Goedkope Navigatie-apparatuur

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door RonalT » 05 jun 2013, 11:20

Imoec schreef:In schotland geweest. passagier kaart in de hand en rijden maar! ik heb mooie dingen gezien die ik een paar jaar later met hulp van een navi niet gezien heb.
Waar uit dus blijkt dat een EIphone misschien niet geschikt is als motornavigatie en inderdaad een goedkope, maar gedetailleerde wegenkaart beter werkt. Mijn navigatie bevat kaarten die gedetailleerder zijn dan een papierenkaart.
En omdat k meestal geen passagier achterop heb wordt het rijden met een kaart lastig, vooral omdat ik ook al geen tanktas op de motor wil.

En hoe ben je op die mooie plekken terecht gekomen? Een goede voorbereiding of zo maar wat rondrijden?
Want met een beetje voorbereiding en navigatie bereik je de plekken gemakkelijk. Daarbij kan je er altijd voor kiezen om van de voorbereide route af te wijken.

Dus mijn vraag, bedoelde jij de Iphone met 'een navi' ?


p.s. de wegenkaart valt ook onder goedkope navigatie (alhoewel het geen apparatuur is).
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 jun 2013, 11:57

in de transportsector wordt ook nog door sommigen een beetje laagdunkend gedaan over navigatie. De TomTom generatie worden de chauffeurs met navigatie dan genoemd. De echte werkt namelijk nog steeds met landkaarten en het Shell stratenboek. Nou, laat mij maar met navigatie rijden. Dat ding weet het een stuk beter dan ik. En als hij je een straatje in stuurt waar je denkt dat het te smal is, dan moet je er gewoon niet inrijden. Beetje zelf nadenken moet je altijd doen, niet alleen met navigatie maar met alle machines/apparatuur die je het leven makkelijker zouden moeten maken. (mijn ouders gebruiken nog steeds acceptgiro's om dingen te betalen / over te schrijven. Da's veel makkelijker dan telebankieren zeggen ze. Geen computer nodig en het werkt ook. Ja, ze hebben een punt. Maar, geef mij maar gewoon telebankieren).

Kaartlezen kan ik best goed, durf ik wel van mezelf te zeggen. Maar dank zij de TomTom (niet alleen nu met de Rider, hiervoor ook met de simpele One) heb ik weggetjes gezien en ontdekt, die ik zonder navigatie gewoon nooit had kunnen ontdekken of niet had gevonden. Zeker met een programma als Tyre erbij, kun je zelf de mooiste routes maken, waar, naar mijn mening, geen landkaart tegen op kan qua handigheid. Die 2e persoon die achter op je motor zat met de landkaart in de hand (lijkt me niet makkelijk bij 80 km/u), zit nu gewoon in een kastje van 10 bij 10 cm, en die vergist zich eigenlijk nooit.

Het mag gezegd worden: hulde voor het navigatie systeem.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 jun 2013, 12:00

Oja, de echte chauffeur rijdt ook liever geen automaat maar schakelt liever zelf. Want hij kan dat beter dan de automaat. En airco is ook niet nodig. Gewoon de ramen open zetten. Ik rij dus automaat en heb airco :wink: .

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Wup » 15 sep 2013, 21:52

Nadat ik deze thread nog eens gelezen had ontstond er een glimlach op mijn gezicht na het lezen van jouw twee postjes en zo is het maar net Johan.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Plaats reactie