nieuw hier:even voorstellen.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:18
- Locatie: almere
nieuw hier:even voorstellen.
Hallo allemaal.
Mijn naam is Fred, buschauffer te almere, en 45 jaar. Rij nu een BMW 1150GS. Heb in een grijs verleden een 1200 Aspencade gehad: fijne motor, maar wilde uiteindelijk toch iets wat een beetje 'speelser' was.
Twee weken geleden was ik met de auto op vakantie in Zwitserland. Heb daar een 1800 gehuurd, met airbag en de hele mikmak: Man wat rijdt dat mooi!!!! Weer helemaal verliefd op de Goldwing (misschien de leeftijd, geen haar meer, ik weet het niet) De rust die me overviel achter het stuur: geweldig!! We hebben daar het rondje Sussten-furka-grimsellpas gereden en hebben(mijn vrouw en ik) de dag van ons leven gehad. Ben me nu toch stiekem weer een beetje aan het orienteren in het wing-wereldje, vandaar dat ik hier eens kom neuzen! geniet van de zomer tusse(n de buien door)! Fred.
Mijn naam is Fred, buschauffer te almere, en 45 jaar. Rij nu een BMW 1150GS. Heb in een grijs verleden een 1200 Aspencade gehad: fijne motor, maar wilde uiteindelijk toch iets wat een beetje 'speelser' was.
Twee weken geleden was ik met de auto op vakantie in Zwitserland. Heb daar een 1800 gehuurd, met airbag en de hele mikmak: Man wat rijdt dat mooi!!!! Weer helemaal verliefd op de Goldwing (misschien de leeftijd, geen haar meer, ik weet het niet) De rust die me overviel achter het stuur: geweldig!! We hebben daar het rondje Sussten-furka-grimsellpas gereden en hebben(mijn vrouw en ik) de dag van ons leven gehad. Ben me nu toch stiekem weer een beetje aan het orienteren in het wing-wereldje, vandaar dat ik hier eens kom neuzen! geniet van de zomer tusse(n de buien door)! Fred.
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
ik zou zeggen dan ben je op het juiste adres , onlangs ook een 1500 aangeschaft , en amai was er onmiddelijk op verliefd , ondertussen al in een club ingeschreven en al een paar lange ritten achter de rug met die mannen , gewoonweg zalig , dus ik zou zeggen niet twijfelen
in ieder geval veel sucses met je toekomst plannen
grtz
mark
in ieder geval veel sucses met je toekomst plannen
grtz
mark
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:18
- Locatie: almere
nee appiewing, woon nog maar kort hier in almere, ben ik dus niet geweest. Dank voor jullie warm welkom. Moet ook nog wel 'even' wat sparen wil er weer een wing voor de deur staan, maar voorpret is ook pret!! Zit trouwens zo even wat te lezen en heb een paar vraagjes. Zit er veel verschil in rijgedrag (lees stuurgedrag) tussen de 1500 en 1800?
En het volgende: ik meen dat m'n 1200 hydrolische klepstoters had. Hebben de latere modellen dat ook of is het gewoon kleppen stellen geblazen? En: hoeveel kilometer kan een wing ongeveer achter z'n bandjes hebben voordat er serieus aan een revisie gedacht moet worden?
Met andere woorden: wat is wijs??
Groetjes Fred.
En het volgende: ik meen dat m'n 1200 hydrolische klepstoters had. Hebben de latere modellen dat ook of is het gewoon kleppen stellen geblazen? En: hoeveel kilometer kan een wing ongeveer achter z'n bandjes hebben voordat er serieus aan een revisie gedacht moet worden?
Met andere woorden: wat is wijs??
Groetjes Fred.
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
ik zou zeggen occasie blijft occasie , en valt ook te zien naar wat je voorkeur gaat , een 1800 is duur maar dan ook wel nieuwer , en als je een europeaan kunt kopen zou ik dat ook wel doen , want heb een amerikaan , en tegen mij hadden ze gezegd dat hij van 91 was , ja de eerste inschrijven in belgie , daarvoor 2 jaar in de usa gebold , dus heb ik een 89 gekocht zonder het te weten , dus wel ff opletten als je zoiets tegenkomt , op termijn ga je dan ook wel minder stukken vinden van de oudere modellen
als ik het geld zou gehad hebben zou ik voor een 1800 geweest zijn , dus nieuwer en ( minder ) kans op slijt endergelijke , maar ben wel zeer tevreden over men 1500, 1800 vindt ik al meer (uitrelijk) naar een race machiene te gaan , en niet echt men stijl , maar ooit
grtz
mark
als ik het geld zou gehad hebben zou ik voor een 1800 geweest zijn , dus nieuwer en ( minder ) kans op slijt endergelijke , maar ben wel zeer tevreden over men 1500, 1800 vindt ik al meer (uitrelijk) naar een race machiene te gaan , en niet echt men stijl , maar ooit
grtz
mark
Vergeet 't maar Fred...
Eenmaal aangestoken met het Goldwing virus ga je onherroepelijk voor de bijl.
Bereid je vrouw er maar alvast op voor en begin de adressen maar alvast te verzamelen.
Veel plezier bij het orrienteren en geniet van het leven nu het nog kan.
Niets uitstellen waarvan je toch al weet dat je het gaat doen: kopen die Wing.
Eenmaal aangestoken met het Goldwing virus ga je onherroepelijk voor de bijl.
Bereid je vrouw er maar alvast op voor en begin de adressen maar alvast te verzamelen.
Veel plezier bij het orrienteren en geniet van het leven nu het nog kan.
Niets uitstellen waarvan je toch al weet dat je het gaat doen: kopen die Wing.
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Kan me helemaal aansluiten bij Indiaantje. Een 1800 is meer een motor, een 1500 is een fenomeen. Maar het is maar waar je van houdt, want iedereen is erg positief over het rijgedrag van een 1800. Ben net naar de States geweest, dan zie je die alleen maar. Maar goed, hij kost daar dan ook 17.000 dollar nieuw.
Met banden en onderhoud heb ik zelf niet zoveel ervaring, maar volgens mij kun je zeker 15.000 op een achterband doen (heb de mijne nu 7.000 kilometer en hij was niet nieuw en kan nog wel een eindje vooruit).
Een Europese gebruikt in elk geval minder brandstof. Die van mij rijdt in op 15 tot 16 (soms 17). En ik rij echt niet sloom.
Veel succes. En oh ja, als je eenmaal door het virus gepakt bent: het is ongenezelijk. Welkom bij de club.
Met banden en onderhoud heb ik zelf niet zoveel ervaring, maar volgens mij kun je zeker 15.000 op een achterband doen (heb de mijne nu 7.000 kilometer en hij was niet nieuw en kan nog wel een eindje vooruit).
Een Europese gebruikt in elk geval minder brandstof. Die van mij rijdt in op 15 tot 16 (soms 17). En ik rij echt niet sloom.
Veel succes. En oh ja, als je eenmaal door het virus gepakt bent: het is ongenezelijk. Welkom bij de club.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu
www.clock4u.eu
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
- Stephan
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
- Locatie: Goes
- Contacteer:
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
- Locatie: Merksem - Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800