voorjaarsrit 2023

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

voorjaarsrit 2023

Bericht door Bertwing » 18 apr 2023, 18:26

Het vrijdagmiddag overleg op de zaak wordt verplaats naar maandagochtend, dus niets staat mij in de weg om mijn werkkleding te wisselen voor mijn motorkleding. Er staat een week vrij ingepland en wil ruim voor de weekendfiles voorbij Brussel zijn. Gisterenavond thuis al mijn motorrit ingepland en ik ga aankoersen op Saint-Quentin in Noord-Frankrijk. Overnachting zal in een hotelletje zijn. Het plan is om afhankelijk van de weersvoorspellingen naar de Pyreneeën of de Drome te rijden.
Het fileverkeer laat gelukkig op zich wachten en zonder oponthoud rij een Goldwing vroeg in de avond Saint-Quentin binnen. Mijn Garmin wijst mij de weg naar het IBUS budget hotel,Afbeelding en we zijn onderweg voor een soloreis van tien dagen. Weerberichten lezend achter de laptop laten mij op een hotelkamer beslissen om morgenochtend naar Auxerre te rijden. Daar zal ik besluiten welke richting ik zal gaan.
Omdat er flinke regenbuien op komst zijn zaterdagochtend besluit ik om direct na het ontbijt op weg te gaan. Binnendoor wordt even op een lager pitje gezet en via de péage stuur ik aan op Troyes. Dreigende wolkenvelden laten mij daar geen keuze en via een laatste vertwijfeling rij ik binnendoor naar Auxerre. Het beeld aan de hemel blijft grijs dus ik zet koers naar Limoges Afbeeldingen boek een overnachting in een IBIS budget hotel. De zon breekt door de wolken als ik op mijn hotelkamer aandachtig overweeg mijn route keuze. In het westen van Frankrijk zal de zon de komende dagen behoorlijk terrein winnen dus we gaan naar de Pyreneeën. Ik had al wat keuze kilometers achter mij gelaten, dat hindert mij niet, ik geniet van op de bonnefooi onderweg zijn en alles los te laten en dan tot een doel komen. We gaan onderweg naar Bergerac als volgende routepunt.
Ik kom na 14.00 uur aan Afbeelding en besluit te gaan genieten van het mooie zonnige weer. Kan nog zoveel kilometers rijden de komende dagen. Hotelletje IBIS is nog niet volgeboekt en met mijn E-reader en een stoel is het lege terras voor mij. De koffertassen zitten al vol met eten dus ik ga er niet meer op uit.
Zoek via Airb&b `s avonds een overnachting voor vier dagen, de keuze valt op het dorpje Montaut. Een dorpje 15 kilometer onder Toulouse. Het is een prime uitvalbasis om dagtochten te maken naar de Pyreneeën.
Besluit om maandag langs de rivier de Dordogne te rijden tot Souillac.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je rijd wat kilometers door Frankrijk en overdenk de vele wisseling in natuur, gloeiend landschap tot rotspartijen. Bouwstijlen die huizen en kerken laten evolueren maar telkens dezelfde functie vervullenen. Agrarische bebouwing van opkomend koren, fruitbomen in bloei, koolzaadvelden en walnotenboomgaarden en de nog kale wijnstokken. Motorrijden is een ontspanning maar ook even cultuursnuiven onderweg waar je overnacht. Afbeelding

Afbeelding
Neem die Portugese restaurant eigenaar die zo in zijn formule aanpak zit dat het mij niet lukt om extra frieten te bestellen, ik krijg gewoon mijn dessert. Voor € 29 uitgebreid uit eten is een koopje dus ik ben alsnog geen teleurgestelde klant.
Dagritten vrijdagmiddag 340 km., zaterdag 628 km., zondag 201 km., maandag 301 km.
Dinsdagochtend deel ik wat foto`s met het thuisfront en een goede vriend. Vanaf vandaag is het relaxen, een om twaalf uur ga ik pas rijden, Saint Girons
Afbeelding
en daarna naar Foix.Afbeelding
We beginnen een beetje rustig maar soms is er stuurwerk genoeg. Vanavond eens goed inlezen welke hoge passen er nog dicht zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door __Erik__ » 18 apr 2023, 20:51

Mooie plaatjes en prachtig weer, ben echt nie jaloers, nie :shock:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door RonalT » 18 apr 2023, 22:51

Heb jij deze tocht pas geleden gemaakt, Bert.
De natuur ziet er daar een stuk beter uit als in dit koude, bewolkte en natte Nederland.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door Bertwing » 19 apr 2023, 09:51

Goedemorgen Ronald,

Dit is een realtime verslag van mijn motorrit die ik op dit moment maakt.
Ik verblijf nu in Montaut en ga na het ontbijt weer richting de Pyreneeën.
Het is hier prachtig weer al vroeg in de morgen 09.00 uur
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door RonalT » 19 apr 2023, 15:58

Veel plezier de komende dagen. ☀🍹🍻
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door director » 19 apr 2023, 17:04

Mooi verslag Bert en een heel mooie reis.

Veel plezier en hou het veilig!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door Bertwing » 19 apr 2023, 21:12

Ik probeer zelf voor de veilige rit te zorgen, helaas is er wel eens een hufter in het verkeer en een scheur in het asfalt, of een kuiltje. Tot nu toe gaat het goed Eric.
Het plezier is vandaag redelijk hoog onderweg, een dikke smile zullen we maar zeggen.

Vanochtend eerst lekker in de zon geluierd, en daarna mijn rit nogmaals bekeken.
Afbeelding
Het zal een lange dag worden, maar dat wel kan. Om 11.30 uur ga ik rijden, via Foix naar Andorra, La Seu`d Urgell, de N-260 op, en afbuigen op de C 13, daarna links de C-28 vervolgend en een klein stukje van de N- 230. Dan is het al wel een voldaan gevoel wat mij achter het stuur laat koersen op "thuis"aan, 19.30 uur stap ik fris en fruitig van mijn motor.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door Bertwing » 23 apr 2023, 21:54

Ontbijten doe ik weer in de stralende ochtendzon, ga eens lekker in de tuin zitten en lees een boek deze ochtend, was gisterenavond ook pas om 19.30 uur thuis dus heb ook geen haast om weer direct op de motor te springen, om 12.30 uur rij ik een rit binnendoor naar Carcassonne, in heuvelachtig terrein, de stad is levendig en heeft een mooi aantal oude gebouwen.Afbeelding
Rij via de D118 naar Limoux, daar zou wel wat wijngaarden moeten zijn.
Afbeelding
En daarna weer op “thuis” aan.
Vrijdag ga ik weer toeren en op zoek naar wegen naar boven in Frankrijk. Ik wil in drie dagen naar huis rijden. De reis gaat over de A 68 naar Albi, waar vervolgens de N88 mij in Aurillac brengt. Zo rij ik door de Auvergne naar Clermont Ferrand, en rij een gedeelte van het circuit Monts du Cantal.
Afbeelding
Onthoud deze route, is een geweldige ervaring, in de buurt van Murat (Centraal Massief). Vanavond overnacht ik Ennazat waar ik een slaapplaats heb geboekt via Airb&b.
Uit-geslapen zit ik de volgende ochtend aan een frans ontbijt welke de gastvrouw verzorgt. Deze ochtend rij ik weg in een miezerbuitje, al gauw wordt het droog enkel bij Nevers krijg ik een dik uur regen te verwerken. Gelukkig is het grootste gedeelte hoofdweg A 77 en N- 7. Via Briare ga ik naar Melun, zo ga ik Parijs links voorbij en koers ik aan op Compiegny en vind onderdak bij hotel Campanile. Afbeelding
Vandaag is het zondag alweer de laatste dag van mijn rondrit. Na een goed verzorgt ontbijt doe ik zoals ik gewoon ben om een kerkdienst bij te wonen. Via een online verbinding kan je ook prima invulling aan je geloof/gewoontes geven die voor jou belangrijk zijn.
We zullen het niet droog houden deze eindetappe en ik vertrek in de regen, bij Cambrai wordt het droog en ik zet door naar Lille, dwars door het centrum rij ik via Kortrijk naar Antwerpen en nogmaals krijg ik een flinke regenbui te verduren, ook het wegennet werkt niet mee aan een snelle doorreis, wegwerkzaamheden laten mij en velen met mij via de havens naar de tunnels onder de Schelde loodsen en worden we tolvrij naar Nederland geleid. Het wordt niet meer droog tijdens de rit maar een Goldwing 1500 heeft een geweldige kuip die de regendruppels sierlijk om mij heen geleid. Via de Maastunnel in Rotterdam rij ik Pijnacker binnen, we zijn weer thuis. Met een dikke knuffel wordt ik welkom geheten door mijn vrouw.
Dagrit Pyreneeën 172 km., dagrit Pyreneeën 436 km., dagrit Carcassonne 269 km.
Vrijdagrit 457 km., zaterdagrit 495 km., zondagrit 426 km.
De gehele toerrit inclusief brengt een 3835 kilometers op de teller erbij

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door RonalT » 23 apr 2023, 23:07

Een hele tocht en gelukkig zonder mechanische problemen. Veel indrukken in een land wat toch niet zo heel ver weg is.
Mooie herinneringen...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door tumtrans » 22 jul 2023, 17:37

Met plezier heb ik dit gelezen Bert. Ik/wij zijn niet van zoveel kilometers in korte tijd. Hier en daar hebben onze wegen zich echt gekruist in Frankrijk, al waren de data verschillend. Leuk verslag! Tnx.

Michel
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

torijafta
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2023, 12:39
Type Goldwing: GL1800

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door torijafta » 30 dec 2023, 13:59

How did you plan your routes and decide on the specific locations you visited during your journey?
:)

Andrewing
Berichten: 204
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: voorjaarsrit 2023

Bericht door Andrewing » 31 dec 2023, 23:14

Mooi reisverslag en zeker een mooie rit, leuk om te lezen👍
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Plaats reactie