Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Ga je op tweede Paasdag mee naar Biker's Best?

Peiling eindigde op 19 apr 2022, 11:38

Ja, en ik start bij de McDonalds in Moordecht
21
57%
Ja, maar ik ga rechtstreeks naar Renswoude
9
24%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Anjer » 19 apr 2022, 22:37

Super leuke dag weer gehad. Netjes (net) op tijd bij de Wouwse Tol Zuid 😁 ondanks een blonde actie.

Iedereen weer gezien en geknuffeld, gelachen, slap geohaed en heerlijk gereden.

Bedankt voor de mooie route @RonalT 🥰

Bedankt voor het voorrijden @director en @wingster 👌

Balen van je ongeval @Marco1 helaas heb ik ditzelfde al eens gehad met de auto en met de motor, maar nog niet in die combinatie (hoop dat dat ook nooit gebeurd). Hoop dat de schade meevalt en je kin weer snel fier vooruit steekt 😜

Ik was nog even omgereden via Lathum en om 22 uur weer veilig thuis 🙏
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 20 apr 2022, 12:51

@Marco1 : hoe gaat het met de gezondheid, kin al aan het herstellen? Nog stijve spieren, achteraf?

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Marco1 » 20 apr 2022, 15:05

Ik heb nog last van mijn rechter pols.
Verder nog wat spierpijn.
Mijn kin ziet er nog niet zo mooi uit, maar dat duurt denk ik ook wel ff.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 20 apr 2022, 16:05

Erg vervelend, allemaal, sterkte en suc6 met je herstel!

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door RonalT » 20 apr 2022, 21:39

Bedenk maar zo, het gaat vast een keer beter! :-)
Succes met je herstel...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Marco1 » 20 apr 2022, 21:43

Ik zeg maar zo, het is niet de vraag of je hem een keer op z’n zijkant legt, maar wanneer.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 649
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door beinhart » 21 apr 2022, 12:00

ik heb ook genoten, wel gedacht dat er meer een beroerte zouden krijgen van het zien van mijn motor.
maar de meeste mensen kende mij al met mijn cx500. denk wel dat er veel mensen mijn motor hebben gefotografeerd,
wie allemaal? graag zou ik de foto's ook krijgen...
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door marionenhenk » 23 apr 2022, 18:34

Marco, ik lees het nu pas. Veel beterschap met je kin en ik hoop dat je Wing niet al te veel ongemakken heeft overgehouden van die actie van de bestuurder van de auto!
Veel beterschap groetjes uit Kattendijke.
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door peter n.d. » 23 apr 2022, 20:45

Beste forumrijders , hier zijn we dan met mijn verslag .De dag begonnen voor ons , Christine en ik , reeds vroeg . De vrijdagavond werden de helmen , jassen , handschoenen , papieren van de Wing reeds klaargelegd .De motor was reeds gecontroleerd op olie , bandendruk en ook de regenpakken waren al in de koffers aanwezig . Ik zelf had juist een week verlof achter de rug en daarom kon het me niet schelen dat ik dinsdag al vroeg uit de veren moest om te gaan werken . Normaal rij ik geen ritten meer op zondag , omdat ik meestal maandagochtend opsta om 1 uur in de nacht .Daarom dat ik de ritten die ik met de Zellikse motorvrienden rij nu plant op zaterdag . Maar we dwalen af . Dus , maandagochtend was ik reeds wakker om 6 uur , opgestaan en de boterhammen gesmeerd om op dinsdag te gaan werken . Ook de werkkledij en mijn tas stonden al klaar . Christine stond iets later op en nadat we samen hadden ontbijt , verdween ze naar de badkamer . Ik controleerde nog even het weerbericht en dat zag er goed uit .Wel fris in de ochtend , maar later zou de zon voor warmere tempraturen zorgen . Dus het zag er goed uit . Bob was in middels ook ten tonele verschenen , de jongen stond ook vroeg op omdat hij nog een boek moest uitlezen voor school .De motor werd gevuld met een brooddoos met koekjes , de handtas , nog een paar zomerhandschoenen van Christine , twee flesjes water en ook nog een landkaart , hoewel ik deze van de hele dag niet uit de koffer heb gehaald .Ja , beste forumrijders , ik ben nog van den oude stempel en gebruik nauwelijks een G.P.S.. toestel .Om 7 uur 40 reden we de straat uit op naar de Wouwse tol waar we een deel van Onze Nederlandse vrienden zouden zien en van daaruit verder zouden rijden naar het startpunt . De Brusselse ring op waar het tamelijk druk was op dit uur en ondanks een betaalde feestdag waarbij de meeste mensen niet moeten gaan werken met natuurlijke een paar uitzonderringen zoals hulpdiensten , politie, truckers , buschauffeurs , enz. De E19 op richting Antwerpen , de ring op Van Antwerpen , daarna de A12 richting Bergen Op Zoom .De Wouwse Tol werd bereikt rond 8 uur 50 , ruimschoots op tijd nog om even de toiletten op te zoeken , een koffie te scoren en nog 2 worstenbroodjes voor mij en voor Christine 2 paar koeken met rozijnen . Deze verdwenen in de topkoffer , de koffie belande in mijn maag . En daar kwamen onze eerste mederijder, Arthur ten tonele . Een gezellige , brave, goedlachse kerel .Even later verschenen Marion en Henk en iets later gevold door Kris , Joka en Pieter .En als laatste verscheen Bibian .EEn kus voor de vrouwen en een stevige handdruk voor de mannen , vrouwen hebben het iets makkelijker , die geven meestal een kus aan iedereen . Niet dat ik de mannen wil kussen , maar u begrijpt hopelijk mijn standpunt . Onze kleine groep trok zich op gang , met Kris als voorrijder , gevolgd door Joka , wij , Pieter , Arthur , Henk en Marion en ik denk dat Bibian achteraan reed , kan me vergissen in de volgorde , maar denk dat ik er niet ver naast ben .Na verschillende keren gewisseld van autostrades kwamen we aan in Moordrecht , de Mac was het startpunt van de rit naar Renswoude . Bekende gezichten en iets minder bekende begroed en een praatje slaan met de ene en terwijl een andere weer begroeten . Het gaat er steeds hartelijke aan toe en het maakt niet uit of je de eerste keer meerijd of de 1000keer, ook de motor maakt niet uit , natuurlijk rijden de meeste rijders en rijdsters met een GoldWing al dan niet een 1000, 1100 , 1200, 1500, 1800 ,maar ook een ander merk is welkom om mee te rijden Het blijft een gezellige en aangename groep en dus weerklonk menig lach op de parkeerplaats . Nog even de toiletten opzoeken in de Mac . En daar werd het sein gegeven dat we gingen vertrekken .Helmen werden vast geklikt , jassen werden toe gerist , handschoenen aangetrokken en motoren werden gestart en een kakkefonie van liedjes vulden de lucht . Erik en Astrid waren de voorrijders en RonalT , onze molenaar en goedlachse bebaarde kerel , de eeuwige hekkensluiter . Wij reden juist achter de voorrijders , tussen wij hadden de eer en het genoegen om als eerste wegwijze weggezet te worden door Astrid .De route was een prachtige aan 1 schakeling van doorgaans kleine wegen , al dan niet een dijk weg , soms even een grote baan , kortom afwisseling van grote en kleine wegen .Ook het water was regelmatige van de partij , soms eens links van ons , daarna weer rechts . Kleine dorpjes , grotere steden werden gemeden als de pest , met een kerkje , een gezellige pleintje, mooie huizen .Soms werd het water vervangen door een weg door een bos , al dan niet er ergens in verscholen een kasteel of een villa om u tegen te zeggen .Even een korte pauze waarbij sommigen een sigaretje roken , anderen trokken een brooddoos open en drinken werd uit de koffers gehaald en de dorstige kelen werden gesmeerd .Afgewisseld met een praatje hier en grapje daar en ook een paar fotografen konden het niet laten om deze groep op de gevoelige