Het fileverkeer laat gelukkig op zich wachten en zonder oponthoud rij een Goldwing vroeg in de avond Saint-Quentin binnen. Mijn Garmin wijst mij de weg naar het IBUS budget hotel,

Omdat er flinke regenbuien op komst zijn zaterdagochtend besluit ik om direct na het ontbijt op weg te gaan. Binnendoor wordt even op een lager pitje gezet en via de péage stuur ik aan op Troyes. Dreigende wolkenvelden laten mij daar geen keuze en via een laatste vertwijfeling rij ik binnendoor naar Auxerre. Het beeld aan de hemel blijft grijs dus ik zet koers naar Limoges

Ik kom na 14.00 uur aan

Zoek via Airb&b `s avonds een overnachting voor vier dagen, de keuze valt op het dorpje Montaut. Een dorpje 15 kilometer onder Toulouse. Het is een prime uitvalbasis om dagtochten te maken naar de Pyreneeën.
Besluit om maandag langs de rivier de Dordogne te rijden tot Souillac.

Je rijd wat kilometers door Frankrijk en overdenk de vele wisseling in natuur, gloeiend landschap tot rotspartijen. Bouwstijlen die huizen en kerken laten evolueren maar telkens dezelfde functie vervullenen. Agrarische bebouwing van opkomend koren, fruitbomen in bloei, koolzaadvelden en walnotenboomgaarden en de nog kale wijnstokken. Motorrijden is een ontspanning maar ook even cultuursnuiven onderweg waar je overnacht.

Neem die Portugese restaurant eigenaar die zo in zijn formule aanpak zit dat het mij niet lukt om extra frieten te bestellen, ik krijg gewoon mijn dessert. Voor € 29 uitgebreid uit eten is een koopje dus ik ben alsnog geen teleurgestelde klant.
Dagritten vrijdagmiddag 340 km., zaterdag 628 km., zondag 201 km., maandag 301 km.
Dinsdagochtend deel ik wat foto`s met het thuisfront en een goede vriend. Vanaf vandaag is het relaxen, een om twaalf uur ga ik pas rijden, Saint Girons

en daarna naar Foix.

We beginnen een beetje rustig maar soms is er stuurwerk genoeg. Vanavond eens goed inlezen welke hoge passen er nog dicht zijn.