2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Bart

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Bart » 24 mei 2013, 19:42

Aangekomen in Kollum,nog een bui onderweg en een paar klappen onweer.

Bart

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Borretje » 24 mei 2013, 19:49

Na week ziek nu weer beter maar nog niet goed genoeg om morgen "even" de rit mee te rijden (kilo per dag kwijt, moet ze eerst even terug vinden :roll: )

Iedereen een hele mooie rit en een ouderwets gezellig weekeind toegewenst.

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door director » 24 mei 2013, 20:31

Vanuit een koud Volkel wens ik alle Friesland gangers een mooi rit, een gezellige BBQ en veel lol toe.
We zien de foto's en sterke verhalen wel verschijnen :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door RonalT » 24 mei 2013, 21:07

Wij zijn vanmorgen om 11 uur samen met Bart en Foukje vertrokken vanuit Dinteloord naar Nunspeet. Een stukje autoweg, in Nunspeet laan gekomen zagen we al een Goldwing op de parkeerplaats de Stroopstok of Strooppot of Paplepel..... (er was wat spraakverwarring, maar het is de Stroopstok).. Binnen zat Rob al achter een kop koffie. Lekker gegeten en daarna nog een stukje binnendoor gereden. Heerlijke rustige wegen, bochtig en mooi rijden. Helaas hadden ze bij Zwartsluis het plan opgevat om het gras te maaien en dat veroorzaakte een opstopping. 11 minuten over 1,6 km.

Door Blokzijl, dat was wel erg smal en De Weerribben zijn erg mooi. Hele leuke kleine huisjes die je kunt huren incl fietsen en kano's.

Afbeelding
Nationaal Park Weerribben en Wieden

Een stel reetjes langs de weg, een gezonken boot. Rob zocht een emmertje zodat hij hem leeg kon scheppen. :lol:
Afbeelding
Het reetje van de reetjes

Eigenlijk zonder regen met hier en daar prachtig zonnig weer, wel wat wind. Een heerlijke rit.
Tegen vijf uur waren we in Boarnshiem en na getankt te hebben zijn we naar de kampeerboerderij gereden. Daar waren al een aantal mensen, dus nog wat handjes geschud, de tassen op de kamer gezet, even een rondje langs de kampeerders (alleen Eric) gemaakt, Daarna lekker gegeten en nu een gezellige avond tegemoet.

Morgen een leuke rit voor de boeg. Tot morgen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

aislin

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door aislin » 24 mei 2013, 23:41

RonalT schreef:Een stel reetjes
Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Black Wing » 25 mei 2013, 01:44

voorlopig een prima 1e dag met weinig regen en veel zon :D
een avondje rond de tafel, en nu de slaapzak in, het is al bijna 2 uur in de nacht :wink:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door lemmens » 25 mei 2013, 07:05

Zo
tijd voor douche en dan het ontbijtje klaar zetten
Wat is er nou nog mooier dan wakker worden door de zonnestralen
Zometeen lekker aan de koffie
en tegen 10u met zn alle op de Wing om een rondje friesland te rijden.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door DeWoert » 25 mei 2013, 07:30

Is er dan niemand die je helpt met de ontbijttafel ?? hahahaha
Ik ben anders gewend daarzo 8)
Hele fijne dag daar!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door RonalT » 25 mei 2013, 07:51

Helaas, zo vroeg was ik niet wakker. Bertha 3 liet zich net horen, dus we zijn nu wakker. Eens kijken of er koffie is. :wink:
Met zijn allen lekker om de grote tafel zittend gegeten. Sommigen hadden wat klagen over het weer, het was ontzettend koud geweest 's nachts. Niets van gemerkt. :?
Maar ja, de kampeerder van nu is niet zo veel gewend. Vroeguh.....

Na het eten zijn we vertrokken om de rit te gaan rijden. Daniel kan geen routes in zijn navigatiesysteem laden, dat is de reden dat ik (toerlijder) weer eens een keer voorop mag rijden.
Net voor Gorredijk reed alleen Eric nog achter me, maar die wist ook niet wat er aan de hand was. We zijn even blijven wachten en toen kwam er iemand aan die wist dat Martin (AppieABC) stil stond. Zijn motor deed het niet meer.
Omdat er 's morgens tegen mij gezegd was dat mijn band wat leeg was ben ik die een klein eindje verder op gaan pompen en inderdaad hij was redelijk zacht. Ik kwam gelijk met de anderen terug bij Eric en na overleg hebben we de route hervat.
Na enkele dorpjes die gewoon in het vlakke land liggen kwamen we bij Oude Willem in het bos terecht.
Na Doldersum reden we door de heidevelden, er liepen daar ook schapen. Maar er stond op dat veld best veel wind, dus ik ben wat doorgereden tot aan het bos. Daar hebben we even de benen gestrekt.
Een klein eindje verder lag Diever, hier is een van de mooiere Hunebedden te zien. Bij Dieverbrug kom je bij de Drentsche Hoofdvaart. Dit is een kanaal van circa 45 km lang en is ruim 200 jaar geleden gegraven om de schepen die turf kwamen halen te laten varen. Later werd het belang van turf minder maar toen werd het vervoer van bouwmaterialen en suikerbieten belangrijker. En afwatering van het hoger gelegen Drenthe is nu nog de belangrijkste functie. Over het kanaal liggen ruim 20 bruggen en er zijn een zestal sluizen in te vinden. Hieraan merk je dus dat er een behoorlijk hoogteverschil in Drenthe zit.
Net voor Assen verlaten we de Drentsche Hoofdvaart om richting Norg te rijden waar we kunnen eten. Helaas was de eetgelegenheid wat moeilijk te bereiken, het hele dorp was ongeveer afgezet i.v.m. en braderie/jaarmarkt.
Maar via een omweg lukte het toch om er te komen. Diverse broodjes, frietjes, eierballen en frikandellen werden naar binnengewerkt. Vooral het notenijs was errug lekkur.
Na het eten wilden we weer verder maar eerst moesten een stel dames tussen de kraampjes vandaan gevist worden.

