Net nieuw hier( dus helemaal vers)
Net nieuw hier( dus helemaal vers)
Hallo allemaal ik ben helemaal nieuw hier dus ik stel me maar even voor.
Mijn naam is dus Bart en woon in Zeeland ben bijna 45 jaar en ben bezig met het motor rijbewijs.
Van de week ben ik geslaagd voor het theorie examen.
Als ik het stempeltje op me rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een GW.
En dan het liefst een 1100 of 1200
Of dit een verstandige keus is zal de tijd wel uitwijzen.
Of zijn er hier meer mensen die gelijk al een zware motor gekocht hebben?
Gr. Bart.
Mijn naam is dus Bart en woon in Zeeland ben bijna 45 jaar en ben bezig met het motor rijbewijs.
Van de week ben ik geslaagd voor het theorie examen.
Als ik het stempeltje op me rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een GW.
En dan het liefst een 1100 of 1200
Of dit een verstandige keus is zal de tijd wel uitwijzen.
Of zijn er hier meer mensen die gelijk al een zware motor gekocht hebben?
Gr. Bart.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
verstandige keus???
beste Bart.
wat is een verstandige keus ? ? ? ? ?
als jij het weet , mag jij het zeggen.
een 2e de hands bljft altijd het overschot van wat een ander weg wilt doen.
de ene verkoopt hem omdat hij goed is, en de ander omdat hij nu nog goed is.
De TIJD zal het gaan uitwijzen, en dan zal jij weten of je een goede keus gedaan heb, en echt niet sneller.
vr gr Japie.
wat is een verstandige keus ? ? ? ? ?
als jij het weet , mag jij het zeggen.
een 2e de hands bljft altijd het overschot van wat een ander weg wilt doen.
de ene verkoopt hem omdat hij goed is, en de ander omdat hij nu nog goed is.
De TIJD zal het gaan uitwijzen, en dan zal jij weten of je een goede keus gedaan heb, en echt niet sneller.
vr gr Japie.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
- Locatie: Merksem - Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
- Locatie: PEER (B)
Hallo Bart. Welkom.
Gelijk al een zware motor kopen, verstandig ? Het is helemaal hoe je het bekijkt.
Bij mij was het 19 jaar geleden dat ik nog op een motor had gereden. En toen toch een 1500 gekocht. Het was wel even aanpassen want de 1500 is niet bepaald licht te hanteren. Ik ben toen wel enkele screenings en een dag rijopleiding gaan volgen. Die waren heel leerrijk en nuttig.
Dus het blijft een beetje individueel. Mijn mening, als je er een beetje verstandig mee omgaat moet het kunnen.
Dat is natuurlijk mijn mening en mijn ervaring.
Gelijk al een zware motor kopen, verstandig ? Het is helemaal hoe je het bekijkt.
Bij mij was het 19 jaar geleden dat ik nog op een motor had gereden. En toen toch een 1500 gekocht. Het was wel even aanpassen want de 1500 is niet bepaald licht te hanteren. Ik ben toen wel enkele screenings en een dag rijopleiding gaan volgen. Die waren heel leerrijk en nuttig.
Dus het blijft een beetje individueel. Mijn mening, als je er een beetje verstandig mee omgaat moet het kunnen.
Dat is natuurlijk mijn mening en mijn ervaring.
Let's ride!!
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Beste Bart,
Ook welkom op dit forum vanuit Babberich.
Ik heb op mijn 42ste na 10 jaar geen motor meer te hebben gereden een GL1500 aangeschaft.
Dit was inderdaad een aanzienlijk verschil met mijn vorige motor en de lesmotor (250cc )
Met name het rijden met lage snelheid, bochtenwerk op lage snelheid vergen nogal wat vaardigheden.
Wat mij in het begin ook tegenviel is het gewicht in stilstand. Je moet je hoofd er goed bijhouden, anders lig je zo plat.
Ik heb er echter nooit spijt van gehad en zou niet meer anders willen.
Zoals al eerder opgemerkt, als je straks je papiertje hebt, gewoon een lekkere proefrit maken.
Ook welkom op dit forum vanuit Babberich.
Ik heb op mijn 42ste na 10 jaar geen motor meer te hebben gereden een GL1500 aangeschaft.
Dit was inderdaad een aanzienlijk verschil met mijn vorige motor en de lesmotor (250cc )
Met name het rijden met lage snelheid, bochtenwerk op lage snelheid vergen nogal wat vaardigheden.
Wat mij in het begin ook tegenviel is het gewicht in stilstand. Je moet je hoofd er goed bijhouden, anders lig je zo plat.
Ik heb er echter nooit spijt van gehad en zou niet meer anders willen.
Zoals al eerder opgemerkt, als je straks je papiertje hebt, gewoon een lekkere proefrit maken.
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Welkom Bart op het forum vanuit Harderwijk.
