2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 16 aug 2020, 15:50

Dit jaar mochten Binky en ik een prachtige reis maken. Het idee begon toen Willy op FB riep dat ik maar naar hen moest komen op vakantie. Toen bedacht ik dat ik op de terugweg wel even langs de onlangs geëmigreerde Belgische (Goldwing)vrienden kon gaan. Echter die bleken aan de oostkust van Spanje te wonen :lol: , in Elche, ach dan is het wel leuk om onderlangs Spanje door Andalusië te rijden... van het een kwam het ander, om uit te monden in deze reis:

32 dagen ☀️☀️☀️
7.755 km 🏍
6 landen 🌎
> 40 erkende cols tussen de 610 en de 2.642 meter hoogte ⛰
> 10 Natuurparken en routes 🛤
Temperaturen tussen de 16 en 44 graden 🥵
> 1.200 foto's 📸 (waaruit ik slecht kon kiezen)
👩‍❤️‍👨 Talloze mooie ontmoetingen
💃 Een hoofd vol vrijheid
Een ❤️ vol liefde en trots
🙏 Dankbaarheid voor de liefde en hulp onderweg

Onderweg hield ik het thuisfront op de hoogte van mijn gebeurtenissen:

10-07-2020
De reis is rustig begonnen. Een klein buitje in België, maar na een goede 200 km binnendoor toeren, een zonnig en warm welkom in Frankrijk, niet in de laatste plaats door het heerlijke plekje wat Robert en Jelle (hadden vroeger een super kroeg in Axel) hier in Flers hebben gecreëerd. We genieten nu al! Binky is de koning te rijk in de grote 'tuin'.

Afbeelding

13-07-2020
Vandaag aangekomen in Roullet, na een prachtige rit waarin weer alles vertegenwoordigd was. Bergjes, polderwegen, doorgaande strakke banen en een stukje autoweg 😪
Hectares vol zonnebloemen, prachtige creatieve rotondes 😍 en ja hoor, de wijnranken komen ook in zicht!
Leuk soort motel waar het goed toeven is buiten 😊

15-07-2020
D5 een prachtige rit, heerlijk weer, mooie wegen en een top picnickplekje. Overnachting was verrassend een soort villa Kakelbont (Pipi Langkous) met man, vrouw (Amerikanen, huis was van haar ouders vroeger) en tienerdochter van 15, een gepensioneerde Fransoos die daar vast verblijft, 2 zomerwerkers waarvan de een in een caravan in de tuin verblijft en de ander gewoon een kamer in het heerlijke grote oude Franse huis heeft. Verder verbleven er een bevriend gezin uit Parijs m/v + 2 tienerdochters en ik zei de gek. Iedereen deed z'n ding, het was een komen en gaan. De gedeelde keuken werd goed benut. Er liep een witte herder rond, die vriendjes werd met Binky en ik had een zalige kamer daar midden in het groen.

Afbeelding

16-07-2020
D6
Om 6 uur ging het regenen, flink regenen en het stopte pas om 9.30 waardoor ik later wegging dan gepland. Geen regen meer gehad, bewolking met grote blauwe stukken en vanaf 12 uur weer stralend weer.
Wederom een uitdagende route, tot 13 uur bijna alleen in bewoond gebied/stad, maar daarna werd het echt leuk. Lange bochten, weg langs zee, waar we gestopt zijn voor een snelle lunch en prachtige doorgaande bergwegen 😍 . Maar de mooiste km's waren toch de laatste 30 de bergen in tot hoogte van 435 mtr en dan een prachtig Spaans hotel ( oud klooster) vinden om uit te rusten en te eten (dinner is at 21).

Afbeelding Afbeelding

Vandaag een prachtige toer gereden van Karrantza Esp, naar Alles Esp. Alleen maar bergwegen, 2 aardige colletjes gereden, dat is helemaal waar ik blij van word. Aangekomen in het hotel kennisgemaakt met 2 Esp Harley rijders, die het geweldig vonden een NL vrouw met hondje op Goldwing door Zuid Europa. Gesprek met handen, voeten Frans en Spaans, bleken zij beiden motorpolitie in Madrid te zijn.
Daarna gesetteld, gedoucht en heerlijk gegeten, rijke salade en een heerlijk visje met patatos.