Afbeelding
Na wat kilometers kwamen we bij Steenbergen (Dr) aan en daar hebben we spontaan een hunebed bezocht, want tijdens de Drenthe ritten die Aaldert organiseert heb ik nog nooit een hunebed gezien.

Afbeelding

Na nog wat door plaatsje te zijn gereden als Een West, De Wilp en Leek waar de weggetjes smaller en smaller werden, kwamen we om 3 uur in Buitenpost waar we koffie zouden drinken. Na een paar koppen koffie kregen we een berichtje van Dirk, dat er buien dreigden. De meerderheid was voor terug rijden via de snelste route. Zodoende waren we om half vijf terug op de boerderij.
Martin was daar ook al, na wat gesteggel met de ANWB had hij Pieter (Sturgis) gebeld en die is met rappe spoed afgereisd naar Friesland om de motor weer te repareren.

Na verfrist te zijn werd de BBQ aangestoken en werd het een gezellige avond.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 mei 2013, 09:41

Ik vanochtend vertrokken uit Vesoul, nu 3 kwartier maken in Luxemburg. Dan aanhangertje ophalen, thuis spullen erin, even douchen, en op naar Friesland. Hoop er rond 17:00 uur te zijn vanmiddag. Te laat voor de toertocht, maar nog wel optijd voor de barbecue hoop ik :mrgreen:

peter

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door peter » 25 mei 2013, 10:29

Ggrmbll lig ik verdorie met mijn kano het weekend stil :!: :!: vanmorgen gemeld maar kreeg de mededeling dat ik pas maandag wordt gelost. Toch nog te hard gedraait (300ltr/u) :( lig ik hier in Basel een beetje mijn tijd te verkwanselen terwijl ik ook effe met de auto naar beneden had kunnen speren gisteravond, had ik vandaag de rit mee kunnen rijden en morgen weer terug. :(
Waarom wordt ik op de proefgesteld :?: :shock:

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Chrit » 25 mei 2013, 10:32

Peter, een troost, ik zit ook maar wat thuis te hangen...
O nee, MOET in de tuin gaan werken..haha :(
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Salmanassar
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:57
Locatie: Boechout (Belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Salmanassar » 25 mei 2013, 14:57

Ja Peter, ik had graag dat gesprek over die boten verdergezet... maar het spreekwoord zei het al: de beste schippers liggen aan de wal. Of aan lager wal? ik vergeet dat steeds... :twisted:
Ondertussen schijnt hier in Friesland de zon, moeten ze de eerste druppel regen nog zien en hadden ze in Norg (Drenthe) het hele dorp versierd omdat een stel forumleden langs zou komen. Toch lief van die eenvoudige boerenlui.
De toertocht werd zo wel een half uur langer ==> dames verdwenen op de braderie-braderij (ja ik weet het niet meer hoor, ze bijten mijn neus hier af als ik het verkeerd zeg dus hier allebei). Gelukkig liet Daniel zijn gezag gelden en kwamen de dames met hangende pootjes (en hopen aankopen) terug.
Ze snorren dus momenteel weer door Friesland en Drenthe en straks is er de BBQ. U komt toch ook?

Details: ze zijn terug in Boarnshiem voor de BBQ begint.
De BBQ begint pas nadat ze terug zijn.
Dit maakt u niet wijzer? BEDANKT!!!! Stuur uw klachten naar RonalT en Daniel onder de titel: "Woehaha"
...en dan zetten ze vanaf Basel alle sluizen open en dan wiiieeee...

peter

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door peter » 25 mei 2013, 16:02

Ik had graag geholpen met het cremeren van het vlees maar het is een stukje van 800km heen en ook weer terug. Iets teveel van het goede om effe tussendoor te doen :lol: :lol:
Jullie hebben meer mazzel met het weer dan ik hier, buien,buien en nog eens buien. Ga vanavond mijn verdriet maar verzuipen in de stad, misschien dat er nog ergens een gezellige zwitserse los rondloopt. Zie ik misschien toch nog wat moois :lol: :lol:

Succes met de bbq en natuurlijk het weer!!!

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Black Wing » 25 mei 2013, 17:26

net weer terug van een mooie tour,
en gelijk onder de douche gesprongen om op te warmen, en de kachel op vol vermogen gezet :D
tja de temperatuur was wat aan de lage kant, maar we hebben geen druppel regen gehad :D
dus dat viel erg mee

ik zit hier in de tent op te warmen, en verwacht Johan Helmond elk moment
ik trek nog even een biertje los en straks lekker vlees schroeien 8)

helaas kon Appie abc niet mee, de dynamo begaf het al na een paar km. :(
Groeten, Eric

Plaats reactie