Forumrit Forumrit Waterrijk Holland op zaterdag 3 juni

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Rij je ook mee op 3 juni?

Peiling eindigde op 04 jun 2023, 16:07

Jazeker!
15
52%
Misschien
5
17%
Nee
9
31%
 
Totaal aantal stemmen: 29

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Forumrit Waterrijk Holland op zaterdag 3 juni

Bericht door peter n.d. » 18 jun 2023, 11:32

:
Marco1 schreef:
03 jun 2023, 23:25
director schreef:
03 jun 2023, 16:33
Aldus de fantasiewereld van ChatGPT :roll:
En wij maar denken dat Peter N.D. die verhalen schrijft.



Het was een geweldige dag. Lekkere taart aan het begin en eind en een heerlijke lunch.
Bert, bedankt voor het voorrijden en uitzetten van de route.
Goedemorgen , werkloze auteur zoekt werk . Prima verslaggever van allerlei activiteiten , soms met een dikke korrel zout te nemen , soms bloedserieus . Heeft al jaren ervaring met verhalen te schrijven . In het bezit van een paar kritische ogen. Voor verdere inlichtingen kan u mij steeds contacteren . Dank bij voorbaat en voor het vertrouwen in mijn schrijvers talent :mrgreen: Met vriendelijke en beleefde groeten , Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Forumrit Waterrijk Holland op zaterdag 3 juni

Bericht door peter n.d. » 18 jun 2023, 16:34

Beste forumlezer , ziehier mijn verslag van de forumrit van en georganiseerd door Bertwing . 2 Juni , het is weer laat geworden op het werk door de perikelen met het nieuwe computersysteem dat ons parten blijft spelen . Het ene probleem is opgelost en een ander probleem komt al achter de hoek kijken .Gelukkig het is vrijdagavond en we kunnen twee dagen genieten van even niet te denken aan het werk .Thuis gekomen , eerst de knorrende maag wat bijvullen en daarna alles klaarleggen voor de forumrit .De weervrouw / man geven morgen goed en droog weer . Dus de zomerjas mag uit de kast , de witte helm nog even poetsen met een vochtig doekje , de zonnebril mag ook niet ontbreken. Kortom , de zomerse outfit mag weer genieten van een dagje uitwaaien . De Wing nog even nakijken , de nieuwe achterband mag morgen eindelijk de vuurdoop ondergaan .Nog even een ander usb stick , want ik rij morgen weer helemaal alleen en dan mag de muziekkeuze iets harder zijn dan tegen vrouwlief meegaat . Nog wat tv kijken en ook nog even kijken op het forum , ook de gsm controleren of ik nog een bericht heb gekregen van Pieter of Arthur want daar heb ik morgen mee afgesproken om samen op te rijden naar de startplaats .en daarna het stof weg wassen van de gedane arbeid en de kleren klaarleggen . De wekker nog wat enkele uurtjes verzetten , morgen gewoon wat langer in bed dan in de werkweek , dat scheelt al een stevige slok op de borrel .5UUr zijn we al wakker en we sluipen stil uit het bed . Eerst ons welbekend ontbijt , twee boterhammen en een stuk chocola en grote mok koffie , daarna verder met het ochtendritueel zoals kleine kamer bezoeken , lijf en leden verfrissen en de tandjes krijgen ook hun dagelijks poetsbeurt . Hola , nu word het echt tijd om te vertrekken , eerst de Wing nog wat bijvullen en daarna rijden we de zon tegenmoet .Ring rond Brussel , de e19 op en zo bereiken we de beruchte parkeerplaats van ons land , de ring rond Antwerpen waar in de week meer word stil gestaan dan gereden door een combinatie van ongevallen en wegenwerken .Weldra bereiken we de grens en even later rijden we al de afrit Zundert / Meer op . Eerst even Zundert door en daarna richting Rucphen waar we op de koffie worden verwacht om 8uur 15 bij forumlid Pieter en waar ook een ander forumlid word verwacht , Arthur . Even nog de tank bijvullen , nog geen geen 5 liter kan erbij . Dus onze Wing is weer super zuinig met het vloeibare tegenwoordig goud , als je de prijs ziet aan de pomp . We parkeren de Wing op de oprit waar de Wing van Pieter al klaarstaat .De garagepoort gaat open en onze goede vriend Pieter heet ons hartelijke welkom . De koffie , een pure zwarte koffie zonder iets in , smaakt . Daar gaat de deurbel en daar komt de goedlachse Arthur binnen en hij word ook voorzien van een tas koffie . Nog even wat bijpraten over koetjes en kalfjes , de koffie uitdrinken , vesten en helmen weer aan , motoren worden gestart en nu gaan we een paar straten verder de zwager van Pieter, Rene'en buurman Joery oppikken . Pieter op kop en ik sluit ons kleine groepje af als laatste .Even binnendoor en daarna de snelweg open zo rijden we naar de startplaats . Even voor we die bereiken gooien Rene' en Joery de tank nog eens vol .Aan gekomen aan de startplaatsstaan er al een reeks Goldwings te blinken in de vroege ochtendzon .De ene al wat meer opgesmukt met wat chroom en wat lichtjes , de andere gewoon standaard zoals hij of zij hem of haar heeft gekocht .handjes drukken , de vrouwen krijgen wat kussen , al dan niet nat .Binnen heerst een gezellige drukte en worden we weer voorzien van het welbekende zwarte vocht en de beroemde appeltaart . Weldra word het het sein gegeven door BertWing om te vertrekken . Bert op kop en hekkensluiter is dit keer ons welbekend Koppel Joka en Chris op hun mooie blauwe Wing .Eerst even rijden langs de serres en daarna even de grote baan op en even later verlaten we deze reeds en krijgen de kleinere wegen de hoofdrol .Soms rijden we door dorpjes , maar het water is en blift een constante metgezel . Soms links van ons en daarna weer rechts en even later weer verdwijnt het water even maar duikt na enkele draaien en bochten weer op aldan niet wat breder of smaller dan enkele minuten geleden .Jaja , Bert stuurt , ondanks dat hij geen wegzet duo heeft , soms met de ene hand en de ander hand zet de achter komende motor weg als wegwijzer voor de achter komende motoren .De colonne motoren slingeren en draaien en keren door het landschap dat het een lieve lust is . Soms op een dijk en daarna weerdoor een dorp .Bert heeft ons weer een aardig stukje Nederland voorgeschoteld .op de dijken is het soms wat oppassen , maar het mooie landschap maakt veel goed en het blijft gewoon genieten van zoveel pracht .weldra bereiken we de stopplaats voor de lunch . De zon heeft inmiddels de tempraturen wat doen oplopen en menig overbodige kledingstuk verdwijnt in de koffers .Aan tafel word er gelachen , onder ander met een forumlid dat graag vegetarische cola wil , een andere die behoefte heeft aan een spuitje EW40 om de gewrichten los te krijgen en ander lid zou vanavond wel eens op mat of in ergste geval buiten moeten slapen . Yep , je hoort wat aan zo een grote tafel , een mop , maar ook wat levens wijsheid al dan niet gevolgd door een lachsalvo .Het eten ging vlot binnen en men kon kiezen uit 5 dingen om te eten = Een uitsmijter met spek , ham , kaas , een italiaanse bol , gevulde kroketten een salade met geitenkaas en dan was er nog eentje maar deze ontsnapt me .afrekenen deed Bert , de rekening voor elke deelnemer werd in de loop van zondag mee gedeeld en het verschuldigde bedrag moest op de reken gestort worden .Na het middageten verdwenen er wat deelnemers , zoals Astrid , Erik , Chris en Joka , Nick en zijn liefje . Dus de nieuwe hekkensluiter was ditmaal de man uit een bevriend naburige lande en met een witte motor , ikke dus .We zetten ons weer in gang en rijden weer in colonne door het betoverend landschap . Draaien en keren , bochtjes aansnijden , weg je in , weg je uit ,dorp in , dorpje uit . Als je de hekkensluiter bent kan je wat meer rondkijken , men wacht toch als je er aankomt . even weer de dijk op en weer even later de dijk weer af .Weldra bereikten we weer het eindpunt en konden we weer genieten van het zwarte goud en een stukje appeltaart Nu vertrokken er rijders en duo's naar huis . Marco , Arthur en ik en Bert hebben nog wat na gepraat over de rit .ook wij besloten nar huis te rijden . Eerst nog wat achter Marco gereden , aan de snelweg volgden wij , Arthur en ik Richting Rotterdam, daarna richting Bergen op Zoom .Even later nam ik ook afscheid van Arthur en reed ik alleen verder .In Wilrijk nog even de tank volgedaan , nu ko er 23 liter in . Rond 20uur 30 was ik thuis en had 560 km op de tellers bijgezet .De achterband is zijn wilde haren kwijt en is goed ingereden . Bert , bedankt voor de mooie rit en de uitstekende planning , hoedje af . de rest van de rijders en duo's , bedankt , u was en blijft een tof gezelschap . :mrgreen: Met vriendelijke groeten van Bob , Christine en Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Forumrit Forumrit Waterrijk Holland op zaterdag 3 juni

Bericht door wingster » 20 jun 2023, 16:18

Peter n.d.

Weer een prachtig lang verslag van een mooie dag, dank je wel voor het mooie verslag, precies zoals we de verslagen kennen van de mooie ritten.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Forumrit Waterrijk Holland op zaterdag 3 juni

Bericht door peter n.d. » 23 jun 2023, 19:35

Beste Astrid en Erik , dank je wel . Groetjes van Bob , Christine , Peter n.d.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten