Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Devoraz » 07 jul 2017, 01:39

mucha schreef:Wij wensen je een hele fijne verjaardag en zullen morgen :D -lees 7-7- er eentje op drinken.
Van harte proficiat
Dank je, Willy.

Iedereen veel plezier dit weekend! :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door director » 07 jul 2017, 06:20

Ik wens alle vakantiegangers een heel fijn en veilig weekend.
Geniet er van en we lezen natuurlijk graag de sterke verhalen terug.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door pieter » 07 jul 2017, 06:35

Zo te zien zijn de weersverwachtingen voor vandaag een stuk beter dan afgelopen avond/nacht dus een betere start kunnen jullie niet hebben om er een geslaagd lang weekend van te maken, veel plezier samen en houd het een beetje netjes alstublieft.

Groetjes voor alle, Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter » 07 jul 2017, 17:55

pieter schreef:......houd het een beetje netjes.
:lol: :lol: :lol: :lol: Dat kunnen ze vergeten, ik heb de aanhanger al geladen, de motor staat klaar, nu nog even de routes op de garmin zetten en morgen vertrek ik ook richting Holsthum. Ik sta dan op de camping (camping Nimseck) en rij dan stiekum ook de route van Zondag, misschien rij ik zelfs maandag met dat stelletje ongeregeld (en verwende drollen met hun hotel) mee terug naar huis. Tenzij het regent want gaat hij linea recta richting de stal in Velden.

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door inside » 07 jul 2017, 18:11

viel spass :D

peter

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter » 08 jul 2017, 09:05

Net nog eens naar het weer gekeken maar dat wordt steeds slechter :!: oke, een buitje is niet erg maar wel vanaf zondag midag veel onweer, wind en regen met een 75% kans. Dan is camperen niet leuk zoals je zal begrijpen.
Dan maar thuis een beetje motorrijden of met de cabrio op stap.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Cas » 08 jul 2017, 09:46

Ik houd het morgen nog droog, 24 graden en windkracht 2 Peter.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 10 jul 2017, 22:00

Zo, we zijn weer terug van een enerverend forum-weekend.

Vrijdagmorgen - De heenreis

Heel vroeg liep de wekker af, aankleden, opfrissen, eten en om half negen wilde we weg. Maar helaas liet de techniek ons in de steek. Mijn motor wilde niet starten. Dus gauw de auto en de startkabels tevoorschijn gehaald en in mum van tijd draaide hij. Maar daardoor verloren we een kwartier.
Op weg naar Tilburg waar Ad (taxiAd) op ons stond te wachten. Gezamenlijk verder gereden naar Venlo waar we bij het tankstation Rob, Willy, Thomas en Jan ook al stonden te tanken. Karin nam de kortste weg over het fietspad naar het tankstation en na het tanken zijn we naar de Mac gereden waar Christine en Peter ook al waren.

Dus na iedereen welkom te hebben geheten heb ik even met Christine zitten praten. Want na alle verhalen van Peter kan je je niet voorstellen dat ze een nog zo opgewekt mevrouwtje is. Geniet van het leven zo veel het kan. Ze was wel eens te snel moe naar haar zin. Maar ja.....

Om 11 uur zijn we opgestapt en op pad gegaan. Nog een klein stukje autoweg (7 km) en daarna de duistere binnenlanden van Duitsland in. De eerste grotere plaats waar we naar toe reden was Erkelenz waarna Niederzier en Frauwüllesheim volgde. In Frauwüllesheim wilde ik rechtsaf, maar die weg was afgezet en er was een Imbiss op de hoek. En het was kwart voor een. Een mooie gelegeheid om eventjes te stoppen. De motoren in de afgesloten weg weggezet, muv Willy. Die zette zijn motor onder een boom op de stoep, maar doordat de stoep een soort afrit had was een been wat te kort en lag hij omver. Spiegel afgebroken, da's nou heel jammer. Met Duct-tape was het zo gerepareerd.
Diverse soorten worsten, broodjes en friten kwamen op tafel evenals water en cola. Na een klein uurtje konden we verder. Even omrijden via Jacobwüllesheim naar Drove, Berg, Dottel en Oberschömbach. Via Schmidtheim, Frauenkron, Winterscheid en Nieder-Üttfeld kwamen we langzaam in de buurt van onze bestemming.

Het ging te gemakkelijk. En dat bleek, want tussen Schönberg en Bleialf was een leuk, omhooglopend, bochtig weggetje en aan het einde wachtten we zoals afgesproken op de minder snelle rijders. Toen meldde Thomas dat hij dacht iets verloren te zijn waar hij vervolgens overheen gereden was. Klopt zei Karin, "ik heb iets zien liggen". Dus gekeken en inderdaad, Thomas was een verchroomd plastic deel verloren. Dus is hij even terug gereden, met Willy ben ik naar een pompstation gereden want die was bang anders het eindpunt niet te halen.

Door Krautscheid, Oberraden en Fishbach richting Sinspelt via een hele mooie bergweg waarvan je je afvraagt wanneer deze weg stopt. Maar hij liep gewoon door. Sinspelt, Mettendorf, Enzen en uiteindelijk Holsthum.....
Hotel Europa lag rechts van de weg. Gestopt en inchecken wat ook niet echt voorspoedig verliep. Diegene die met een card wilde betalen.... zat het een beetje tegen omdat het apparaat niet lekker wilde werken. Uiteindelijk hadden we allemaal een kamer en na verkleed en opgefrist te zijn hebben we een biertje of iets anders nats tot ons genomen. Rens en Marie-Jose waren er al een dag en zouden net als Peter en Christine op zondag al weg gaan. Marie-Jose omdat ze maandag weer moest werken en Peter en Christine omdat zij aan Bob beloofd hadden om maandag met hem naar het strand te gaan.

Nadat we de kaart hadden bekeken hebben we eten besteld. De schnitzels (ik moet eigenlijk schrijven SSCCHHNNIITTZZEELLSS) waren zo groot dat ze dubbelgevouwen op de borden lagen en werden geleverd in de smaken 'Wiener Art' of 'Naturel' of 'nog wat anders'. Karin en Christine hadden een pizza en Ad had een bordje Reh gulasch met rode kool.
Het nagerecht bestond voor een aantal mensen uit ijs. Verder lekker buiten gezeten en nog wat gedronken. Totdat de eigenaar kwam vertellen dat we om 10 uur onze laatste bestelling konden doen en om half elf moest het heel rustig zijn buiten. Er waren wel eens problemen met de overburen geweest.

Dus hier eindigt onze eerste dag..... in een droomloze slaap
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Rongoos » 10 jul 2017, 22:09

Ok , spannend allemaal. Ben benieuwd naar dag 2,3 en 4 :D
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Karin Troost » 10 jul 2017, 22:58

Hoi hoi,

Het was een super weekend en heb op mijn Burgmannetje er weer 1003,5 km. bij gereden ondanks dat ik 1 dag niet mee ben gegaan en daar achteraf ook heel blij om ben geweest. Soms kan koppigheid toch wel ergens goed voor zijn.
We hebben 4 prachtige mooie dagen gehad al begon onze 4e dag wel met heel veel regen maar tegen de tijd dat we weggingen werd het droog en geen regen meer gehad en ook de temperatuur liep al snel weer op zodat we vlak voor Luik weer de regenvoering eruit hebben gedaan.
Onze regenhoezen hebben onze motoren voor het ergste behoed en zijn druipend in de topkoffer en onder mijn zadel gedaan en dus was het binnenin mijn motor erg nat geworden en dus zadel maar nachtje open laten staan en de topkoffertas te drogen gehangen en de topkoffer droog gemaakt.
Als enige vrouw rijdend op GEEN Wing heb ik toch dapper poging ondernomen om de heren een beetje bij te houden en was wel blij dat we veel dorpjes tegenkwamen zodat ik weer bij kon trekken al werd er wel altijd netjes op mij gewacht.
Soms voelde ik mij toch wel beetje Remi maar had de route en wist dat ik toch wel de bestemming zou halen, hoe dan ook.

Ons hotel was oud en ook de eigenaar was duidelijk bezig om te gaan genieten van zijn pensioen en gedroeg zich daar een beetje naar. Buiten was het zelfbediening en dus zelf je drinken binnen halen en lege glazen weer netjes inleveren en niet te druk doen want daar hield hij niet van en deed dan nog een beetje rustiger aan, alles op zijn tijd zei hij dan telkens. Uiteindelijk had hij geen kwaad in de zin en de kamers waren goed en het eten uitstekend al ben ik heel blij dat ik geen schnitzel heb genomen, niet normaal die grote lappen maar wel typisch Duits.

Wel jammer dat Rens en Marie-Jose niet met ons op stap konden gaan maar wel gezellig dat we in de avonden gezellig bij elkaar waren.
Zondag vertrokken zowel Rens en Marie-Jose als Peter en Christine en door de pijn gevelde Willy ging op gemakkie naar huis want zo met die gekneusde ribben was niet vol te houden en we hopen dat hij er niet al te lang last van heeft, helaas was dit probleem niet met Duct-tape op te lossen de rest gelukkig wel.

Een alarm op die 1800 moeten ze ook maar simpeler maken want ze vinden regen blijkbaar niet zo fijn en dus volgende keer gaat er een hoes mee op vakantie, Thomas en hopelijk helpt dat.

Het was weer een super weekend met superleuke mensen en weer van alles meegemaakt zoals elk jaar weer zo moet zijn, dit houdt het wel spannend. Jammer dat die rotbeesten mij telkens moeten hebben en dit ik weer met een ontstoken plek net onder mijn linkerknie die zich ontwikkeld vol vocht zodat het bijna een paddelstoel lijkt en dat terwijl ik toch al op tijd was begonnen met mij antibiotica op aanraden van de huisarts, ze vinden mij gewoon lekker. Gelukkig kon ik wel gewoon blijven motorrijden en niet zo erg als twee jaar terug in de Harz.

Op naar volgend jaar en kijken wat het dan gaat worden en wie er allemaal bij zullen zijn.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 11 jul 2017, 00:37

Zaterdag, het eerste Luxemburg rondje

Lekker op tijd wakker en na het opknappen naar buiten gegaan en heb lekker in de zon gezeten.
De een na de ander kwam buiten en om 8 uur zijn we richting ontbijt getrokken. Nou, dat zag er goed uit. Mit Kaiserbrotchen, kase, wurst, marmelad und viele andere leckere speise.
Dus de broodjes, brood, jams, worstsoorten, kaas, eieren, yoghurt en dergelijke gingen samen met koffie of thee vlot naar binnen.

Na het ontbijt lummelde iedereen een beetje rond en hadden we bezoek van een Litouwse trucker die daar ook het weekend door bracht. De beste man had geld nodig maar wist niet hoe met zijn combinatie bij een geldautomaat te geraken. Volgens de mannen was dat ook niet mogelijk,een GoldWing was al groot in de straatjes. Dus zei Ad als je me je pas en pincode meegeef ga ik geld halen. Maar een telefonisch geconsulteerde tolk leek dat niet zo'n goed idee. Dus de trucker met de helm van Rob achterop bij Ad.
Zodoende werd het van lieverlee later en zodoende vertrokken we pas om 11 uur. Karin besloot spontaan om niet mee te gaan en dat was eigenlijk maar goed ook (blijkt later). Ook Marie-Jose en Rens gingen niet mee.

Dus op weg om een rondje Luxemburg te rijden. Het rondje is 167 kilometer lang. Eerst naar Bollendorf, waar de benzine maar 113 eurocent kost in plaats 1,30 euro (gemiddelde Duitse prijs).
Mullertal, Reuland was een mooie bochtige weg, maar die volgden er nog veel meer.
Op enig moment kwam Peter naast me rijden dat Christine en hij op eigen gelegenheid verder gingen. Ik ben later eigenlijk vergeten te vragen of hij het idee had dat wij het lastig vonden dat hij ons ophield. Want wij moesten wel eens wachten op hem, maar dat is niet erg. De stilzwijgende afspraak is al jaren dat bij dit soort ritten de snelsten vooraan rijden en bij een afslag wachten op de rest. Doen we al jaren en dat is een goed systeem.
We vervolgden de weg via Altlinster, Stafelter, Bridel, Nospelt, Schweich, Redange en Bourscheid om op enig moment op een weg te komen waar een bord stond 'na 800 meter' eenrichtingsverkeer verboden in te rijden. Dus ik reed door en inderdaad mocht ik niet verder. Totdat Rob zei "volgens mij moeten we dat weggetje in, maar dat vind ik een raar weggetje". Waarop ik zei dat ik een voorkeur had voor rare weggetjes (dat zou later blijken :twisted: ). Nou, dit viel nog wel mee. Het liep met wat bochten erg stijl naar beneden, maar verder viel het wel mee. Na Merscheid en Nachtmanderscheid hebben we in Stolzembourg nog even lekker op een terras gezeten voordat we de Our overstaken en weer in Duitsland waren. Ik wilde rechtsaf en helaas was er een wegafsluiting. Dus linksaf en in Rodershausen ben ik rechtsaf gegaan. We waren nu van de route af en ik moest snel improviseren. Ergens afslaan waar geen weg was ging niet lukken, dus nam ik de eerst volgende weg. Deze zag er goed uit, asfalt. Helaas stopte dat na 500 meter werd het een karrespoor met gravel. Toch maar doorgereden totdat er na 300 meter een soort haarspeld bocht opdook. Even gestopt en gekeken en geconcludeerd dat het moest kunnen. In de eerste versnelling en behoorlijk wat gas naar boven gereden. Ad volgde mij. Na weer 300 meter nog een rotbocht die scheef en stijl was. Gas geven, verstand op nul en doorrijden dachten Ad en ik. Na weer eens 300 meter volgde er gelukkig asfalt. Daar zijn we gestopt.
"En nu", vroeg Ad. Afwachten, maar onder ons bleef het stil. Alleen wat vogels die floten....
Na een hele tijd wachten, wachten duurt altijd veel langer dan je denk, kwam Rob aangereden. Helaas was Rob gevallen maar hij wist ook te vertellen dat Willy gevallen was. Even later kwamen Willy, Jan en Thomas aangereden. Alleen Marjan ontbrak.... Die moest lopen, dus die ben ik nog een stukje tegemoet gelopen.
Willy was gevallen, de vorige keer was zijn linker spiegel afgebroken en nu de rechter. Ook een reflector was gesneuveld en Rob was gevallen. Bij hem was alleen de Highway step verbogen (dacht ik). Eerst even op adem komen.....

Ik denk dat Peter en Karin heel blij waren dat ze deze dag wat anders hadden gedaan. :-)

Daarna was het nog 25 kilometer waarover weinig te vertellen is. Nog wat leuke bochten en we waren weer in Holsthum.
Douchen, omkleden en wat drinken en eten uitzoeken.
Toch maar weer zo'n lap schnitzel en ijs na.

De avond bestond uit het uitwisselen van avonturen en bleek dat Willy door de valpartij zijn ribben behoorlijk gekneusd heeft.....ai, dat is pijnlijk
Ook zijn ego heeft een deuk opgelopen :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Karin

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Karin » 11 jul 2017, 08:39

Klinkt allemaal wel gezellig, en op zijn tijd ook spannend.
Toch denk ik dat RonalT stiekem liever een off the road motor wil hebben. :mrgreen:

peter

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter » 11 jul 2017, 08:54

Wat een weekend man :!: Maar als je nou wilt dat willy niet meerijdt kan je dat toch gewoon zeggen :? Om hem nou iedere keer van zijn motor te laten vallen vindt ik niet netjes :lol:
Wel zonde van de schade maar jullie hebben wel wat beleefd.

Willy sterkte met de ribben en ik hoop dat de schade meevalt.

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door taxiad » 11 jul 2017, 10:44

ondanks de pech van rob en vooral willy en thomas had ook wel een beetje schade wil ik toch zeggen dat ik een fantastisch mooi weekend heb gehad.
de routes waren prachtig het hotel was goed ik had een mooie kamer en badkamer en ik was in goed gezelschap van mijn mede reisgenoten.
het rijden onderling ging ook allemaal goed kortom ik vond het top,heel blij dat ik mee geweest ben, voor herhaling vatbaar.
m.v.g ad
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 11 jul 2017, 17:37

taxiad schreef:....kortom ik vond het top,heel blij dat ik mee geweest ben, voor herhaling vatbaar....
Voor een eventuele herhaling kan ik Gasthof " Zur Brücke" aanbevelen.

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
op de linker foto links naast de meest linkse auto zie je de ramen en deur van de gastenkamers
voor het naar voor staande gebouw is nu een terras


Tijdens een rondje lopen kwamen we hier terecht voor een drankje. De eigenaar van dit gasthuis zag aan onze t-shirts dat we motorrijders waren en vertelde dat we in de toekomst ook bij hem kunnen logeren. Hij heeft 3 kamers plus een verblijfruimte/keuken en aan de andere kant van de beek nog 2 kamers. Mochten er kamers te weinig zijn dan was er ook nog een hotel op 50 meter afstand waar men 7 kamers had.
De eigenaar vonden wij wat vriendelijker en actiever..... en ook nog ietsjes goedkoper.

Wij mochten de kamers zien en die zien er zo uit als op de foto's volgens Karin en Marjan die ze persoonlijk hebben "goedgekeurd".

Sinds gisteren ook via Booking.com te boeken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie