Het is maar goed dat we de rit nog een keer gereden hebben, naast de 2 bekende wegomleggingen waren er nog 3 ongeplande wegomleggingen. De route is dus aangepast, maar het is nog steeds een erg mooie van 210 kilometer gebleven! Samen met het omrijden, zoeken en de heen- en terugweg toch weer 550 kilometer gereden vandaag.
De route is definitief en kun je
hier downloaden.
Nog even de basisafspraken;
- Zelf rij ik via de A50 en via Eindhoven naar āhet Ankerā. Ik stop onderweg ook even bij de
McDonalds in Eindhoven om 09.00 dus mocht je daar al willen aanhaken dan zie ik je daar.
- We vertrekken om 10.00 bij
Esso station "het Anker" langs de A2 bij Roosteren vanwaar we gezamenlijk naar Aken rijden. Via de snelweg (A2/A76/A4/A44) rijden we in baksteenformatie rustig naar Duitsland en Aken.
- Rond 10.45 - 11:00; aankomst bij
Oil Tankstelle, Trierer Str. 856, 52078 Aachen, Duitsland waar we kunnen tanken en start de Goldwingforum Eifel route.
- De route is 210 km lang waar we zo'n 5-6 uur over rijden inclusief een paar stops. We stoppen rond 12:00 in Heimbach voor de lunch, waarschijnlijk in Einruhr voor een drinkpauze en ongetwijfeld ook nog bij de
Bikers Ranch in Simmerath als we bijna bij het eindepunt zijn..
- Rond 17:00 zijn we weer in Aken en rijden we weer terug naar Nederland.
We rijden dit keer
misschien met het follow-up systeem, dit ligt onder andere aan de groepsgrootte. De wegen in de Eifel lenen zich niet zo goed om regelmatig mensen weg te zetten dus zorg voor de juiste route in je navigatie en als je die niet hebt rij dan achter iemand die dat wel heeft. We proberen als groep wel een beetje bij elkaar te blijven, maar ieder rijdt natuurlijk zijn eigen rit.
Deelname op eigen risico
Door deel te nemen aan deze motorrit verklaart de deelnemer uitdrukkelijk het volgende te begrijpen en te accepteren:
ā¢ Risico's: Motorrijden brengt inherent risico's met zich mee, ongeacht de ervaring van de rijder. De deelnemer is zich bewust van deze risico's en neemt deel op eigen risico.
ā¢ Aansprakelijkheid: Goldwingforum.nl en de voorrijder zijn niet aansprakelijk voor enige schade, letsel of verlies, direct of indirect, die voortvloeit uit of in verband staat met de deelname aan deze motorrit. Dit geldt voor schade aan personen, eigendommen, motoren en andere voertuigen.
ā¢ Verantwoordelijkheid: De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen veiligheid en die van anderen. De deelnemer dient in goede fysieke en mentale conditie te zijn en zijn/haar motor in goede staat te houden.
ā¢ Instructies: De deelnemer is verplicht zich te houden aan de instructies van de voorrijder.
ā¢ Eigen verzekering: De deelnemer dient zelf te beschikken over een adequate verzekering voor personen- en schadeverzekering.
Tot Zondag in Eindhoven, Het Anker of Aken!

Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van
www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018