Zumo550 + mapsource

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Zumo550 + mapsource

Bericht door olle griese » 17 aug 2007, 23:12

Ik hoop niet dat ik jullie verveel door simpele vragen te stellen maar voor mij zijn ze moeilijk en ik kom er niet uit.
1e: ik heb op de site van garmin 10Mb POI,s gedownload op mijn comp.
Vervolgens heb ik ze op een geheugenkaartje gezet die in de zumo zit maar hoe krijg ik ze nu werkend? ik snap er niks van.
2e er zit een DVD bij genaamd City Navigator NT, ook wel mapsource genaamd geloof ik.
Wat moet ik daarmee, oftewel, wat doet dat met mijn navigatie.
En kan iemand me stapsgewijs dan ook eens uitleggen hoe ik die er (werkend) opkrijg?
Je kunt me wel verwijzen naar een PDA site maar dan kom ik er evenmin uit.
Ja ik weet het, maar geef mij maar een stuk hout of ijzer, daar kan ik tenminste wat mee :P

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 18 aug 2007, 07:46

Neem eens een kijkje op http://forum.gps.nl/ , je zult ereen schat aan informatie terug vinden.

Wat de DVD van city navigator betreft...gewoon installeren op je PC, op het einde van de installatie vraagt ie naar de unlockcode en normaal gezien vind je deze terug op een bijgeleverd papiertje, bvb VAK8Z-6LWN5-9CS9T-NS6MQ-F9UP4 (!!! is geen werkende code, zomaar uit mijne duim gezogen :lol: ), waarna Mapsource de kaarten vrij geeft en je een werkende versie hebt waarna je zelf routes kunt uittekenen en overdragen naar je zoemdinges.

Vind het wel raar dat je dergelijke vragen stelt, normaal vind je een goede uitleg terug in je handleiding offe.... zit er geen handleiding bij je toestel ingesloten?

Misschien kan deze cursus-pdf-file : http://moto.plasschaert.be/GPS_INFO.pdf dewelke een tweetal jaren eens door iemand van de panrijder.info gegeven werd je wat op weg helpen bij het maken van routes. Helaas is de menuvorm van Mapsource nog in het Engels maar dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 18 aug 2007, 11:36

Bedankt voor de linken, daar kan ik wat mee.
Er zit een DVD bij met uitgebreide informatie.
Deze heb ik uitgebreid bestudeert en de bediening van de zumo is geen probleem maar over de mapcource is niets vermeld.
Over het invoeren van poi,s staat ook niets vermeld maar dat kan ik nu ook wel vinden op deze link.
Bedankt.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 19 aug 2007, 16:01

En....lukt het al eenbeetje met het nieuwe speeltje :lol: ?

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 19 aug 2007, 17:42

Ja, ik heb gisteravond een route van ruim 100km gemaakt op de comp en die vandaag gereden.
Allemaal kleine binnenwegen, prachtig.
Ook de bluetooth is een geweldig systeem.
Navigeren, muziek luisteren(mp3) en bellen allemaal via de zumo de headset in.
Ik ben er erg entousiast over.
En op forum.gps heb ik mij ook maar even geregistreerd, kan ik daar in vervolg domme vragen stellen :P

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 19 aug 2007, 18:53

olle griese schreef:Ja, ik heb gisteravond een route van ruim 100km gemaakt op de comp en die vandaag gereden.
Allemaal kleine binnenwegen, prachtig.
Dat is het leuke aan die GPSen, gezellig thuis een route uitstippelen en deze dan rijden. Nog leuker is het om eerst je route uit te tekenen in Onroute, dit omdat je zoals op een gedetailleerde Michelinkaart echt zicht hebt op de groene wegen. Nadien breng je dan je uitgetekende weg van Onroute over naar Mapsource en na een herberekening naar je GPS, fun gegarandeerd!!!

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 19 aug 2007, 21:41

olle griese schreef:, kan ik daar in vervolg domme vragen stellen :P
domme vragen bestaan niet hoor , alleen domme antwoorden :wink:
veel plezier met je nieuw speelgoed

grtz
mark

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 19 aug 2007, 21:42

olle griese schreef:Ja, ik heb gisteravond een route van ruim 100km gemaakt op de comp en die vandaag gereden.
Allemaal kleine binnenwegen, prachtig.
Ook de bluetooth is een geweldig systeem.
Navigeren, muziek luisteren(mp3) en bellen allemaal via de zumo de headset in.
Ik ben er erg entousiast over.
En op forum.gps heb ik mij ook maar even geregistreerd, kan ik daar in vervolg domme vragen stellen :P
En de volgende keer als je weer in Zuidlaren bij de wegopbreking/omleiding op je zumo klikt en staat te wachten en passagier mijn richting op kijkt en ik zwaai wel ff aankomen om bakkie te halen en voorstellen :roll: :wink:
Net voor de regenbui rond 4 uur :shock:
Dat was jij toch???

Wimpie
groet,n uut Drenthe

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 19 aug 2007, 22:07

Nee Wim, dat was ik niet.
Ben gisteravond nog wel door Ide de Punt heen gereden (ff ijssie gekocht in Norg)en goed links en rechts gekeken of ik je brommert zag staan maar vandaag heb ik de wegen tussen Groningen en Delfzijl onveilig gemaakt.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 20 aug 2007, 09:35

:( :( :cry:
Zou zweren da jij dat was geweest.
Grijze 1200 en zwarte pakken en grijze helmen(zoals op foto)en met nav aan prutsen :roll:
In YDE (juiste benaming) de Punt staat mijn "brommert"niet langs de kant van de weg het zou teveel afleiden aan bestuurders hahaha.
toch wel benieuwd wie dat nu wel waren gistermiddag
passagier had wel degelijk oog voor mijn wing en keek ook toen wij zwaaiden.

Wimpie
Laatst gewijzigd door wimpie op 20 aug 2007, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
groet,n uut Drenthe

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 20 aug 2007, 09:43

Maar hoe bevalt de Zumo nu.
gaat dit goed ook samen met de scala teamset en spraak en aanwijzingen
goed hoorbaar.
als je aan praten bent met pass. wil dat samen/tegelijk met aanwijzing.
bij mij/tomtom rider wil nml. dat niet.
wanneer Herma wat zegt dan komt tomtom truus er doorheen en hoor ik niks meer van Herma die daarop verbolgen is omdat ik geen antwoord geef :? :oops:
Om echtelijk twisten te vermijden laat ik soms geluid maar achterwege :roll:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 20 aug 2007, 17:10

Mijn brommert is zwart. :P , verder wel een zwarte (zomer) jas en een zwarte leren broek.

Ik heb spijt van de Zumo...........................dat ik hem niet veel eerder heb gekocht, wat een geweldig ding.
De navigatiestem en de muziek denderen zo hard de headset in dat ik het volume op de helm behoorlijk terug heb gezet.
Je kunt trouwens de geluidssterkte van de muziek en navi onafhankelijk van elkaar regelen, ik heb navi wat harder staan dan de muziek.
Ook de telefoon klinkt zat hard.
Wat wel leuk is dat degene waar je mee belt niet kan horen of je nu rijd of stilstaat.
Ik belde met mijn vrouw en ze dacht dat ik stil stond maar ik reed toch echt 100
Mijn vrouw is nog niet mee geweest dus hoe die combi samenwerkt met navi weet ik nog niet.
Ik ben het afgelopen weekend zoveel aan het prusten geweest en dan ook nog rijden dat ik nog niet heb gekeken naar de mogelijkheden van de 2e helm.

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 20 aug 2007, 17:14

Maare, mail me je adres maar even dan wip ik binnenkort op een avond even bij je langs, dan kun je het zelf even ervaren.

Gebruikersavatar
abernardi
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoensbroek NLD

Headset kabel

Bericht door abernardi » 24 aug 2007, 12:27

Als ik de zumo 550 aanschaf,moet ik dan nog een apart interfacekabeltje aanschaffen voor de Headset.Of kan ik ook de aux gebruiken.De Motorfiets steun pas deze op de 1800.
Groeten Ton

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 24 aug 2007, 17:15

Ik heb BT dus wat je aan moet schaffen voor de 1800 weet ik niet.
Ik heb de (vaste aansluiting) houder gemonteerd op het stuur met 2 kogelgewrichten er tussen (is er standaard bij)
Op zich kan dit wel maar bij de motor die ik volgend jaar krijg wil ik dat anders (netter) hebben.

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie