ervaring DVD navigatie..van ANWB

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Chrit

ervaring DVD navigatie..van ANWB

Bericht door Chrit » 18 sep 2006, 19:47

Hallo wingers,
Ik ben in het bezit van een Medion MDPNA 150 GPS Navigatiesysteem.
Nu las ik in de promotor dat er een nieuwe persoonlijke toertochtplanner van de ANWB uit is.
Mijn vraag nu is of iemand iets meer weet en me kan vertellen of ik de DVD Onroute ook voor mijn systeem kan gebruiken??
De site waarop hierover te lezen is www.onroute.nl
Laatst gewijzigd door Chrit op 03 okt 2006, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 20 sep 2006, 22:44

Misschien kun je het beste contact opnemen met het bedrijf in Notter. Voor info zie www.gps.nl

Succes.

Chrit

Bericht door Chrit » 25 sep 2006, 15:37

Weinig wingers ervaring mee....kan natuurlijk kloppen want die CD-rom is ook pas uit..

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 09 okt 2006, 08:25

Nadat de eerste berichten toch wel positief lijken op het "Onroute" pakket heb ik de knoop doorgehakt en zopas bij Waypoint Onroute besteld. Benieuwd wat het zal opleveren aan routes!

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 16 okt 2006, 16:08

En zie hieronder mijn (voorlopige) bevindingen met Onroute, hetgeen ook wel strookt met bevindingen van anderen dewelke je kunt lezen op: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=10749&start=75

Heb de DVD vandaag ontvangen en ben er nu zo'n kleine vijftal uurtjes nonstop mee aan het spelen, hoofdzakelijk in de rondrit-module en dan meer specifiek in mijn eigen streek omdat je tenslotte je eigen streek het beste kent en dan ook de mooiste plekjes, routes, enz...kent.
Dit zijn MIJN bevindingen:
Inderdaad valt het mij ook op dat Onroute veel gebruik maakt van N-routes waarvan sommigen wel best in een mooie streek gelegen zijn maar niet leuk om rijden omwille van het verkeer en de strikt op te volgen verkeersregels. Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt. Nu kun je inderdaad gaan fijntunen door zelf routepunten te gaan toevoegen en in een streek die je kent is dat dan ook snel gebeurt maar als je in een totaal vreemde streek moet gaan wijzigingen aanbrengen dan ben je volledig afhankelijk van het kaartmateriaal wat overigens knap gedetailleerd is met net als op de gedetailleerde Michelinwegenkaarten de groene streep naast de mooie wegen. Het is me dan ook een raadsel waarom (opnieuw in mijn geval) Onroute zo weinig gebruik maakt van deze groengekleurde wegen.

Mijn voorlopige beoordeling van Onroute na het verwerken en toepassen van de gevonden handleiding op onroute.nl van blz.'s 12/13 tot en met 12/20: veel mooier kaartmateriaal dan Mapsource en mooie aanvulling bij Mapsource maar probeer aub een "vermijd N-wegen" in te bouwen want dan wordt het pas een echte routeplanner voor mooie landschappen en vooral leuke trajecten langs motorvriendelijke wegen. Ervan overtuigd dat Waypoint aan deze verzuchtingen kan en wil beantwoorden wacht ik dan ook hoopvol en geduldig op een update om het toch wel leuke Onroute te optimaliseren!

Chrit

Dank

Bericht door Chrit » 16 okt 2006, 16:45

Hallo GoldwingBoy...Mijn dank voor je recentie.
Ik zal me dus nog eens even moeten bedenken of ik deze zal aanschaffen.
Wellicht dat je me een route kun maken en me die mailen om te kijken wat ik er uit haal.
Als ik je aangeef dat vertrek punt is Julianastraat 24 6181 GR elsloo in Nederland en ook het eindpunt.
Ik zou dan door de Ardennen en de eifel rijden en ongeveer 250 kilometer.
Is hier dan een wordt dok van te maken voor de route rol??

Ik hoor het wel
Mijn mail adres is cgunther@hetnet.nl

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 16 okt 2006, 17:01

Onroute lijkt veel te kunnen maar moet wel nog steeds weten waarheen hoor, dus moet je me wel enkele steden/dorpen geven in de Ardennen en Eifel waar ik dan routepunten van maak en dan pas kan ik een berekening laten lopen.

Chrit

??

Bericht door Chrit » 16 okt 2006, 17:12

Ja dan moet ik een kaart nemen. Ik dacht dat je dit gewoon kon invullen en dan maakte hij een route.
Malmedy-Spa-Laroche Ardennen...
Het is dus meer bewerkelijk dan dat ze in de reclame zeggen...
Ik zal nog eens goed denken of ik hem aanschaf.
Ik dank je toch voor je hulp en zeker je recentie..deze is veel waard.
Veel plezier en we treffen elkaar wel eens ergens.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Re: Dank

Bericht door goldwingboy » 16 okt 2006, 18:46

Chrit Gunther schreef:Ik zou dan door de Ardennen en de eifel rijden en ongeveer 250 kilometer.
250km lijkt me wel erg weinig om de Ardennen en een stukje Eifel mee te nemen!

Chrit

idee

Bericht door Chrit » 16 okt 2006, 19:28

GoldwingBoy,
Is ook maar om een idee te krijgen van de DVD Onroute.
Ik woon in de voetjes van de ardennen. Dus ben er zo in.. Mag natuurlijk ook meer kilometers zijn..

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 16 okt 2006, 20:51

goldwingboy schreef:Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt.
Leuk idee voor een forumtocht, in de Ardennen :idea:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Re: idee

Bericht door goldwingboy » 16 okt 2006, 21:04

Chrit Gunther schreef:GoldwingBoy,
Is ook maar om een idee te krijgen van de DVD Onroute.
Ik woon in de voetjes van de ardennen. Dus ben er zo in.. Mag natuurlijk ook meer kilometers zijn..
Wel Chrit...ik heb een poging ondernomen heb alle instellingen van het programma al gewijzigd in de hoop op beter resultaten en krijg er haast grijze haren van....je moet Onroute haast constant "dwingen" om van de N-wegen af te gaan door ergens op een mooie departementale een routepunt te plaatsen en zo is de fun er natuurlijk snel vanaf. Mijn advies.....hou het even in beraad tot er vanuit Waypoint een oplossing komt voor het vermijden van die N-routes, ze maken immers op hun site melding dat eraan gewerkt wordt.

Het kaartmateriaal is echter wel bijzonder mooi, echt te vergelijken met een gedetailleerde Michelinkaart en da's wel een schot in de roos t.o.v. Mapsource.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 16 okt 2006, 21:11

director schreef:
goldwingboy schreef:Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt.
Leuk idee voor een forumtocht, in de Ardennen :idea:
Had je me dat eerder in het jaar gezegd dan was ik meteen in de startblokken geschoten om iets uit te werken, echter sinds juli 2006 hebben we na 14 jaar besloten dat we dat deel van het land wel genoeg gezien hadden en hebben ginder onze inboedel verkocht om opnieuw te starten aan de andere kant van het land, nl. aan de Belgische kust.

Chrit

Dank

Bericht door Chrit » 16 okt 2006, 21:20

GoldwingBoy,

Toch mijn dank voor al je moeite. Ik zal zeker even wachten met de aanschaf van On-Route.
Wat een leuke uitdaging van Erik voor je, om een mooie Ardense tocht uit te zetten voor het Forum...(even terug naar de andere kant..)

GoldwingBoy tot op een van de treffens of ritten.

Gebruikersavatar
abernardi
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoensbroek NLD

Tom Tom Rider Europe

Bericht door abernardi » 31 dec 2006, 16:19

Prima info over de Onroute , maar toch niet zo positief wat Goldwingboy schrijft nadat hij zich erin verdiept heeft.
Ik heb 24 dec een Tom Tom Rider Europe met Onroute besteld,maar ik heb nu mijn twijfels of ik hem terug stuur.Goldwingboy staat de nieuwe Update er al op bij Onroute. www.Promotor schrijft dat er een Update is.

Plaats reactie