plaat vast te leggen .Na deze deugddoende pauze werden de motoren weer gestart, al was er 1 exemplaar dat even dienst weigerde maar dan toch weer op een wonderbaarlijke druk op de knop toch startte en zijn protest om niet verder te rijden staakte .En wijlen weer weg . Het tweede stuk was even mooie als het eerste , al hoewel hier wat meet rode lichten zorgden dat de colonne of ketting van motoren wat verder werden uit elkaar werden getrokken .Maar dank zij het wel bekende volg systeem ervoor zorgde dat niemand de weg verloor of achter bleef .Hier speelde wegen door bossen een groter rol dan wegen juist naast het water wat in het eerste deel juist omgekeerd was .Weldra , na ongeveer een 1 uur rijden, kwamen we de bordjes Arnhem en Renswoude tegen . .Renswoude kwam in zicht en weldra werd het einddoel , Bikkers Best bereikt. Helmen en vesten verdwenen in de koffers .Er waren er die gingen gewoon wat kijken , anderen trokken de geldbeugel open om nog een stukje , dat ontbreekt er nog op , te kopen om hun GoldWing te vervolledigen ..Wij besloten samen met een kleine groepje naar het dorp te rijden om daar gezellige iets te gaan drinken , bij Bikkers Best was het druk en het duurde even om een drankje te scoren .In het dorpje Renswoude vonden we een terrasje annex frituur , ijsjes salon .Jassen werden op een muurtje gelegd omdat op de ronde rugleuningen de jassen geen houvast kregen . Arthur maakte de opmerking dat je juist hoogstens je pepermuntjes kon verliezen . Na deze welgekome verfrissing werd besloten om de weg naar huis in te zetten .Dus de motoren werden gestart onder het bewonderend oog van het overige publiek op het terras. De motoren werden nog even voorzien van het hoogste noodzakelijke vocht en even later bevond onze kleine groep zich op de autoweg richting Utrecht. Maar ondertekende heeft de gewoonte om steeds eens te voelen aan zijn zakken of er alles nog insteekt .Reserve sleutel , oke , portefeuille , oke , geldbeugel met muntstukjes , oke , telefoon , oei, paniek , tasten in andere zakken niks te vinden . Even stoppen op de vluchtstrook en overleggen met de overige rijders en duo , Marion en Henk en Arthur . Ik zeg , ben mijn telefoon kwijt , moet terug , rijden jullie maar verder . Dus wij de eerste afrit er weer af en langs de andere kanter weer op . Henk had intussen naar mijn telefoon gebeld en mensen die op het wel bekende terrasje annex frituur , ijssalon zaten hadden dit gehoord en hadden Henk geantwoord . Deze wist te vertellen aan de vinders dat we onderweg waren om de telefoon op te halen .Nadat we het welbekende teras annex frituur , ijssalon hadden bereikt , stapte Christine af en vroeg ze naar het mobieltje . We kregen ook nog de mededeling om naar Henk Croese te bellen . Christine stuurde daar een berichtje naar hem. We kregen als antwoord dat ze op ons stonden te wachten op de parking van de Total .Zo zie je maar dat vriendschap geen grenzen en tijd kent .Dank je wel Marion , Henk , en Arthur om te wachten op deze domme Belg . Na deze kleine onderbreking werd er voor de tweede maal richting Utrecht gereden . Onze vrienden besloten om mee te rijden tot Breda . Na een voorspoedige reis bereiken we het afscheidspunt en zwaaien en groeten elkaar nog eens , tot volgende week .Even file rijden op de E19 , ongeval , gelukkig niks ernstig . We komen thuis na 520km op de tellers bij gezet te hebben . RonalT , bedankt voor deze mooie route .Astrid en Erik voor het voorrijden . De andere forumrijders voor het gezelschap en de fijne dag samen . Een speciale dank aan Marion en Henk en Arthur voor het samen afrijden en voor het wachten op de parking en het briljant idee om naar mijn telefoon te bellen .Groetjes allemaal en hopelijk tot volgende rit . Pechvogel van deze rit is spijtig genoeg onze vriend Marco die zoals jullie weten een ongeluk heeft gehad op de terugweg. Wij wensen hem dan ook een spoedig herstel zowel aan de motor als aan hem. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Anjer » 23 apr 2022, 21:23

Dat is weer een uitgebreid en leuk verslag Peter! Het was inderdaad weer een supertoer met het forum.

Henk en Marion reden het eerste stuk achteraan, daarvoor Arthur en daarvoor ik, maar ja, makkelijk verwarren met al die rode 1800´s, hé Tonny 🙈

Super dat je je telefoon terug hebt, want zelf zou ik er niet aan moeten denken om die kwijt te zijn!
Dus speciaal voor jou, vanaf 03.55 min 😁


youtu.be/mTfyOHKKinI
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door tsmitje1963 » 23 apr 2022, 22:18

zoals peter het al vertelde klopt, het was een heel gezellige dag, en een mooie route. en het even op peter te moeten wachten kwam mij wel goed uit, even een rustpauze. was voor mij toch wel een heftige dag, maar er van genoten. en weer een hoop bekende gezichten gezien, was bij sommige wel heel lang geleden.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door tumtrans » 01 mei 2022, 17:42

Leuke rit. Tnx! Hier nog wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten