Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Kom je ook naar de Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014 ?

Peiling eindigde op 26 jul 2014, 15:05

Ja
16
13%
Ja
16
13%
Ja
16
13%
Ja
16
13%
Misschien
8
6%
Misschien
8
6%
Misschien
8
6%
Misschien
8
6%
Nee
8
6%
Nee
8
6%
Nee
8
6%
Nee
8
6%
 
Totaal aantal stemmen: 128

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Foks » 26 jul 2014, 08:51

Hallo allen,

Allereerst gaat mijn dank uit naar Astrid en Erik als ook de HD dealer in Veghel. Goed geregeld en georganiseerd. Karin leuk dat je zwaaide toen ik Dinteloord binnen kwam rijden (wat een enthousiaste begroeting vanuit jouw busje) en Ronalt voor de ontvangst en koffie.

Ik heb de ochtend tocht met de HD's meegereden op mijn oranje tupperware Goldwing. Onderweg en op het rustpunt is mij door diverse personen gevraagd om te ruilen. Hierop heb ik negatief gereageerd. Je moet een machine tenslotte testen :) . 's Middags heb ik op een Harley gereden. Zelf heb ik ook verzocht na een klein stuk rijden om te ruilen. Maar ja, ik kreeg dezelfde reactie van RonalT. Hij reed met zijn eigen brommer achteraan.

Mijn indruk en oordeel over de Harley Davidson:
Optisch mooie machines.
Zithoek slecht. Ik kreeg last van mijn heupen.
Trillingen lopen door tot het stuur. Alles schud. Mooi zicht.
Rempedaal. Om deze te bedienen moet je je been optillen.
Hak-teen schakeling prima. Schakelt wel met veel lawaai. Is een kenmerk van dit merk.
Treeplanken voor mijn schoenmaat niet aantrekkelijk.
Het ontbreken van een ruggensteun werkt negatief. Indien je langere tijd zit, ga je rug boller staan. Niet prettig..
Je schuift wat verder achteruit en het stuur lijkt verder weg te staan

Conclusie: Wij zijn verwent met onze machines. Die draaien als naaimachines en ze zijn aangepast aan onze persoonlijke voorkeuren. Voor de tochten die ik rijd en wat ik met de Goldwing doe, is dit merk niet toereikend. In mijn beleving mooie, machtige motoren. Publiekstrekkers net als de Goldwing. Met dank en groet aan iedereen.

Peter (FOKS)
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Wingnut » 26 jul 2014, 12:11

Ik deel de ervaringen van de andere deelnemers.
Prachtige motor en geluid, maar de rijervaring is toch anders dan op de GL1800 en zeker voor de lange afstanden via toeristische binnenwegen voor mij geen alternatief voor de GoldWing:
- treeplanken met wip schakeling / traktor formaat voetrem (het zelf jarenlang op GL1100/1200/1500 met treeplanken gereden, maar toch anders)
- zithouding voor mij niet optimaal doordat je meer onderuit zit
- beperkingen qua sturen door treeplanken/minder stijf frame
maar heeft ook voordelen ten opzichte van de GL1800:
- uiterlijk / uitstraling
- geluid
- veel betere audio
- veel betere GPS
- remmen
Op al meeste positieve HD punten is de huidige GL1800 gedateerd en niet meer op de huidige stand van de techniek wat voor deze punten waar de HD wel modern is.

Als ik de beleving van de HD wil hebben, pak ik wel mijn Yamaha MT01, ook een V motor van 1700 CC met hoog koppel, trillingen, maar met normale voetsteunen, rem en schakelpedaal. Leuk voor een dagritje, maar ook niet voor lange meerdaagse afstand, waar ik liever de GL1800 gebruik.

Ik bedankt Erik en Astrid voor het organiseren van deze dag en de koffie en appeltaart bij het samenkomen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Borretje » 26 jul 2014, 13:18

Tssjeeeemig wat een dag.....

Vanochtend op tijd mijn nest uit om zeker tijd te hebben een punt appelgebak te kunnen scoren met een bakkie troost (niet iets van Ronalt hoor) en zat na het ochtendgebed om kwart over zeven op de wing richting Volkel. Daar waren toen nog maar weinig mensen. Gaande de ochtend werden het er meer.
Na met de club van Volkel naar de Harley dealer in Veghel te zijn gereden (enkele waren al rechtstreeks gegaan) via de "14 heuvelen weg", kon de ochtend ploeg na het invullen van de paparassen en een korte uitleg over de knopologie van de Harley's beginnen aan hun rit. Mijn keuze voor de middag stond toen al vast. Hoewel het allemaal schitterende machines waren, viel mijn oog gelijk al opeen oranje Street Glide. Daar ben ik dus na de lunch, bij een landelijke Schots georienteerde voedselketen (Mc nogwat), mijn rit mee begonnen. Na een paar onrustige eerste kilometers kwam de rust terug en de onwennigheid verdween, De Glide liet zich lekker sturen en in bochten gooien waarbij er voldoende grond speling was, ik heb geen geschraap gehoord van de treeplanken. De lay out van het "dashboard" was goed gekozen en zag er ook mooi uit, prominent in het midden de Multi functionele display voor Nav, Radio, coms etc. Ik vond het een mooi geheel, geen overbodige of overdreven poespas. Bediening was wel even wennen ,door het routinegebruik met de Wing. Na het eerste deel van de rit ben ik overgestapt op de Ultra Glide van Eric (Blackwing) en nam hij "mijn" Street Glide over. Al hoewel het de zelfde motor en zelfde frame betrof, was er een duidelijk verschil tussen die twee. Vooral het mindere sturen en de vering/grondspeling van de Ultra Glide waren noodzaak om op nieuw even te wennen aan de fiets. Het geluid wat in deze bijna 1700cc fietsen zit is rauw en hard in vergelijking met een Goldwing, maar bij deze fiets hoort dat er bij net als het stampen bij stationair en de trillingen/vibraties tijdens het rijden. Het maakt allemaal onderdeel uit van de "The Harley Way of....." en daar kick je op,..... of niet, het is en blijft persoonlijk...
Na de rit hebben we de mannen van Harley Davidson Veghel bedankt voor deze mooie gelegenheid om met veel forummers eens een koekje uit andermans keuken te mogen proeven. Het viel zeker niet tegen maar om nu te zeggen gelijk inruilen die ouwe wing op een mooie glimmende Harley, nee dan niet.
Na terug keer bij de Windmeijer's in Volkel afscheid genomen van Pjotr (met mij heen en terug gereden) en Eric (Blackwing) nog lekker gegeten bij Erik (director) en Astrid "die op t punt stond te verjaren", maar niet gewacht tot het moment suprême en even voor negenen samen met Peter Foks op huis aan gegaan. Tot Moerdijk samen op gereden en na een "thumbs up" de Wing de sporen gegeven naar De Lier.

Nu een dag later en er aan terug denkend was het wel een hele mooie belevenis die je niet vaak zo zult meemaken. Proefritjes van een half uur zijn gemeengoed, een hele dag spelen met 4 verschillende modellen is ultiem!!
Zij die er niet bij waren hebben echt iets unieks gemist wat door de Harley Importeur en alle andere betrokkenen mogelijk werd gemaakt.

cheers
Rob
Laatst gewijzigd door Borretje op 26 jul 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door DeWoert » 26 jul 2014, 13:40

Gisteren proefritten gemaakt met een aantal Harley-Davidson's.
Prachtig mooie machines, heb ik altijd al bijzonder fraai gevonden.
Ik ben dus vol goeie moed van start gegaan.
Om het maar kort te houden: Ik zal geen Harley gaan rijden !!
Zoals gezegd: Prachtige machines, heerlijk geluid, en de modellen waarop ik gereden heb waren ook voorzien van alle luxe.
Ik heb zelfs het geluk gehad om op 4 types te kunnen rijden:
- Electra Glide Ultra Classic
- Electra Glide Ultra Limited
- Street Glide
- Road King Classic
Maarrrrrrrr:
Zo'n ding kan ik niet langer dan een uurtje ofzo rijden
Wat een gebonk, niet normaal....
Uiteraard ben ik gewend aan de Honda Goldwing 6 cilinder naaimachine, dus de stap naar een 2 cilinder is niet echt een eerlijke vergelijking.
Als je met zo'n HD bij verkeerslichten moet wachten, dan rammel je echt door elkaar.
Ook de zithouding beviel me (op alle modellen) niet. Snel last van mijn rug, Gewoonweg vermoeiend rijden.
Moet er niet aan denken om met zo'n machine in een langzaam rijdende file terecht te komen.
Respect aan alle HD rijders die er een hele dag op kunnen rijden, maar mijn "illusie" van "misschien ooit een Harley" is echt voorbij.

Grote dank aan goldwingforum.nl en http://www.centralharley-davidson.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor het organiseren van deze indrukwekkende dag !
Ik ben erg blij dat ik dit heb mogen doen, nu kan ik tenminste uit ervaring spreken hoe ik het vind om een HD te rijden.

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door orie » 26 jul 2014, 15:50

Ook ik ben weer thuis. Eigenlijk is alles in de hierbovenstaande reacties al gezegd. daarom ga ik dat zeker niet herhalen. Maar, het was een herinnering om nooit te vergeten en ben dan ook blij dat ik meemocht en daarvoor wil ik een ieder bedanken die dit mogelijk gemaakt hebben. Astrid en eric voor de ontvangst, de BBQ, de overnachting, het zwemmen, het ontbijt en vooral de hartelijkheid waarmee dit alles gedaan is. BEDANKT.
Ook de dealer voor het beschikbaar stellen van de motoren en uiteraard een ieder die mee heeft gereden.
Kortom, een geweldige 2 dagen om nooit te vergeten.
Ook meteen even gereden op een andere 1500 (was toch benieuwd hoe de mijne reed???, bedankt erik) ook maar de ruithoogte gecontroleerd----de mijne stond toch wel hoger als de rest----maar ik heb goed nieuws, dat probleem is opgelost!!!! Hoe? dat lees je in een ander topic!!!!! met foto's--eigenlijk was het simpel, maar dat is achteraf heeeel veeeel.

oh ja ---astrid nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt voor de goed zorgen!!!!!!
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door director » 26 jul 2014, 16:58

Hier zijn de rookwolken ook weer opgetrokken !

Het was een leuke dag om te organiseren en het initiatief van de Harley-Davidson importeur vond ik een prachtig gebaar. Gelukkig wilde de lokale dealer in Veghel graag meewerken (Frank en zijn team bedankt !) en hebben wij een heel mooie dag gehad.
Er is natuurlijk altijd de “strijd” tussen Goldwings en Harley’s maar met respect voor elkaars hobby en voorkeur zijn we lekker gaan rijden.

Afbeelding

Ik heb weinig toe te voegen aan de commentaren hierboven, voor mij was het de tweede keer dat ik op zo’n machine mocht rijden en gisteren heb ik de route twee keer gereden; genoeg ervaring dus. Naarmate je meer kilometers maakt vind ik dat de Harley-Davidson lekkerder gaat sturen, je kunt er beter mee overweg dan de eerste kilometers. Dat was ook één van de redenen dat we een route van 2 uur hadden gemaakt.

Ook ik ben niet om voor een Harley-Davidson, we zijn teveel verwend door onze “naaimachines” waar de Harley-Davidson ongetwijfeld van gruwen. Ieder zijn voorkeur en gelukkig hebben we die keuze. De merkbeleving van Harley-Davidson vind ik wel subliem, het clubgevoel en de “mythe van Harley-Davidson” daar kan Honda nog heel veel van leren.

Iedereen bedankt voor de medewerking, de gezelligheid én de leuke commentaren !
Alle fotos staan in dit Picasa album.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door orie » 26 jul 2014, 16:59

Hier mijn foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KCERHHQP" onclick="window.open(this.href);return false;
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door RonalT » 26 jul 2014, 18:20

Ook wij zijn weer thuis na een leuk 'weekend' en Veghel / Volkel.....

Vrijdagmorgen moest Karin nog werken en in die tijd arriveerde Peter (Foks) op zijn oranje tupperwarebak. Na een bakje koffie en de aankomst van Karin zijn we gezamenlijk naar Veghel vertrokken. Via de A59 (Maasroute) naar Den Bosch en langs de Zuid Willemsvaart naar Veghel waar we om half tien bij de Harley Davidson dealer aan kwamen. Nog maar net van onze motoren gestapt kwam de rest aan stuiven onder leiding van Erik (Director). Pjotr achterop bij Rob (Borretje).

Na een beker koffie en appeltaart die Astrid ons bracht en het invullen van papieren zijn we de motoren gaan bekijken. Mooi, wat uitleg door de medewerkers en het opstarten van de navigatieystemen konden we met de eerste groep opstappen en gaan rijden. Erik had een route gemaakt via lekkere stuurweggetjes, doorgaande wegen, een stukje onverhard en zelf een stukje autoweg. Hij reed dan ook voorop en ik als hekkensluiter. Iris, dochter van Erik en Astrid reed op haar eigen motor mee evenals Peter. Erik had Nick als duo-passagier en bij mij zat Karin achterop.

Afbeelding
foto: Rob Bekkering

De route liep van Veghel via Zijtaart, Breugel, Lieshout met onverhard, Beek en Donk, Veghel en dan via een weg met heerlijk doorlopende bochten naar Heeswijk Dinther, naar kasteel Heeswijk waar we een stopmaakte met wat te drinken en wisselen van motoren, verder naar Kaathoven en via de A59 en A2 naar Sint Michelsgestel, het kanaal over en weer terug naar Schijndel te rijden. Om uiteindelijk via Eerde in Veghel terug te komen.

Sommigen zijn een hapje gaan eten bij de buurman, zo ook mijn vrouw, maar wij moesten weer op weg met de tweede groep. Erik weer als eerste rijder, daarachter 6 nieuwe proefrijders en ik op mijn eigen motor als laatste. Het zelfde rondje maar voor de meeste dus nieuw.
Een ding viel me in de tweede groep wel tegen, tijden de stop bij het kasteel werd er door een van de motorrijders gevraagd "we zijn maar met 7 motoren" ..... maar volgens mij reden er 8 motoren (7 Harleys en een Goldwing......) verwaand stelletje nep-Harley-rijders. :lol:

Wat na-kletsen en het bleek dat iedereen de motoren mooi vond, het geluid mooi vond maar het geen motor voor een Goldwingrijder is.
De audio-installatie is van grote klasse, navigatie ziet er goed uit, maar de route die Erik ingeladen had liep van Veghel tot Lieshout en de rest paste er niet meer in, 22 van de 100 km...... Dashboard ziet er verder ook goed uit met erg weinig knoppen, maar twee van deze knoppen blijken een soort joy-stick te zijn met vele functies, een USB aansluiting en nog meer leuks.
Die spiegels geven, ondanks dat ze niet groot zijn, een goed en vooral trillingsvrij beeld. Ik vind dat knap, want mijn vorige motor (een Honda VT750C) presteerde dat niet.
Het rijden ging goed, ondanks dat ik zo'n motor niet gewend ben reed hij langzaam en snel toch goed. Bochten zijn best goed te nemen als je rekening houd met de motor. Alleen hoorde ik de radio die niet precies goed op een zender afgesteld was af en toe rare geluiden maken. Volgens Karin kwam dit geluid overigens van onderen vandaan en zou het betekenen dat de grondspeling op was en er vaste delen over de grond schuurde.
Het zitcomfort was voldoende voor een ritje van 50-60 km maar niet voor dagritten van 500-600 km zoals ik gewend ben.
Wat moet ik er nog meer over zeggen ...... ????

Het was gewoon leuk dat we lekker hebben kunnen motorrijden, maar ik ben er van overtuigd dat een Goldwing beter bij mij past dan een Harley.

Daarna zijn we met Erik meegereden naar Volkel en hebben samen met Rob (orie), Rob (borretje), Peter bij Astrid en Erik ge-BBQ-d. Het duurde lang, maar na enige tijd zijn borretje en Peter naar huis vertrokken en zijn de andere Rob, Astrid & Erik en wij nog lekker bij het zwembad gaan zitten. Wijntje - koffie en het werd langzaamaan donker. Nadat we Astrid gefeliciteerd hadden, zij was namelijk ineens een jaar ouder geworden, zijn we gaan slapen. Rob op zolder en wij in de logeerkamer.
Vanmorgen lekker laat wakker, Rob had net gezwommen, lekker met zijn vijven aan de ontbijttafel. Op ons gemakje gegeten. Daarna nog koffie gedronken en zijn we tegen een uur vertrokken. Lekker een stukje binnendoor gereden. In het gehucht Vaartje hebben we nog even een tosti en een uitsmijter naar binnen gewerkt om daarna verder naar Made te rijden en het laatste stukje nog even over de autoweg gestoven...... om ongeveer half vier waren we thuis.

En nu wil ik de Harley Davidson importeur en de motorzaak Central Harley-Davidson uit Veghel bedanken voor het mogelijk maken van deze leuke dag. En Erik bedankt voor de organisatie.


Dit was weer een geslaagd forumevenement zonder wanklanken..... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Karin Troost » 27 jul 2014, 00:02

Hoi echte Wingers,

Na alle verhalen aangehoord te hebben van bestuurders van beschikbaar gestelde Harley's een klein schrijven van een achteropzitster/meerijdster.
Het was even jakken en jagen op de vroege morgen om toch op tijd te kunnen vertrekken naar Veghel maar het is gelukt om er toch op tijd te kunnen zijn.
Tja, de motor die ik eigenlijk had uitgezocht mocht het niet worden want die had Chris al uitgezocht en kregen wij, ik had het er net met Nick over gehad, de motor die geen kleur had, de grijze.
Ach, het was ook maar proefrijden en geen definitieve aankoop dus wat maakt de kleur dan uit.
Je hebt zeker de ruimte achterop maar ja door het trillen van de motor en het zeer stug over drempels gaan, soms werd ik zelfs gelanceerd, bleef ik niet op mijn plaats zitten en dus steeds weer verzitten en proberen de klappen op te vangen die ik toch zeer regelmatig kreeg in mijn rug.
Na paar km. had ik eigenlijk al zoiets van.... laat mij maar gewoon op mijn Pan gaan zitten of achterop de Wing, ik heb het al gezien en gevoeld, niets voor mij.

Bij de pauze onderweg bij Kasteel Heeswijk Dinther mocht ik van Ronalt ook even stukje rijden, recht stukje maar door het akelig geschud en de hak/teen schakeling ging hem dat toch niet worden.
Eerst al zoeken hoe dat ding te starten alle knoppen zijn gewoon zwart met witte opschrift en geen oranje voor startonderbreker of alarmlichten, bah.
Na aanwijzing van Herr Director werd de Harley gestart, wel leuk zonder enige sleutel ( ligt gewoon in topkoffer of andere opbergplaats of jaszak).
Of mijn voeten zijn te klein of de teenschakeling staat te ver weg, moest dan echt mijn been optillen en dan nog zoeken naar de schakeling, waardeloos dus niet eens een poging meer ondernomen.
Verder zien ze er wel heel mooi uit en moet je van het geluid en schudden/trillen houden, maar ik ben niet om en gelukkig ook mijn echtgenoot niet.
Gewoon heerlijk zoeven met de Wing en geen geluidsoverlast voor de buurt is mij heel wat waard.

Na de middagpauze bij de Mc ben ik samen met Iris naar Volkel gereden en later met Astrid nog wat shopping gedaan voor de BBQ.
Met volle maag nog gezellig nagekletst bij het zwembad en Astrid werd bestookt door echtgenoot over haar verjaardagscadeau.... en na 24.00u wisten wij in ieder geval wat zij kreeg.
Een mooie nieuwe tuinbank ter vervanging van oude, rotte, bank voor het huis, hij zit prima want dat heb ik uitgeprobeerd.
Allemaal lekker gaan slapen en na goed ontbijt met het zingende ei!!!! en nog paar bakken koffie en gekeken te hebben naar de uitgebroken Campina koeien zijn we huiswaarts gegaan.

Natuurlijk een mooie, lange route want de Wing kent geen korte, snelle route blijkt weer eens waren we laat in de middag dan weer thuis.
Even bij mijn ouders gaan melden dat er GEEEEN Harley komt en later heerlijk mosseltjes gegeten aan de waterkant bij Overstag in gezelschap van ganzen, zwaan, meerkoet en papa, mama en kleine waterhoen ( wat kan dat kind gillen zeg....).

Verder was het gewoon een hele leuke, supergezellige dag

Hierbij nog wat foto's, zodat degene die er niet bij konden zijn toch beetje indrukken krijgen.
Die ene bewogen foto is resultaat als je op een langzaam rijdende Harley foto's wil maken, de rest maar gewist omdat er wat kleurige strepen op stonden.
Veel kijkplezier.

Afbeelding
klik op de foto om de rest van de foto's te bekijken, die wel geslaagd zijn....
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door bowser » 27 jul 2014, 10:28

Vond het een kei gezellige dag
Ook voor mij zal het geen HD worden al was het wel een leuke ervaring
{mag toch niet van joka}
Wij zijn gewoon te veel verwend door onze naaimachine,s
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door tumtrans » 27 jul 2014, 21:25

Goedenavond,

Niets bijzonders hoor maar ik heb erg genoten van jullie verslagen en foto`s!
Jammer dat ik er zelf niet bij kon zijn maar mijn kans zal nog wel een keertje komen al zal het waarschijnlijk niet in zo`n groep zijn.
Dank jullie voor deze verslagen, that`s all folks!

Mvg, Michel
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

peter

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door peter » 28 jul 2014, 08:40

Toch ben ik best wel verbaasd dat velen dezelfde mening hebben zoals doorslaan van de vering, het rempedaal en bodemspeling. Dan vraag je je toch af of het Project Rushmore wel werkt :? Sneller verbeteringen doorvoeren en luisteren naar de klant :?: Ik vraag het me toch af of er wel geluisterd wordt naar de klant of dat de doorgewinterde Harley-Davidson rijder nergens last van heeft en dus niet klaagt.
Ik vond de Harley-Davidson destijds best wel lekker rijden maar je moest absoluut niet effe snel een bochtje willen pikken. Honda daarentegen mag wel eens kijken naar de uitrusting op de Harley-Davidsons, bleutooth, usb, joysticks etc zouden op onze japanner ook echt wel een plekje kunnen vinden.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door RonalT » 28 jul 2014, 11:04

Peter, het verschil tussen een H-D rijder en een GoldWingrijder is misschien dat de eerste niet hetzelfde soort motorrijder is dan de tweede. De H-D rijder kijkt meer naar de uitstraling en uitrusting en minder naar de rijeigenschappen.
Ik vind de uitrusting van de H-D's mooi, maar niet doorslaggevend. Maar ik heb al meer gezegd dat de ontwerpers van de GoldWings een beetje te behoudend zijn.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Black Wing » 28 jul 2014, 13:02

ja Peter,
regeltechnisch was het goed voor elkaar,
alles goed te bedienen met de knoppen aan het stuur
en de usb aansluiting is ook heel handig, die moet Honda toch echt ook gaan maken
Groeten, Eric

Rens Janssen
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Bericht door Rens Janssen » 28 jul 2014, 13:18

Hallo mede Harley testers :D ,
Sorry dat ik zo laat reageer. Komt door vakantie en gebrek aan wifi. Polen is nu eenmaal niet dik bezaaid met wifi.
Allereerst wil ik Astrid en Eric bedanken voor de hartelijke ontvangst (met appelgebak)en organisatie van deze dag. Overigens wist ik niet dat je jarig was, Astrid. Alsnog van harte gefeliciteerd.

V.w.b. de Harley's kan ik kort zijn (er is al zo veel geschreven waar ik me in kan vinden). Ik heb heerlijk gereden en vond het heel apart om een keer een Harley te besturen. Maar toen ik 'smiddags op mijn Goldwing naar huis reed voelde dat als een verademing. Wat ben ik blij met mijn Goldwing!
Doet overigens niets af aan de uitstraling van de machine waar ik 'smorgens mee heb gereden. Geweldig om te zien en een heerlijk geluid (vooral bij het opentrekken van de gashendel). Verder viel het me op dat het eigenlijk een motor is waar je zo op wegrijd. Moest wel even wennen aan het rempedaal. Ik heb deze dan ook bijna niet gebruikt. Wat ik ook wel prettig vond is de zit. Deze is iets lager dan bij mijn Goldwing.

En verder: ja, wij zijn te verwend met luxe. Een heerlijk bankstel om op te zitten, geweldige vering, soepele motor (ook bij lage toerentallen) en weinig tot geen trillingen van het blok.
Maar nogmaals: helemaal geweldig om een keer een Harley te besturen. Waarvoor dan ook dank aan de Harley-dealer!!

Plaats reactie