GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 12 jun 2019, 19:34

voor diegene die de rit ook mee willen rijden....aanmelden kan hier.

viewtopic.php?f=19&t=16297#p172449

Afbeelding

Groet Pieter
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 12 jun 2019, 19:38

Oké Peter, dat is fijn om te horen, plakken we er nog maar een avondritje aan vast. :lol:

Groet Pieter &Lianne.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door peter n.d. » 12 jun 2019, 20:51

Beste Lianne en Pieter , geen probleem , voor wat extra kilometers draai ik mijn hand niet om en zolang het beestje vocht heeft , blijf ik rijden . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door Anjer » 14 jun 2019, 15:42

I.v.m. de weersomstandigheden maar thuis gebleven :cry: ... wellicht haak ik zondag dus toch aan!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 14 jun 2019, 16:12

Als alle "misschiene" zondag ook meegaan, wordt het toch nog gezellig :lol:

Morgen ga ik het tweede gedeelte van de rit nog ffe verkennen, vorige week zaten er een 3tal ongemakken op de route (wegwerkzaamheden) waarvan er schijnbaar twee alweer opgelost zijn en de laatste zou een weekend openstelling hebben.......ik ga het zien.

BTW de route is hier te dowloaden

Dit is de Klap van de molen versie, jullie kunnen deze het beste op het toestel laden met...
de Mister GPS methode.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door orie » 14 jun 2019, 21:00

Mijn misschien is nu een nee, helaas pieter. In ieder geval een hele prettige trip.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 14 jun 2019, 21:03

Jammer Rob...verder gaat het wel lukken denk ik. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door peter n.d. » 15 jun 2019, 09:22

Beste Anjer , Leuk dat je erbij bent hoe meer zielen , hoe meer vreugde .
Beste Rob , spijtig dat je er niet bij bent , we zullen je missen :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door Nautic » 15 jun 2019, 14:49

Tot mijn schrik zag ik dat ik mezelf nog niet aangemeld had !
Alsnog snel gedaan !
Tot morgenochtend allemaal ! :-)
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 15 jun 2019, 15:33

Zoals gezegd zou ik de route vandaag nog eens verkennen, de problemen onderweg zijn gelukkig opgelost, wel is er een stuk weg waar ze maandag gaan asfalteren, maar daar kunnen we nu nog gewoon overheen.

Wel gaan wij de laatste 15 km iets anders rijden dan op de GPS aangegeven is, en dat heeft weer te maken met Rucphen zelf !! daar is het dit weekend kermis en braderie, dus vandaar.

I.p.v. richting Schijf te koersen gaan we nu vanaf Roosendaal links de Langendijksestraat naar Rucphen op om zo via de Hellemonsdreef en De Heimolen te eindigen bij De Cockpit in Bosschenhoofd.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door pieter » 16 jun 2019, 09:03

Eerst ffe tanken en dan richting de Cockpit.

Tot zo, groet Pieter en Lianne.
A Man's got to know his limitations

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door GL-1800 » 16 jun 2019, 18:18

HELAAS........is de rit ten einde. Ofwel, n geweldige leuke dag gehad. Mooie rit, knetterprettig gestoorde mensen, heerlijk rijweer. Wat kan je nog meer wensen. Gereden volgens follow up systeem, voor mij nieuw, werkt uitstekend! Je kan elkaar domweg niet kwijtraken, top!
Erg prettig dat iedereen volgetankt wegrijd zodat er onderweg niet gestopt hoeft te worden dit ook nog s te doen.....ben ik anders gewend, niet fijn.

Leuke mooie route, er word niet getreuzeld echter wel safe gereden. Onderweg wat eten...............een uitsmijter spek werd uit de vullisbak gehesen om alsnog aan de voor de ieder bekende Lianne geserveerd te worden..

T was mijn 1e rit met t GW forum, het is echt heel goed bevallen, dank jullie!!! Top.

Denk....dat Peter ND al n uurtje achter t toetsenbord zit om eea zeer uitgebreid en stukken beter als ik te presenteren....ik ga t weer met plezier lezen!!

Tot n volgende keer....en Jo gaat dan mee zoals t nu lijkt.

Thnx!!

Gr Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door peter n.d. » 16 jun 2019, 18:28

Beste Rob , ben een 30tal minuten geleden thuisgekomen , dus nog even geduld voor je het verslag kunt lezen .Heb eerst de innerlijke mens versterkt met een boterhammeke en aardbeien en taske koffie zodat mijn brein brandstof heeft en ik niet telang de forumlezers op hun honger moet laten wachten .Groeten Bob , Christine , Peter n.d.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door GL-1800 » 16 jun 2019, 20:02

Komt goed Peter....komt goed....eet smakelijk en.......laat t brein zn werk doen. 👍
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: GWF RIT - West-Brabant - Zeeland op zondag 16-06-2019

Bericht door peter n.d. » 16 jun 2019, 20:30

Beste Forumrijdsters en rijders , ziehier mijn verslag van de gereden rit : West -Brabant - Zeeland . Gisteren alles klaar gelegd ( kleren , papieren motor, helm , een vers usb-stick klaargelegd met onze lievelingsmuziek ( een beetje te hard voor rmijn vrouw , dus als zij meerijd moet ik al eens wisselen en verleden week was zij de gelukkige die achterop kon bij Wingske ) .Wingske was verleden week al gewassen ( de Ardeense lijken en overschotten van allerlei vliegend ongedierte werden dankzij een combinatie van spons en water met wat zeep verwijdert , trouwens het Nederlandse ongedierte word morgen ook al verwijdert daar Wingske volgende week op een opendeurdag word verwacht ) , maar we dwalen af .Bob moest studeren voor zijn examens , Christine had gisteren gewerkt tot 20uur30 en bleef daarom thuis om Bob extra te verwennen als een echte moederkloek , dus ik moet en mag er weer alleen op uit voor een blitszbezoek aan de Nederlandse vrienden van het forum .Opgestaan na een deug doende nachtrust omstreeks 6 uur 30 , een gewoon ontbijt a' la Nevens ( Koffie en twee boterhammekes met een brok chocolade .Daarna lijf en leden verfrissen , tanden poetsen , het kleine kamer met een bezoek vereren en de klaargelegde outfit aangetrokken .De Quad naar buiten gerold en daarna Wingske uit zijne slaap gehaald , ook het regenpak werd voor alle zekerheid in de koffers gelegd ( dat regenpak is de hele dag werkloos geweest en heeft het daglicht niet gezien , gelukkig maar ) want er bestond kans op regen .Om 7 uur 50 reden we de straat uit en stomen we naar de ring van Brussel . Deze was nog tamelijk leeg ( in de week is dit wel anders om dit uur ) en de snelheid werd vastgezet op 110 km per uur , sneller moest het niet daar we omstreeks 9uur30werden verwacht op de startplaats en volgens de berekening op de routeplanner was het ongeveer 1uur en 20 minuten rijden . Dus tijd genoeg , weldra werd de Antwerpse Ring bereikt , hier was het wat drukker . Na de Ring volgenden we Bergen Op Zoom ( A 12) en iets later bereikten we de grens en schakelen we over na de A 58 richting Roosendaal / Breda . Deze keer laten we Wingske niet drinken ( bijvullen van de nodige brandstof ) op de autoweg .Afrit 21 Rucphen/ Bosschenhoofd eraf , de startplaats was deze keer geen Mac Donalds of een molen , maar een vliegplein ( het is ne keer wat anders ) . Maar eerst op zoek naar Benzine station , dus we slagen links af ( voor het vliegplein moesten we normaal rechts af ) richting Rucphen .Het centrum was afgesloten voor een kermis / braderij ( Sorry , als ik mis heb ) Dus we rijden op de t naar rechts richting Roosendaal maar nadat we na x aantal kilometers nog niets gevonden hebben , draaien we weer en rijden weer naar de autoweg , we steken de brug over en rijden tot aan het rondpunt , even verder zien we reclame voor een bezine station en rijden er naar toe , maar hier is geen 98 super te verkrijgen . Dus besluit ik iets verder te rijden en daar zie ik ineens een bekende motor en rijder , den Pieter was iets verderop zijn brommerke gaan vullen . Hij geeft me de raad iets verderop , aan een motorzaak ( de naam ben ik al vergeten ) Wingske bij te vullen . Hier was ook alleen maar 95 te verkrijgen , we zullen het bakse dan maar bijvullen met de 95 , ( niet echt een voorstaander van , maar ja beter dan niks ).Nog geen 5 liter kon erbij en na het tanken rijden we naar de startplaats . Daar staan reeds twee motoren , die van Lianne en Pieter en die van Lirka.De dames kregen 3 stevige pakkers op de wang ( = kussen ) en onze pieter een stevige rechterhand ( wat hadden jullie gedacht ?) .Weldra kwamen er druppel gewijzes nog enkele bekende motoren de parking opgereden , Tonny , Anjer en Binky en even later Anton en zijn echtgenote .Pieter was intussen samen al met Tonny in de Cockpit (naam van de brasserie ) en weldra vervoegden de rest hun voor een lekkere kop koffie ( dat houd een mens recht na de eerste 130km ) .Ook Joka en Kris verschenen op het toneel , gevold door Marco , Rene' en Wilco .Even later kwam er nog iemand de groep vervoegen voor de eerste keer namelijk Rob , een goedlachse kerel die mijn verslagen van de ritten top vind .Welkom aan boord Rob en we hopen dat je vuurdoop is meegevallen . Na afrekenning van de genuttigde koppen koffie werd het startseingegeven en werd de colonne gevormd met Pieter en Lianne als wegzetter op de kop en Wilco deze keer als hekkensluiter en al de rest er tussen in , ik reed zelf juist achter Pieter en Anjer juist achter mij . Dus ik was de eerste richtingaanwijzer en het duurt niet lang of ik werd al weggezet .Den pieter schotelde onze een ritje voor om u duimen en vingers bij af te likken , anderen schrapen van pure blijdschap bij elke bocht die ze nemen hun motor over de grond ( Kris ), pas op deze jongen stuurt zijn motor gelijk nen echte coureur over het asfalt en weet wat zijn grenzen zijn van zijn eigen kunnen . De rit verliep over kleine wegen , soms tussen de bomen , dan weer naast de autoweg , even later naast het water , soms onder een brug ,andere keren reden we er gewoon over .Dus voor elk wat wils .Dorpen en steden werden zoveel mogelijk vermeden , soms zag je wel eens een naambord verschijnen maar dan draaide Pieter ergens 1 of ander baantje in en kon je gissen of raden waar we ons bevonden maar ja we volgen onze gids die met een mooie snelheid , noch te traag , noch te snel , ons door de afwisselende landschappen loost . Weilanden met allerlei dieren worden gekruist of voorbijgereden bevolkt met schapen , koeien , paarden , geiten .Geurige akkers met een of andere teelt erop en daarna weer een dreef door waar statige bomen langs de kant van de weg staan , als koele wachters , en al die drukte aan zich laten voorbij gaan en hun kruinen hoog in de lucht steken om het zonlicht te filteren .Jaja , regelmatige kwam de zon piepen en werden wolken dekken opzijgeschoven door een onzichtbare hand en werden we de door de zon verwent en verwarmt . Andere keren vielen er wat verdwaalde druppels op de windschermen maar nooit grote hoeveelheden om ons echte een waterdoop te geven ( oef ) Soms werden de kleine wegen even verlaten , vooral om het water over te steken , en bereden we een grote baan of rijksweg om de andere oever te bereiken .Iets na den twaalfen bereiken we onze eetplaats , de motoren verspreiden zich over de parking en helmen worden wegeborgen , foto's worden er getrokken van de rijders en de blinkende motoren . Want , je mag zeggen wat je wilt , al deze motoren worden onderhouden en verzorgd , de ene wat meer opgesmukt met wat lichten en Chroomstukken , zoals een moeder haar kind vertroeteld . De rest van het verslag krijgen jullie morgen of de volgende dag , het hangt er van af wanneer ik tijd en de computer beschikbaar is . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Laatst gewijzigd door peter n.d. op 17 jun 2019, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie