Foks goes to Turkije.

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Foks goes to Turkije.

Bericht door Foks » 09 aug 2013, 09:13

Geplande tocht van Foks.

Na mijn motorreis naar Moskou is verleden jaar het plan ontstaan om naar Istanbul (Turkije) te gaan.
Verwachting: 3 weken en 7000 tot 8000 km.

Dus Michel (BMW GS1150) gepolst. Ja, lijkt me wel leuk. Wij rijden regelmatig met elkaar, zoals b.v. verschillende malen naar de Alpen, naar de Pyreneeën, Corsica, rondje Europa, etc..
Ook zijn we verleden jaar zijn we met een groep van 5 personen naar Zuid Frankrijk geweest. Hen hebben we ook benaderd. Hieruit bleek Jos (BMW GS1200) ook interesse te hebben.

Dus gisteren een kort overleg met Michel en Jos over het hoe en wat.
Eerder hadden we een aantal (to do) punten/routes opgesteld.
1. Stuk door de Oekraïne, nu we er toch vlakbij zijn. Vanaf Michalovce (Slowakije) door Oekraine naar Sapanta (Roemenie).
2. Het vrolijke kerkhof in Roemenie te Sapanta.
3. De Trans Alpina highway, DN67C, in Roemenie (bejubeld door TopGear).
4. De Transfagarasan highway, DN7C, in Roemenie (bejubeld door TopGear).
5. Istanbul en oversteken naar Azie. Dan naar het zuiden rijden Gallipoll en met de boot naar Griekenland.
6. Oversteken van Igoumenitsa (Griekenland) naar Brindisi (Italië).

Vertrek op woensdag 4 september met motor en tent. We ontmoeten elkaar net voorbij Antwerpen en rijden via Luxemburg naar Duitsland.
Mocht het te nat worden gaan we over tot B&B, hotel, of id..

In de ochtend lopen we een supermarkt of een bakker binnen voor 't ontbijt. 's avonds gaan we uit eten.
Elke avond bespreken we hoe en wat we de volgende dag gaan rijden en in de routes worden de voorstellen opgenomen.

Nu nog even nieuwe banden laten leggen bij dokter Goldwing te Hilvarenbeek. Hij verleent mij zijn service. Fantastisch.
Wordt vervolgd.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Foks goes to Turkije.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 aug 2013, 11:10

Nou succes Foks. Klinkt weer interessant. Denk wel dat Roemenië het mooiste stukje te bieden heeft van de route. Zou daar over die passen ook wel eens met de motor willen rijden. Ben wel met de vrachtwagen van Ploiesti naar Brasov gereden via de alternatieve vrachtwagen route (de 1A). Die weg is bij motorrijders onbekend maar heeft meer bochten dan de E60.

Deze weg bedoel ik, op de achtergrond de bergen waar het gaat beginnen:
Afbeelding

De rondweg van Brasov:
Afbeelding

Als je nog een alternatieve route wil en van dure sportauto's houdt (in Constanta rijden meer Ferrari's en Lamborgini's dan in heel west Europa bij elkaar):
Afbeelding

Zou wel wat zijn voor volgend jaar, in plaats van het Duitsland weekend een Roemenië weekend. Naja, weekend :mrgreen: . Mooi land, eten in 4-sterren restaurant voor 5 euro, leuke wegen. Beetje terug in de tijd.

Plaats reactie