ervaring DVD navigatie..van ANWB
ervaring DVD navigatie..van ANWB
Hallo wingers,
Ik ben in het bezit van een Medion MDPNA 150 GPS Navigatiesysteem.
Nu las ik in de promotor dat er een nieuwe persoonlijke toertochtplanner van de ANWB uit is.
Mijn vraag nu is of iemand iets meer weet en me kan vertellen of ik de DVD Onroute ook voor mijn systeem kan gebruiken??
De site waarop hierover te lezen is www.onroute.nl
Ik ben in het bezit van een Medion MDPNA 150 GPS Navigatiesysteem.
Nu las ik in de promotor dat er een nieuwe persoonlijke toertochtplanner van de ANWB uit is.
Mijn vraag nu is of iemand iets meer weet en me kan vertellen of ik de DVD Onroute ook voor mijn systeem kan gebruiken??
De site waarop hierover te lezen is www.onroute.nl
Laatst gewijzigd door Chrit op 03 okt 2006, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien kun je het beste contact opnemen met het bedrijf in Notter. Voor info zie www.gps.nl
Succes.
Succes.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
En zie hieronder mijn (voorlopige) bevindingen met Onroute, hetgeen ook wel strookt met bevindingen van anderen dewelke je kunt lezen op: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=10749&start=75
Heb de DVD vandaag ontvangen en ben er nu zo'n kleine vijftal uurtjes nonstop mee aan het spelen, hoofdzakelijk in de rondrit-module en dan meer specifiek in mijn eigen streek omdat je tenslotte je eigen streek het beste kent en dan ook de mooiste plekjes, routes, enz...kent.
Dit zijn MIJN bevindingen:
Inderdaad valt het mij ook op dat Onroute veel gebruik maakt van N-routes waarvan sommigen wel best in een mooie streek gelegen zijn maar niet leuk om rijden omwille van het verkeer en de strikt op te volgen verkeersregels. Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt. Nu kun je inderdaad gaan fijntunen door zelf routepunten te gaan toevoegen en in een streek die je kent is dat dan ook snel gebeurt maar als je in een totaal vreemde streek moet gaan wijzigingen aanbrengen dan ben je volledig afhankelijk van het kaartmateriaal wat overigens knap gedetailleerd is met net als op de gedetailleerde Michelinwegenkaarten de groene streep naast de mooie wegen. Het is me dan ook een raadsel waarom (opnieuw in mijn geval) Onroute zo weinig gebruik maakt van deze groengekleurde wegen.
Mijn voorlopige beoordeling van Onroute na het verwerken en toepassen van de gevonden handleiding op onroute.nl van blz.'s 12/13 tot en met 12/20: veel mooier kaartmateriaal dan Mapsource en mooie aanvulling bij Mapsource maar probeer aub een "vermijd N-wegen" in te bouwen want dan wordt het pas een echte routeplanner voor mooie landschappen en vooral leuke trajecten langs motorvriendelijke wegen. Ervan overtuigd dat Waypoint aan deze verzuchtingen kan en wil beantwoorden wacht ik dan ook hoopvol en geduldig op een update om het toch wel leuke Onroute te optimaliseren!
Heb de DVD vandaag ontvangen en ben er nu zo'n kleine vijftal uurtjes nonstop mee aan het spelen, hoofdzakelijk in de rondrit-module en dan meer specifiek in mijn eigen streek omdat je tenslotte je eigen streek het beste kent en dan ook de mooiste plekjes, routes, enz...kent.
Dit zijn MIJN bevindingen:
Inderdaad valt het mij ook op dat Onroute veel gebruik maakt van N-routes waarvan sommigen wel best in een mooie streek gelegen zijn maar niet leuk om rijden omwille van het verkeer en de strikt op te volgen verkeersregels. Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt. Nu kun je inderdaad gaan fijntunen door zelf routepunten te gaan toevoegen en in een streek die je kent is dat dan ook snel gebeurt maar als je in een totaal vreemde streek moet gaan wijzigingen aanbrengen dan ben je volledig afhankelijk van het kaartmateriaal wat overigens knap gedetailleerd is met net als op de gedetailleerde Michelinwegenkaarten de groene streep naast de mooie wegen. Het is me dan ook een raadsel waarom (opnieuw in mijn geval) Onroute zo weinig gebruik maakt van deze groengekleurde wegen.
Mijn voorlopige beoordeling van Onroute na het verwerken en toepassen van de gevonden handleiding op onroute.nl van blz.'s 12/13 tot en met 12/20: veel mooier kaartmateriaal dan Mapsource en mooie aanvulling bij Mapsource maar probeer aub een "vermijd N-wegen" in te bouwen want dan wordt het pas een echte routeplanner voor mooie landschappen en vooral leuke trajecten langs motorvriendelijke wegen. Ervan overtuigd dat Waypoint aan deze verzuchtingen kan en wil beantwoorden wacht ik dan ook hoopvol en geduldig op een update om het toch wel leuke Onroute te optimaliseren!
Dank
Hallo GoldwingBoy...Mijn dank voor je recentie.
Ik zal me dus nog eens even moeten bedenken of ik deze zal aanschaffen.
Wellicht dat je me een route kun maken en me die mailen om te kijken wat ik er uit haal.
Als ik je aangeef dat vertrek punt is Julianastraat 24 6181 GR elsloo in Nederland en ook het eindpunt.
Ik zou dan door de Ardennen en de eifel rijden en ongeveer 250 kilometer.
Is hier dan een wordt dok van te maken voor de route rol??
Ik hoor het wel
Mijn mail adres is cgunther@hetnet.nl
Ik zal me dus nog eens even moeten bedenken of ik deze zal aanschaffen.
Wellicht dat je me een route kun maken en me die mailen om te kijken wat ik er uit haal.
Als ik je aangeef dat vertrek punt is Julianastraat 24 6181 GR elsloo in Nederland en ook het eindpunt.
Ik zou dan door de Ardennen en de eifel rijden en ongeveer 250 kilometer.
Is hier dan een wordt dok van te maken voor de route rol??
Ik hoor het wel
Mijn mail adres is cgunther@hetnet.nl
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
??
Ja dan moet ik een kaart nemen. Ik dacht dat je dit gewoon kon invullen en dan maakte hij een route.
Malmedy-Spa-Laroche Ardennen...
Het is dus meer bewerkelijk dan dat ze in de reclame zeggen...
Ik zal nog eens goed denken of ik hem aanschaf.
Ik dank je toch voor je hulp en zeker je recentie..deze is veel waard.
Veel plezier en we treffen elkaar wel eens ergens.
Malmedy-Spa-Laroche Ardennen...
Het is dus meer bewerkelijk dan dat ze in de reclame zeggen...
Ik zal nog eens goed denken of ik hem aanschaf.
Ik dank je toch voor je hulp en zeker je recentie..deze is veel waard.
Veel plezier en we treffen elkaar wel eens ergens.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Re: Dank
250km lijkt me wel erg weinig om de Ardennen en een stukje Eifel mee te nemen!Chrit Gunther schreef:Ik zou dan door de Ardennen en de eifel rijden en ongeveer 250 kilometer.
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Leuk idee voor een forumtocht, in de Ardennengoldwingboy schreef:Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Re: idee
Wel Chrit...ik heb een poging ondernomen heb alle instellingen van het programma al gewijzigd in de hoop op beter resultaten en krijg er haast grijze haren van....je moet Onroute haast constant "dwingen" om van de N-wegen af te gaan door ergens op een mooie departementale een routepunt te plaatsen en zo is de fun er natuurlijk snel vanaf. Mijn advies.....hou het even in beraad tot er vanuit Waypoint een oplossing komt voor het vermijden van die N-routes, ze maken immers op hun site melding dat eraan gewerkt wordt.Chrit Gunther schreef:GoldwingBoy,
Is ook maar om een idee te krijgen van de DVD Onroute.
Ik woon in de voetjes van de ardennen. Dus ben er zo in.. Mag natuurlijk ook meer kilometers zijn..
Het kaartmateriaal is echter wel bijzonder mooi, echt te vergelijken met een gedetailleerde Michelinkaart en da's wel een schot in de roos t.o.v. Mapsource.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Had je me dat eerder in het jaar gezegd dan was ik meteen in de startblokken geschoten om iets uit te werken, echter sinds juli 2006 hebben we na 14 jaar besloten dat we dat deel van het land wel genoeg gezien hadden en hebben ginder onze inboedel verkocht om opnieuw te starten aan de andere kant van het land, nl. aan de Belgische kust.director schreef:Leuk idee voor een forumtocht, in de Ardennengoldwingboy schreef:Ook een bepaald deel van de Ardennen waar ik de voorbije 14 jaar haast wel elk weekend met mooi weer op camping doorbracht en dus ook wel mag zeggen dat ik die streek ken heb ik uitgebreid met de rondrit-module bekeken en jammer genoeg neemt ie hier ook teveel weliswaar mooie maar ook drukkere N-wegen terwijl er zo'n prachtige toerweggetjes zijn waar je heer en meester bent op de weg en je als God in Frankrijk voelt.
Dank
GoldwingBoy,
Toch mijn dank voor al je moeite. Ik zal zeker even wachten met de aanschaf van On-Route.
Wat een leuke uitdaging van Erik voor je, om een mooie Ardense tocht uit te zetten voor het Forum...(even terug naar de andere kant..)
GoldwingBoy tot op een van de treffens of ritten.
Toch mijn dank voor al je moeite. Ik zal zeker even wachten met de aanschaf van On-Route.
Wat een leuke uitdaging van Erik voor je, om een mooie Ardense tocht uit te zetten voor het Forum...(even terug naar de andere kant..)
GoldwingBoy tot op een van de treffens of ritten.
- abernardi
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:12
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hoensbroek NLD
Tom Tom Rider Europe
Prima info over de Onroute , maar toch niet zo positief wat Goldwingboy schrijft nadat hij zich erin verdiept heeft.
Ik heb 24 dec een Tom Tom Rider Europe met Onroute besteld,maar ik heb nu mijn twijfels of ik hem terug stuur.Goldwingboy staat de nieuwe Update er al op bij Onroute. www.Promotor schrijft dat er een Update is.
Ik heb 24 dec een Tom Tom Rider Europe met Onroute besteld,maar ik heb nu mijn twijfels of ik hem terug stuur.Goldwingboy staat de nieuwe Update er al op bij Onroute. www.Promotor schrijft dat er een Update is.