De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door Hans Vaessen » 17 mei 2013, 10:11

japie de cipier schreef: Helaas staat zelfs het woord beeld niet in mijn werkbalk ook "gereedschappen" zoals ik bij jou zag is nergens te bekennen, is het misschien omdat ik een Mac heb ipv Windows.
Ah, dat zal de verklaring zijn. Basecamp voor mac is inderdaad net even anders dan voor de PC (en de cursus richt zich op pc gebruik). Ik heb hier ook geen mac staan om even te kijken waar het dan wèl zit; maar met zekerheid: een dergelijke knop is natuurlijk elementair van belang en zit met zekerheid ook in de BC voor Mac. Kijk anders even op http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=80" onclick="window.open(this.href);return false; - dat is een gpsforumdeel specifiek voor de combi garmin/mac.

<edit>: ik zie dat RonalT het antwoord al gegeven heeft; thks!
<aanvulling>: de zumo350 kan ook met een draadje overweg
<aanvulling>ik heb ooit eens een testje gedaan met de kronkelwegen; is alweer enige tijd geleden, maar nog te vinden op http://www.gps-garmin.nl/kronkelwegen.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Aanvulling daarop is dat je, als je ziet dat de aangeboden route minder aantrekkelijk is de TT vrij eenvoudig een alternatief kunt laten berekenen. Ik vind zelf de combi Garmin/motorkaart beter - maar ook daar is wel kritiek op. Vooral dat hij in Duitsland nogal eens de (afgelsoten) 'waldwege' op wil zoeken. Komt er op neer dat je met de motorkaart meer kleine wegen tegen zult komen (en persoonlijk is dat wat ik zoek) maar af en toe ook gewoon even moet negeren wat 'Bep' zegt.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 mei 2013, 15:05

RonalT schreef:Bij Waypoint in Vessem, vlak bij Velthoven, voor 30 euro meer (€ 449) krijg je er gratis een prima service bij.l
Ik was de naam van die toko kwijt. Dacht dus dat het GPS shop was (had ik hier gister ook neergezet). Die GPS shop heeft ook paar vestigingen in Nederland, waarvan 1 bij Eindhoven net als Waypoint. Dus had me daar beetje in vergist. Maar ben vandaag naar Motoport Veldhoven geweest, en daar de Rider 5 opgehaald. Rest over Rider 5 schrijf ik dan in Rider 5 topic.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door japie de cipier » 17 mei 2013, 15:12

Hay Hans ik heb mijn notebook van stal gehaald en daarop basecamp gezet en ja hoor het beeld inclu.en de bestandsregels BEELD en GEREEDSCHAPPEN staan nu ook vermeld. ik had Ronalt een mailtje gestuurd met daarin een foto van mijn werkbalken maar daar heb ik nog niets van gehoord, ik zat ook even te kijken of ik jou mailadres kon achterhalen zodat ik je die foto ook had kunnen sturen heb ik helaas niet gevonden maar inderdaad het word heel moeilijk om een route aan te passen zoals jij dat doet [elastiekje] wel jammer want of ik een route maakt op een 27 ins scherm of een 10ins dat maakt wel het verschil, maar ik blijf zoeken maar tot nog toe is het met een IMac anders dan met Windows.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door RonalT » 17 mei 2013, 17:00

Je zou info at mrgps dot nl kunnen proberen. Meestal werkt zo'n soort adres wel. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door Hans Vaessen » 17 mei 2013, 18:04

Ja, dat werkt wel, maar als je het op een forum plaatst is dat bijna garantie voor spam en werkt het dus niet meer ;)

Iemand die m'n DVD koopt kan met een beeeetje zoeken de contactgegevens wil vinden. Maar, ofschoon ik best eens mensen via de mail help, ben ik geen individuele helpdesk; dan heb ik in no-time honderden mails per dag.. En van de mac heb ik gewoon minder kaas gegeten..

Het aardige van een forum is dat je meer mensen tegelijk kunt helpen en dat het mensen op het idee brengt wellicht m'n cursus aan te schaffen (zorry: moet ook een beeetje commercieel zijn).

Maar eh... als je je toestel bij waypoint kocht is dat de aangewezen weg. Je hebt dan meer betaald voor je toestel dan bij de internet-prijsstunters. Maar daar staat dan ook betere ondersteuning tegenover. Gebruik dat, zou ik zeggen!

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door japie de cipier » 17 mei 2013, 18:21

Ik heb dit toestel bij de Honda dealer gekocht en staat er ipv Garmin er Honda op, maar dat doet niets af van het feit dat dus basecamp nog niet helemaal geschikt is voor de appltjes computer, een beetjs jammer maar dat nog steeds niets af aan de DVD die ik heb aangeschaft, daar ben ik nog steeds zeer tevreden over en zeker om de route in vogelvlucht te zien daar had ik dus zonder dit progamma nooit of veel later achter gekomen en ja het elastiekje dat is wat ik wel mis, maar ik ben iemand die de dingen ziet die er wel zijn en zo,n rubbertje zoek ik dan maar ergens anders.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: De cursus dvd BaseCamp is klaar!

Bericht door wilco » 14 jun 2013, 15:01

RonalT schreef:Bij Waypoint in Vessem, vlak bij Velthoven, voor 30 euro meer krijg je er gratis een prima service bij.l
voor 30 € gratis service :?: Hier raak je me ff kwijt :mrgreen:

(bespaar je de moeite, ik weet hoe goed de service is van Waypoint, dus ik betaal graag wat meer 8) )
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Plaats reactie