Zoals je zelf al wel weet moet je met zo een zware lummel zeker voorzichtig zijn, niet zo zeer bij de normale snelheden, maar juist bij langzame snelheden, waar balans en het gewicht van de motor gaan spelen zoals ik zelf gemerkt heb met toch al wat jaren ervaring met een lichtere motor. Laat ik het maar zo zeggen, overmoedig zijn schaad. Maar met gezond verstand gaat dat wel lukken.
Groeten Pierre
Zoals je zelf al wel weet moet je met zo een zware lummel zeker voorzichtig zijn, niet zo zeer bij de normale snelheden, maar juist bij langzame snelheden, waar balans en het gewicht van de motor gaan spelen zoals ik zelf gemerkt heb met toch al wat jaren ervaring met een lichtere motor. Laat ik het maar zo zeggen, overmoedig zijn schaad. Maar met gezond verstand gaat dat wel lukken.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
hey Bart
ik heb juist hetzelfde als jij voor , ook net theorie behaald, nog geen voorlopig rijbewijs , binneneen maand wel , maar er staat al een 1500 op de oprit , dus het zal ff wenne worden , is een heel groot verschil van 160kg naar iet van een 360 kg te gaan
maar alles op zen tyd , en tyd zal het uitmaken of ik er klaar voor was of niet
grtz
en veel sucses met je praktyk
ik heb juist hetzelfde als jij voor , ook net theorie behaald, nog geen voorlopig rijbewijs , binneneen maand wel , maar er staat al een 1500 op de oprit , dus het zal ff wenne worden , is een heel groot verschil van 160kg naar iet van een 360 kg te gaan
maar alles op zen tyd , en tyd zal het uitmaken of ik er klaar voor was of niet
grtz
en veel sucses met je praktyk
- Stephan
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Hallo Bart,
Welkom op het forum vanuit Kattenidijke. En proficiat met het behalen van je theorieexamen. Nu nog de rijvaardigheidsexamens.
Je vraag of het het verstandig is om gelijk een 'zware' motor te nemen hangt af hoe je van plan bent te gaan rijden. Hard rijden kan iedereen. Met een GW is het lastiger met lage snelheden en behendigheid/balanceren is ook wat anders. Ik ben zelf niet zo groot (1.65 m) en rij op een 1200 GL. Maar je moet gewoon een proefrit maken en dan beslissen. Maak een proefrit op binnenwegen en in een stad(swijk) met veel verkeerslichten en woonerven. Waar je veel moet remmen, stilstaan, langzaam rijden en 'trage' bochtjes moet maken. Dan kom je er achter of gelijk een GW wat is voor jou. Ikzelf heb al vele motoren gereden en moest erg wennen op de GW. Maar als je je verstand gebruikt en blijft gebruiken zal het wel lukken.
Suc6 en je moet het toch zelf ondervinden en beslissen.
Welkom op het forum vanuit Kattenidijke. En proficiat met het behalen van je theorieexamen. Nu nog de rijvaardigheidsexamens.
Je vraag of het het verstandig is om gelijk een 'zware' motor te nemen hangt af hoe je van plan bent te gaan rijden. Hard rijden kan iedereen. Met een GW is het lastiger met lage snelheden en behendigheid/balanceren is ook wat anders. Ik ben zelf niet zo groot (1.65 m) en rij op een 1200 GL. Maar je moet gewoon een proefrit maken en dan beslissen. Maak een proefrit op binnenwegen en in een stad(swijk) met veel verkeerslichten en woonerven. Waar je veel moet remmen, stilstaan, langzaam rijden en 'trage' bochtjes moet maken. Dan kom je er achter of gelijk een GW wat is voor jou. Ikzelf heb al vele motoren gereden en moest erg wennen op de GW. Maar als je je verstand gebruikt en blijft gebruiken zal het wel lukken.
Suc6 en je moet het toch zelf ondervinden en beslissen.
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Welkom Bart
Tja als ik dit zo lees hoef jij niet bezorgt te zijn .
Ik ben net als Henk klein van stuk maar dat heeft met rij kunst niets te maken .
Ook het gewicht niet ik vindt persoonlijk mijn 1500 beter in gewicht verdeling zowel bij stilstand als in bochten nemen .
Mijn vorige met diep respect was een 1200 aspencade 1984 maar was toch met alles wat zwaarder .
Echt maak een proefrit en ervaar .
Ik zelf ben naar 21 jaar weer gelijk op een wing gestapt verwend he'
Groeten uit Breda
Bert en Diana
Tja als ik dit zo lees hoef jij niet bezorgt te zijn .
Ik ben net als Henk klein van stuk maar dat heeft met rij kunst niets te maken .
Ook het gewicht niet ik vindt persoonlijk mijn 1500 beter in gewicht verdeling zowel bij stilstand als in bochten nemen .
Mijn vorige met diep respect was een 1200 aspencade 1984 maar was toch met alles wat zwaarder .
Echt maak een proefrit en ervaar .
Ik zelf ben naar 21 jaar weer gelijk op een wing gestapt verwend he'
Groeten uit Breda
Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing