Weekje Sinspelt (in de Eifel vlak bij Bitburg)

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Weekje Sinspelt (in de Eifel vlak bij Bitburg)

Bericht door RonalT » 27 jul 2009, 10:52

We zijn gisteren (zondag 26/7) voor een weekje naar Sinspelt gereden.
Mooie rit op de motor met lekker weer. Karin is samen met Pascal met de auto gegaan, dus bagage had ik bijna niet bij me.

De rit liep vanuit Dinteloord richting Zundert en daar België in. Via Turnhout, Mol, Beringen, Hasselt, Bilzen, Visé, (daar zit je vlak bij Maastricht) naar Eupen. Vandaar werd het mooi rijden door de Belgische Hoge Venen.
Bij Baraque Michel zijn we gestopt om een hapje te eten. Na een minuut o dertig zijn we verder gegaan via Sankt Vith, Duitsland in bij Winterspelt, Artzfelt, Neuerburg om uiteindelijk in Sinspelt aan te komen. 286 km in een zeer rustig tempo.

Lekker even de benen strekken en vandaag verder genieten.

Mijn broer en schoonzus komen morgen en die rij ik tegemoet. Kan ik proberen met de 1500 proberen twee Ducati's bij te houden.... :P

Jullie horen nog of het gelukt is.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Weekje Sinspelt (in de Eifel vlak bij Bitburg)

Bericht door director » 27 jul 2009, 16:31

RonalT schreef:Kan ik proberen met de 1500 proberen twee Ducati's bij te houden.... :P
Volgens mij gaan die Ducati's proberen een 1500 bij te houden :lol: .

We horen het wel, fijne vakantie.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 27 jul 2009, 21:06

Helaas Erik ze konden me voor blijven. Maar het valt ook niet mee om in je eentje tegen twee Italianen op te boksen.

Veelvuldig zijn mijn treeplanken over de grond gegaan.

Mijn vader vroeg zich af hoe ik die twee tegen zou kunnen komen. Voor de nieuwe lezers: ik ben in Sinspelt en mijn broer komt naar Sinspelt toe gereden. Hij heeft zijn Garmin-route naar me gestuurd en die heb ik omgezet in een track (m.b.v. WinGDB) en aan de hand van deze track heb ik een retour route gemaakt.
Deze route is dus exact hezelfde als zijn route, maar dan omgekeerd.

Die ben ik gaan rijden en ben ze inderdaad tegengekomen.
Het fijne was dat ik het stukje, waar gisteren een soort van 45km-Volvo voor me reed, nu twee keer heb gereden zonder veel hinder. Het was namelijk een mooi bochtig stuk eerst omhoog en de keer erna omlaag. Nu reden we snelheden tussen de 60 en 110 km/u

Net voor de regen waren we in het hotel in Sinspelt.

Morgen schijnen we een brouwerij te gaan bezoeken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wingco
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 apr 2009, 00:11

Bericht door Wingco » 27 jul 2009, 23:47

Bitte ein Bit :lol: :lol:
Groet, Rob( Just Wingin it )
GL1500 SE black/1999

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 28 jul 2009, 21:27

Inderdaad, we zijn bij de Bitburg brouwerij op bezoek geweest.

Maar eerst hebben we een ritje Bollendorf - Dasburg gereden. Mooie rit, vooral het stukje na Berdorf is een hele mooie afdaling. Redelijk snel te rijden, maar ook een paar echte haarspeldbochten. Hele mooie omgeving, je rijd in een dal omhoog en ineesn sta je boven op de heuvels en heb je soms een erg mooi zeer wijds uitzicht. Daarna duik je weer een dal in. Een aanrader.
Helaas was in Arzfeld de weg opgebroken en zagen mijn schoonzus en ik er geen humor in om een paar kilometer door het zand te ploeteren. Mijn broer rijdt op een Cagiva Elephant en die zag het eigenlijk wel zitten.... :roll:

Maar het werd tijd om terug te gaan naar het hotel want we zouden met de auto (dan rijdt Karin) naar de brouwerij gaan.
Een leuk uitstapje, zie je eens hoe dit lekkers gemaakt wordt en na de rondleiding mag je 5 biertjes proeven (gewoon bier, of eens soort cola-bier of nog diverse andere soorten)

Morgen gaan we een hotel bezoeken van een ducati-kennis van mijn broer en schoonzus. Er is ook een kleine camping bij en een garage voor een groot aantal motoren.
Misschien wat voor een lang weekend volgend jaar?
Jullie horen er nog van.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Bericht door peter » 29 jul 2009, 05:10

Ik leef met je mee RonalT, al die mooie wegen, ze moeten haast wel door een motorrijder zijn aangelegd :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 29 jul 2009, 18:11

Vandaag zijn we op tijd vertrokken, op het programma stond een rit van 193 km naar het OnRoad Café in Leimbach.

Afbeelding

We zijn via kleine plaatsen als Mauel, Lambertsberg, Schönecken, Büdesheim en Oberbettingen in Leimbach aangekomen.
Gelukkig reden we een keer verkeerd, maar we zijn die weg uitgereden en dat was bij toeval een hele mooie weg met diverse (haarspeld)bochten.

Op de deur vonden we een bordje dat men tot 17 uur gesloten was, maar op het moment dat we weer wilde opstappen kwam Lex (de eigenaar) aangereden. Was even boodschappen wezen doen.

Na een paar mokken koffie en het bekijken van zijn gerestaureerde (na een valpartij) Ducati zijn we via een andere route weer huiswaarts gekeerd.

We hebben het hotel eens bekeken op geschiktheid voor een kampeerweekend 2010.

Het lijkt me wel wat, mooie omgeving, fantastische wegen, korting voor motorrijders, overdekte stalling voor circa 40 motoren (behalve Goldwings, dan passen er 25 - 30 stuks in) met diverse smeer en andere hulpmiddelen, camping, mooie toiletgroep, aardige kamers en een goede sfeer.
In de zomer op vraijdagavond spare-ribs eten en op zaterdag BBQ.
Voor een indruk kan je op hun website terecht.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Aaldert
Berichten: 308
Lid geworden op: 13 apr 2008, 20:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Aaldert » 29 jul 2009, 22:00

Hallo Ronalt

Het ziet er gezellig uit daar.
Hou de boel heel en geniet ervan.

Groetjes
Aaldert
Groet'n ût 7-bergen.
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 30 jul 2009, 21:02

Vandaag (30/07) had ik geen moeite om de Ducati's kwijt te raken. De Stucati van mijn schoonzus had een kapotte accu (stond wat bol) en een kapotte spannigsregelaar.
Na wat onderdelen in de buurt van diekirch gehaald te hebben zijn Karin en ik een rondje door Luxemburg gaan maken.

We zijn eerst via Vianden weer naar Diekirch. Daar was weinig te beleven en na een keer verkeerd gegaan te zijn een rondje extra door deze saaie stad gemaakt te hebben zijn we verder gegaan richting Eschweiler. Wel via zeer bochtigen weggetjes. Af en toe waren ze wel erg smal. Zo smal dat de tractoren de berm in moesten om ons er voor bij te laten.
Vnadaar zijn we naar Clervaux gereden. Daar was het druk, druk.... volgens mij was half Nederland er. Allemaal Nederlandse auto's en 2 rode Goldwings... (een met 2 antennes)
Een bak koffie en even zoeken naar een pension waar Karin 30 jaar geleden eens geweest was (was natuurlijk afgebroken) en weer verder. Nog meer smalle en bochtige wegen, nog een paar tractoren en uiteindelijk belanden we weer in Sinspelt.

Morgen gaan we richting Moezel.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 31 jul 2009, 21:00

Vandaag de Moseltal-route gereden. Circa 280 km.
Vanuit Sinspelt naar Bitburg, Wittlich en dan een stukje langs de Moezel. Vandaar door een heel smal dal (de wing paste er door) omhoog,een zootje haarspeldbochten, en daarna weer naar beneden. Terug naar de Moezel, na 18 km weer de bergen in (de L202) en bij Treis zijn we de Moezel overgestoken. Daar weer omhoog via wat haarspeldbochten om dan uiteindelijk bij Cochem weer bij de Moezel uit te komen.
Via de Panoramastrasse (mooi uitzicht) kwamen we alweer in Daun. Daarna door naar Manderscheid en weer naar Bitburg. Terug naar Sinspelt.

Mooie rit met heel veel haarspeldbochten en heel veel klimmen en dalen. Ik heb genoten en mijn vrouw ook. Ik zal binnenkort nog wat foto's op Picasa plaatsen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Anjer » 02 aug 2009, 02:20

Klinkt geweldig, ik leef op afstand mee... wij moeten nog 3 weken wachten voordat onze Frankrijk/Spanje toer op de agenda staat!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 03 aug 2009, 17:55

Zaterdag 01-08 hebben we een kort rondje gereden, rondje Lasel.

Vanuit Sinspelt richting Neuerburg, vandaar omhoog naar Karlshausen. Na 11 km ben je 245 meter omhooggegaan. Via een prachtige met bomen omzoomde weg. Boven de mooiste vergezichten, want deze omgeving is eigenlijk een hoogvlakte (circa 500 meter hoog) met akkers en grasland. Daardoor hebben riviertjes diepe groeven getrokken waarin bomen groeien. Dus omhoog en omlaagrijdend zit je tussen de bomen, boven aangekomen kan je heel ver kijken.

Helaas was Karlshausen opgebroeken, de doorgaande weg was alleen voor bestemmingsverkeer bereikbaar. Na even op mijn navigatiesysteem te hebben gekeken ben ik daar linksaf gegaan naar het sportveld en daar rechts. Deze weg kruist schuin de afgesloten weg en verder via Auf Der Hütt. Deze komt uit in de straat richting Falkenauel. En daar moesten wij naar toe. Verder via Daleiden, Binscheid, Arzfeld en Neurath.

De naam Scheid komt in dit gebied veel voor. Ik vraag me nog steeds af waar deze naam vandaan komt.

Door Engelsdorf, Heilbach , Oberpierscheid, naar Waxweiler. Waxweiler ligt nabij de drielandenhoek Duitsland-België-Luxemburg. Dat is ook het leuke van dit gebied, ligt vlak bij Luxemburg en daar is de benzine maar 1,07 euro per liter. Scheelt toch weer een beetje.

Nimsreuland, Lasel, de A60 weer oversteken, Plütscheid (alweer een Scheid), Altscheid en Utscheid waren we weer terug. 115 km gereden en een keer of 4 - 5 behoorlijk omhoog en omlaag gereden, verschillen van 200-300 meter kwamen voor.

In Utscheid is trouwens een motorcamping, Little Creek.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 03 aug 2009, 18:12

Gisteren 02-08 niet gereden want de weersverwachting kwam uit, bewolkt en regen, deze gehele dag met korte tussenpozen.

Vandaag zijn we terug naar huis gereden.
Helaas bij Dasburg weer een afgesloten weg en dus omrijden. Richting Clervaux, Lierneux, Ouffet richting Tinlot. Bij Fraineux staken we een kruising over waar we op de terugweg van Falaen getankt en koffie gedronken hebben. Grappig hoe de wegen elkaar af en toe kruisen.

Bij Amay zijn we de Maas overgestoken, naar Tongeren en bij Hasselt de E313 (autoweg Luik - Antwerpen) op. Via Antwerpen en Bergen op Zoom terug naar Dinteloord. 319 km waarvan 135 km autoweg kilometers.

Totaal hebben we 1689 km gereden in 28:19 uur (gemiddeld 60 km/uur). Verbruik van de 1500 was tijdens deze vakantie 1:17,8 (5,6 l/100km)

Het was genieten, zoals Peter (Aspie) al eens schreef, de wegen lijken daar wel door een motorrijder aangelegd, alleen zou men het onderhoud ook door motorrijders moeten laten doen. Nu zitten er nog wel eens behoorlijke putten of vervelende oneffenheden in.
Maar als je daar rij en gewoon een zijweg in ga, dan heb je weer een leuke nieuwe weg ontdekt.

Wordt volgend jaar vervolgd....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 04 aug 2009, 13:07

foto's - foto's - hele mooie foto's. de meeste zijn gemaakt door Karin die achterop tijd had om foto's te maken.



klik hier eventueel nog op de pijlknop klikken om de diaserie te starten.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Anjer » 04 aug 2009, 15:12

Prachtige foto's.... daardoor krijg ik nog meer zin in onze toer de 24ste~!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Plaats reactie