 moet blijven rijden kan ik daar echt wel mee leven.
We gaan het zien wat het gaat worden.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.