Afbeelding Afbeelding

17-07-2020
Vanuit Alles (esp) na een goede nachtrust, wederom een prachtige toer gemaakt, 2 flinke cols van 1600 en 1400 mtr, eerst nog een lagere ( 658) maar met zeer uitdagende bochtjes 🥰
Gelunched boven op de Picos op zo'n 1400 mtr met een fabelhaft uitzicht. s Middags een riviertje gevonden in Almanza, waar Binky steeds weer insprong, het was dan ook zo'n 30 gr, tot ie bibberde van de kou 🙈. Mijn hotel is een verbouwde koeienschuur in Villarente (esp) en wat hebben ze dat prachtig gedaan 🥰. Tot mijn grote vreugde hebben ze een menu del dia, wat hier betekend lekker eten en drinken voor weinig geld. Gisteren in Alles was dit een zeer rijke salade, gevolgd door een heerlijke vis met verse friet, compleet met water en wijn voor 13 euro 😱

Afbeelding Afbeelding

18-07-2020
Veilig aangekomen in Chaves, Portugal. Wederom een prachtige toer, ditmaal over mooie, lange, doorgaande wegen, met idem dito bochtenwerk. Rond 12 uur werd ik opgeschrikt door een overstekend hert 😱 Gelukkig reed ik niet hard en kon direct remmen, maar het tikte toch net m'n voorband aan. Niet hard genoeg om uit balans te gaan gelukkig, wel om mij een hartverzakking te geven. Duizenden km's heb ik dat waarschuwingsbord zien staan en nooit een ree oid gezien.
Verder mooie pauzeplekjes én het laatste uurtje was vooral erg warm. Nu in een super hotel, waar ze erg streng zijn op de coronamaatregelen. Super kamer met terrasje waar de was al gedroogd is en de airco mij koel houdt vannacht 🙏

Afbeelding Afbeelding

19-07-2020
Dag 10 alweer. Het was een route om nooit te vergeten. Na een heerlijk ontbijt op het terras en uitgezwaaid door de stugge hoteliers, draaide ik vanuit Chaves direct de N2 op. Volgens kenners dé Route 66 in Portugal. Direct draaide ik bocht na bocht, steeg en daalde weer, reed door schattige bergdorpjes en wilde na iedere bocht wel stoppen om een foto te maken van de prachtige berggezichten ( is dit een woord 🤔).
Na de lunch ging de weg verder via een grotere weg. Na wat gepruts met m'n route en 5 tellen spookrijden heb ik m'n Garmin opnieuw ingesteld. Wederom mooie wegen, maar dichterbij het hotel werd het spannend. Een doodlopende wegbord en geen omweg mogelijk, dus na de bevestiging van een automobilist toch maar de gok gewaagd. Stukje zand/grind, afgegraven weg, versmallingen, maar idd, ik kon doorrijden. In een dorpje nam ik de verkeerde afslag en reed me bijna klem in *** kleine straatjes. Sorry geen foto genomen 🙈.
Al met al was ik erg blij dat het adres klopte en ik het hotel heb gevonden. Gedoucht en met een glas Vinho Tinto is het Portugese leven zo slecht nog niet 😍

Afbeelding Afbeelding

20-07-2020
Dag 11 alweer. Na een heerlijke lokale maaltijd (varkenswangetjes) en een zeer warme nacht met de kerkklokken ieder kwartier, behalve tussen 12 en 6, en een lekkende waterkraan, was de nachtrust helaas niet optimaal. Na een het ontbijt, waar ik tevens een lunch van bereidde, reed ik vanuit Pardieiros het enge stukje van gisteren moeiteloos terug. Vlak voor de N2 ging ik even tanken en ontving daarbij een sticker van de 271 colls van de N2 voor in mijn collenboekje 😍.
De N2 was wederom een genot om te rijden, wat een natuurpracht en ruimte heeft Portugal 😍. Het blijft een uitdaging om een leuke pauzeplek te vinden, net gerust zie je er 5 achter elkaar, toe aan rust komt er maar niets langs, behalve 100 km olijfboomgaarden zonder schaduw. Uiteindelijk een klein parkje gevonden in Bemposta om 14 uur🙏🙏🙏
Aangekomen bij mijn overnachtingsplekje in Vendas Novas was ik aangenaam verrast. Manuela, de gastvrouw weet echt wat een reiziger nodig heeft 😍 Een soort paradijsje wat hier op me wachtte, een super studio op begane grond met openslaande tuindeuren naar een heerlijke omheinde tuin. Ik had goed gekeken waar ik mijn motor kon parkeren, maar bij de oprit had ik de hoge stoep niet gezien waardoor mijn voet bijna crashte. Gelukkig heb ik stevige motorlaarsjes aan en nu moet de Healy maar even aan het werk om te voorkomen dat ik morgen niet in mijn laarsje pas. Zo meteen een tonijnsalade maken, met watermeloen toe en niet te vergeten....een Vinho tinto uit een echt goed glas 🍷

Afbeelding Afbeelding

21-07-2020
Dag 12, het 3de deel van de beroemde National Dois. De bomen die ik aanzag voor olijfbomen blijken kurkbomen te zijn 🙈. De gastheer Manuel vertelde er gepassioneerd over en vandaag valt mij inderdaad op dat vele bomen hun s hors missen en nrs op hun stam hebben. Vandaag wederom vele km's met kurkbomen maar de laatste 60 km's komt er nieuwe vegetatie en komen de bochten, bochtjes en hoogteverschillen terug. Ik ben in de Algarve 😍
Ik word allerhartelijkst ontvangen bij Willy en Yvonne, waar ik de komende 5 dagen verblijf om het Portugese leven te leren kennen. Iedereen bedankt en de groetjes terug 😍.
Voet is nog wel pijnlijk en blauwig, maar het rijden ging beter dan het lopen. Ik koel m'n voet met de koeldeken van Binky 🙈

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

25-07-2020
Na 5 onvergetelijke dagen halverwege een berg in Corotelo, Portugal, is het morgen tijd om door te reizen. Shoppen in Spanje, heerlijke restaurants met lokale gerechten, lange gesprekken, een super relaxte manier van leven, wel verplicht door de hittegolf die hier heerst, maken dat er een land en 2 superlieve mensen in mijn hart bijgekomen zijn 🥰

26-07-2020
Prachtige route gereden via een Natuurpark op de grens van Portugal en Spanje. Na de koffie met W&Y waren we nog voor 7 uur P-tijd weg en zouden rond 13 uur in Sevilla aankomen. Kom ik aan, geen sleutel in de sleutelkluis van mijn logeeradres. Geholpen door een medebewoonster kwam ik achter het probleem. Stomme ik...🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ik vertrek gewoon een dag te vroeg van de berg 😱 ik werd de vlg dag pas verwacht. De aardige eigenaar heeft alles afgebeld om me onderdak te verschaffen, maar helaas, alles zat vol. Met de moed der wanhoop vriendin Mariette gebeld, waar ik eigenlijk over 2 dagen zou verblijven, vlakbij Malaga. Gelukkig waren ze thuis en gelukkig hebben zij hun heerlijke logeerkamer direct ter beschikking gesteld en kon ik na nog eens 255 km (snelweg bij ong. 44 gr een hete fohnwind en brandende zon op mn kuiten) in een heerlijk zwembad zakken om af te koelen. Hier is het 28 graden met een heerlijk zeewindje. Was getekend een diepdankbare Bibian 🙏🙏🙏

Afbeelding Afbeelding

30-07-2020
Na 4 dagen van bijkletsen, samen koken, heerlijk en gezond eten, zwemmen, motorrijles geven (vriendin had een MP-3 staan waar ze niet op durfde te rijden) en de warmte wegdenken, was het vanmorgen tijd om verder te reizen naar Yegen. Voet is zo goed als genezen, handeczeem gaat ook de goede kant op 🙏. Uitgezwaaid door de hele familie vervolgde ik mijn reis.
De route bracht mij direct naar een behoorlijk uitdagend bergweggetje, wat niet enkel stijl (10% en meer) en smal was, maar ook druk bereden. Daarna een stuk doorgaande wegen met links de bergwand en rechts de zee 🥰 om vervolgens richting Granada af te slaan terug de bergen in. Een fantastische route bracht mij in en door de Sierra Nevada, waar ik vannacht ook op 1.094 mtr mag slapen. Na een leuk gesprek met een NL pensionada, heb ik een plons in het zwembadje gedaan en daarna een heerlijke douche genomen.

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding

31-07-2020
Na een warme nacht (vanaf Portugal koelt het nauwelijks nog af 's nachts) en een vroeg ontbijt, start ik middenin de Sierra Nevada vanuit Yegen een prachtige route op weg naar Arboleas. Het 1ste gedeelte is behoorlijk pittig en stijl en op het laatst ben ik steeds bang dat de smalle weg, zonder belijning of vangrail eindigt in een grindpad. Nadat ik weer een grotere weg opdraai nemen we even pauze 🥵
Daarna volgen mooie lange bochten, prachtige vergezichten en de temperatuur loopt snel op.
De Puerta de La Virgen (1070 mtr) hebben we compleet voor ons zelfs dus als ik daar wat schaduw zie, stoppen we voor de lunch. Daarna wordt het hoog tijd onze accomodatie voor de nacht te zoeken want ik snak naar een verkoelende duik. En zoeken wordt het, de route brengt me op een grindpad met wat rijsporen, dus ik ga terug en probeer via het adres een andere weg te vinden, bij voorkeur eentje van asfalt. Enfin, nog 2x zet ik een nieuwe route op, maar dan vind ik de villa. Op mijn kamer gekomen voel ik de airco 🙏 vannacht zal ik heerlijk slapen. De rest vd middag heerlijk geplonsd en gelezen om nu na een douche het restaurant maar eens op te gaan zoeken.

[/url] AfbeeldingAfbeelding

01-08-2020
Vroeg op pad vanwege de warmte en meteen de bergen in 😍. In de omgeving van Arboleas lijkt het op het gebied waar de Westernfilms opgenomen worden.
Helaas verlaten we al snel het berggebied, ik wist het wel, maar toch 😢
Tot mijn verrassing reden we ineens aan de kustlijn bij Mazzarón. Na de 2de duik van Binky werd ik erop aangesproken dat dit geen strand was voor honden.. dus na wat met de bal te hebben gespeeld zijn we verder gereden. Het Spaanse platteland strekt zich voor ons uit. We lunchen kort op een bankje in de schaduw, want we willen naar Elche waar onze Belgische Goldwingvrienden Sabina, Rudi en Moeke op ons wachten. Na 3x verkeerd rijden en omdraaien, in de bloedhitte inmiddels, vind ik de goede weg. De begroeting is allerhartelijkst en ik voel mij in no-time thuis. Na een douche, een drankje en verkenning van het huis, duiken we het zwembad in. Een goed begin van 2 dagen genieten 😍

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

03-08-2020
Na 1,5 dag compleet in de watjes te zijn gelegd, met airco op de kamer, alle aandacht voor Binky, lekker eten en gezellig samen in het zwembad met wijn en pizza, kwam de tijd om afscheid te nemen van Sabina, Rudi en Moeke 😢 als klein cadeautje had ik de oude tuintafel een kunstzinnige touch gegeven.
Ik had mij verrekend en dus moest ik de eerste 200 km via de snelweg doen. Van Elche naar Olocau del Rey. Dreigende wolken boven de bergen noden mij ook niet echt daar naartoe. De laatste 120 km volgde ik de originele route en daar kreeg ik geen spijt van. Was de snelweg op 900 mtr hoogte, in de bergen ging ik al snel naar zo'n 1500 tot 1700 mtr puerto's. Prachtige bochten, geweldige vergezichten... ohhh wat is deze kant van Spanje mooi. Wederom een super hotelkamer voor weinig, Binky duikt snel op de deken in de kast en als dat niet mag negeert ie zn handdoek/deken en kruipt in zn tas. Bij het lokale restaurant een 4-gangendiner genuttigd voor slechts 13 euro, inclusief een complete fles wijn 😱. Leuk gesprek (eng) met de jonge ober ( zoon?) Dus natuurlijke een goede fooi gegeven... nu snel slapen en morgen rond Lleirda zien te komen waar code oranje heerst.

Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

05-08-2020
Gisteren begon de dag met een omweg van maar liefst 70 km! Ze sluiten gewoon een weg af en in de bergen ben je niet zomaar terug op je route. Gaf me wel 2 hele mooie puerto's (bergpassen) cadeau. Voor het eerst sinds weken mijn gewone motorjas aan gehad, want er stond een heerlijk fris windje. Het was wederom een prachtige route die eindigde in een natuurgebied waar ik mezelf na iedere bocht "wauw" hoorde zeggen 😍. Fijne hotelkamer met airco en of ik mijn motor maar op het terras wilde zetten!!! BTW totaal geen last van code oranje gehad tijdens de hele reis, behalve hier en daar een mondkapje dragen. Komt natuurlijk ook omdat ik de mensenmassa's niet opzoek maar de natuur, de bergen en de bochtjes.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

06-08-2020
Via een prachtige, stille col verlaat ik Spanje. In Andorra is het druk, ik zie een 1800 opgeladen worden, daar had de pompbediende diesel in gegooid :oops: en ik duik zo snel mogelijk ook daar een col in. Op een Miradorplek ontmoet ik een Andoriaanse Goldwingrijder Edo. Hij vraagt mij mee naar een speciaal mooi plekje 7 km verderop. Helaas moet ik daarna snel mijn route verderop pakken, anders ben ik voor donker niet bij mijn hotel. Na Andorra kom ik recht in de mij zo vertrouwde Franse Pyreneeën, wat een machtig mooi gebergte is dat toch 🥰
In Mazemet wacht mij een heerlijke kamer met koelkast en magnetron.Het hondje van de gastvrouw lijkt sprekend op Binky 8) Ik doe de laatste keer deze reis mijn was en ga in de Carrefour wat lekkers te eten halen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

8.30 weg, eigenlijk te laat, want de zon deed haar best al, maar ja, een super vers croissantje/ontbijtje hield me wat op. Marcél het broertje van Binky zwaait ons uit. Direct mooie weggetjes en naamloze cols, dus genieten!!!
Akkers vol zonnebloemen, wijnranken en olijfbomen 😍 Iove it.
De B&B blijkt tegen een berg aangeplakt te zijn, wat een behoorlijke uitdaging blijkt. Nadat ik het gevonden had en Binky in de koele kamer achtergelaten, mocht ik nog eens heen/weer voor wat boodschapjes. Maar wat een mooi uitzicht tijdens mijn diner en wat heeft Binky genoten vd de tuin met al die balletjes ( ehh appeltjes) 😍
Oh ja, en de 6.000 km aangetikt vandaag, hoofdzakelijk binnenwegen 💪🏻💪🏻💪🏻

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

07-08-2020
Wat verschilt ieder land toch van elkaar. Waar de rivierbeddingen in Spanje droog zijn, stromen er in Frankrijk frisse riviertjes, veel groen, watervalletjes en koele wind 🥰
We duiken direct een paar kleine colletjes in, maar rond 8.30 uur rijden we al de Haut Alpes binnen. Direct in een col waar ik nog nooit van had gehoord, maar die prachtig was! Col d'Allos, op de top is het tijd voor lunch 🤣. Daarna draaien we al snel Col de Vars in gevolgd door mijn favoriete col D'Izoard 🥰
Alsof je oo de maan geland bent tussen de oker gebergten 🙏
Helaas is het erg druk en stoppen betekend weer voorbij een paar bussen, auto's en voor campers zien te komen.
Op de top koop ik een paar stickers voor in mijn collenboekje en heb een paar leuke gesprekken in het Frans en Duits.
Daarna rij ik snel aan op het hotel, maar is het alweer 17 uur! Een topdag, met prachtige bochten en leuke ontmoetingen sluit ik af met een overheerlijke pizza en wat 🍷🍷🍷

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

08-08-2020
Vandaag goed op tijd gaan rijden, met als resultaat dat we om 9 uur bovenop de Col du Galibier staan, daar zijn we gekomen via Col du Lautaret. We staan 'vlakbij' de gletsjers en zien hoe grauw ze zijn van alle luchtvervuiling 😱
Via Col du Telegraphe draai ik een kleinere onbekende Col in, en dan weer besef ik dat de cols van de Grandes Alpes prachtig zijn, maar je rijdt ze in file en de wegen zijn best breed. De kleinere cols zijn een grotere uitdaging voor je stuurkunst en het is er heerlijk rustig 😍
Vandaag rij ik van de ene col de andere in om uiteindelijk aan te komen bij de Bergerie waar ik geboekt heb. Niet mijn beste keus vd vakantie, maar als ik mn adem inhou pas ik best onder de douche 🤣. Ik hoop iig op een goede Franse maaltijd.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

09-08-2020
Tja, wat moet ik nu toch schrijven over vandaag? Het voelt zo dubbel de laatste dag, op de snelwegdag naar huis na dan. We hebben een meer dan prachtige reis gehad en vandaag leek wel een samenvatting. We starten met een lekkere frisse temp. en langgestrekte wegen, ter hoogt van ong. 500 mtr reden we vlotjes richting Vogezen. Na een lunch op een heerlijk plekje begonnen de dorpjes en kleinere bergwegen waarop de diverse colletjes langskwamen. Het leek wel een afscheid! Aangekomen op Col du Bonhomme ingecheckt in mn laatste hotel en lekker in bad gedoken 🥰 Het diner klonk veel belovend, dus zo maar eens gaan proeven.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

10-08-2020
Dag 32, na een zeer vlotte rit over de snelweg ben ik veilig thuis met 7.755 km erbij op de teller. Het was een prachtige reis 🥰
Het is nu tijd voor een koud biertje uit eigen koelkast en een grote sopbeurt voor m'n Red Lady ❤

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door peter n.d. » 16 aug 2020, 18:29

Beste Anjer , wauw , wat ben ik jaloers op je mooie reis. Hoop in de toekomst ook wee r te gaan reizen met de motor samen met Christine .Mooie verslag , mooie foto's , echt waar , het water of kwijl stond in mijn mond van zoveel moois .Ben blij voor jou dat alles zo goed verlopen is en dit helemaal alleen : Chapeau :!: :!: :!: :!: :!: :!: . :mrgreen: Met vriendelijke groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 16 aug 2020, 18:39

Dank je Peter, ja het was een prachtige reis én ik was niet helemaal alleen hé, mijn grote, kleine vriend was erbij. Blijkt een best reismaatje te zijn <3
Ik hoop voor jullie dat jullie heel snel weer samen kunnen gaan reizen!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door De Motormuis » 16 aug 2020, 19:24

Hoi Bibian.

Geweldig mooi verhaal en mooie foto's.
En wat een geweldig mooie vakantie hebben
jij en Binky samen gehad. Geweldig.
Fijn dat wij zo toch ook mee kunnen genieten.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door RonalT » 16 aug 2020, 20:16

Mooie reis, mooi verslag, mooie foto's.
Leuk dat je ons zo laat meegenieten.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door pieter » 16 aug 2020, 20:34

Lianne en ik hebben voor een briefkaart op de 1e rang gezeten :wink: fantastische reis en mooi in woord & beeld gebracht.

Groet Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 16 aug 2020, 20:53

Thanks voor de reactie's, het was inderdaad een bijzondere super reis <3
Niet moeilijk om daar een mooi verslagje van te maken 8)
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Karin

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Karin » 17 aug 2020, 08:51

Mooie reis! Dapper dat je in je eentje zoiets durft te ondernemen. Ook al heb je je waakhond mee. Mooie foto's. Ben best een beetje jaloers. :(

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door mothergoose » 17 aug 2020, 10:16

Wat een gave trip!!!! Super cool dat je het gedaan hebt, wereldreizigster in de dop 8)

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 17 aug 2020, 10:42

Thanks Karin en Jurgen. Ben ook best blij, dankbaar en trots. Ik had nog nooit een echt serieuze route gemaakt, maar in MRA ging het zo goed! Ook zo makkelijk dat je ergens klikt en meteen een bed in de buurt kunt zoeken. Alles was gepland en geboekt vooraf, want daar wilde ik me geen zorgen over moeten maken. Weten dat aan het eind van de rit een bed/douche en eten wacht geeft rust :D
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Marco1 » 18 aug 2020, 09:55

Mooi verslag van een hele mooie reis. Mooie foto's.
Je moet het maar ff doen, alleen en zo ver weg.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 18 aug 2020, 11:56

Echte aanrader Marco!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Foks » 18 aug 2020, 13:52

Mooie tocht. Fijn dat je genoten hebt. Zo’n reis met een hele fijne en goede Goldwing.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Anjer » 19 aug 2020, 00:28

Hai Peter,
Thanks, jij weet als geen ander hoe heerlijk het is om mooie reizen te maken!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: 2020 Rondje Zuid Europa van Anjer en Binky

Bericht door Antoon Aarts » 19 aug 2020, 08:42

Bibian , mooi verslag , zal genieten geweest zijn.
Zie veel bekende plekjes .
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten