De route wijzigt zich al na de Brienenoordbrug, een wegafsluiting op de A29, dus Zeeland gaan we niet toevoegen aan deze reis. De navigatie schakelt door richting Antwerpen en op een zeer rustige snelweg duik ik de Kennedytunnel in en zet de rit voor over het beste stukje snelweg van België, de E 17 richting Lille. Daar aangekomen over de A 23 naar Valenciennes. Overnacht in het Ibis Budget hotel welke ik vooraf had beboekt. Twee verdiepingen aldaar zijn gereserveerd door het Franse leger, een heel peloton en wagenpark. Op een niet omheinde parkeerplaats kan je zo je motor rustig stallen met een nachtwacht voor de deur. Na een stevig ontbijt gaan de koffers weer vol. Praat nog even met een Franse bewonderaar bij de motor en weldra draai ik de D934 op, over de D1043 bereik ik het plaatsje La Capelle en als ik het plaatsje Hirson passeert, rij ik toch nog een poosje door België over de N99. Ik pak vanaf hier de snelweg A304 stuur de D985 op koerst nu richting Rethel. Het is fantastisch weer vandaag, iedereen krijgt voorrang van mij, genietend van het motorrijden, de omgeving is niet echt opwindend vandaag. Pas als ik besluit via Suippes aan te sturen op Verdun, begin ik wat s-bochten in te sturen. Op de plaatselijk camping aangekomen wordt de koffer leeggehaald, wordt de tent opgezet, daarna nog een poos genieten van deze mooie dag. Maak een praatje met een fietskwartet uit Dordrecht, die moeten nog wel even trappen voordat ze thuis zijn. Nuttig tijdens het lezen van mijn boek een bakje kwark waarna ik overga op stokbrood, brie en wijn. Ga op tijd naar bed en slaap tot acht uur in de morgen. Lekker een douche pakken en ontbijten in de ochtendzon. Tijdens het inpakken verrast ons een klein buitje regen wat mijn even rustig aan laat doen met inpakken de tent even laten drogen maar om elf uur start de motor. Rij geheel binnendoor naar La Roche in de Ardennen, via Sedan, Bouillon, Bertrix, Saint-Hubert ga toch vanaf hier voor de snelweg, wat een ramp dit wegdek, besluit door te rijden zonder files bereik ik Rotterdam. Oei de Brienenoordbrug is afgesloten, alle snelverkeer mag via de Benelux tunnel. Met een uur vertraging in mijn broekzak stuur ik Pijnacker weer binnen. Klaag niet, fantastisch weer deze tourrit en 1040 kilometer erbij op de teller.