Welke keuze?

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Welke keuze?

Bericht door Whitesmoke » 30 mar 2006, 20:26

Ik zit al even te dubben of ik een gps zal aanschaffen. Garmin lijkt mij wel wat. Degelijk spul, water- en stofdicht en je kunt via diverse sites routes downloaden. De tourtochten binnen de GWCH zijn veelal ook digitaal te krijgen. Geen gedonder meer met kaarten. Ik geloof dat ik mijn carriere wel 100 kaarten versleten heb :evil:

Hebben jullie ervaring hiermee ?

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 30 mar 2006, 20:37

Gebruikte eerst een PDA met TT3, maar sinds begin vorig jaar een Garmin SP 2610. Half Europa er mee doorkruist en prima bevallen. In erg bergachtige streken met vele hairpins wil het apparaat je wel eens een kant uitsturen wat niet kan. Maar het is ook een kwestie van leren mee omgaan. Ik wil niet meer zonder. En nog belangrijker.....mijn duopassagiere al helemaal niet. Nu kan ze mij de schuld geven als we verkeerd rijden :twisted: :twi
Het enige nadeel is de forse prijs. Maar de goedkopere merken hebben na enige tijd toch teveel nadelen. En dan is goedkoop toch duurkoop !
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Karin

Bericht door Karin » 31 mar 2006, 08:54

Ik gebruik ook de Garmin SP II en het bevalt me goed.
Vooral dat je thuis achter de pc je route kunt uitstippelen vind ik makkelijk. :lol:

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 31 mar 2006, 13:27

Hoe hebben jullie deze gemonteerd :?: . kun je een fotootje laten zien ?

Hoe heb je de aansluiting op de headset gemaakt ?

Karin

Bericht door Karin » 31 mar 2006, 14:20

Whitesmoke schreef: Hoe heb je de aansluiting op de headset gemaakt ?
Niet! :lol:

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 31 mar 2006, 16:31

Whitesmoke schreef:Hoe hebben jullie deze gemonteerd :?: . kun je een fotootje laten zien ?

Hoe heb je de aansluiting op de headset gemaakt ?

Ik heb ook juist een 2610 gekocht en zit met de zelfde vragen
alvast bedankt :idea: :mrgreen:
GOLDWING FOR ALWAYS

Willy

Bericht door Willy » 31 mar 2006, 17:08

Ik heb op mijne 1800 een GPS van Garmin de 276C de installatie is vrij simpel met de kabel plug en play origineel van garmin alles voeding voor de gps en spraak naar de headset in de helm alles in ??n foto wil ik wel tonen maar deze op het forum zetten lukt niet

Willy

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 31 mar 2006, 20:15

JM-wings te Belsele heeft een speciaal setje dewelke je op heel eenvoudige manier tussen je kabel van de originele intercom plugt. De spraak van de GPS gaat dan via de intercom.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 31 mar 2006, 20:24

Whitesmoke schreef:Hoe hebben jullie deze gemonteerd :?: . kun je een fotootje laten zien ?

Hoe heb je de aansluiting op de headset gemaakt ?
Ik heb volgende montage: Afbeelding

!!! niet op zoek gaan naar het rechthoekige voetje dat in de plaats van het embleem komt want ik heb deze zelf gemaakt!!!

Het voetje is met twee dikke KORTE parkers bevestigd en extra met TEC7 vastgekleefd en zit muurvast. Waarom KORTE parkerschroeven? Omdat daaronder de waterdichte behuizing zit van de radio, dus schroef door de behuizing en dag waterdichtheid :shock: . Beste is van het middendeel even wat los te schroeven en omhoog te heffen zodat je voelt of ziet dat je schroeven aan de onderkant niet te ver uitsteken.

Gast

Bericht door Gast » 31 mar 2006, 20:38

Ik had mijn 2610 aanvankelijk ook op de plaats van het Honda-embleem. Maar dat beviel mij niet zo. Je moet je ogen teveel van de weg halen en altijd een hand van het stuur bij het gebruik.
Ik heb mijn Garmin nu op de linkerstuurhelft zitten dmv. een rammount. De voeding haal ik uit het linkervorvakje. Daar heb ik een sigarettenplug gemonteerd met zekering. Ook in dat vakje zit een vanaf de fabriek gemoneerde auxkabel. Stekkertje inpluggen en geluid via de boxen of de intercom. Hand kan nu nagenoeg aan het stuur blijven en de kijkrichting op het display bevalt mij beter.
Ik heb nog een verlengkabeltje van de aux-aansluiting naar het vakje aan de rechterkant gebracht waar ik een mp3 speler met 20 gig heb zitten. Weken muziek. En ook weer via de boxen of de intercom.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 31 mar 2006, 20:53

Inderdaad moet je even je blik afwenden als je je GPS scherm wilt raadplegen, echter ik ga haast volledig voort op de gesproken instructies, enkel bij twijfel neem ik eens een kijkje op het scherm. Heb vorig jaar toch mijn (op voorhand via Mapsource uitgestippelde route) 1200km. durend champagnetripje volledig op GPS gereden en geen last ondervonden van de op deze wijze gemonteerde GPS. Op mijn ex-ST1300 was de montage ook op degelijke wijze en heb er nooit hinder van ondervonden, maar uiteraard heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur qua montageplaats.

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 31 mar 2006, 21:19

Netjes gedaan hoor Goldwingboy :D Op de site www.gps.nl heb ik ook een fotootje gevonden. Deze was ook geplaats op het embleem. Toch denk ik dat mijn voorkeur ook uitgaat naar montage op de linker stuurhelft (ook advies van Waypoint). Ik kijk altijd graag regelmatig op het schermpje ben namelijk in staat linksaf te gaan als iemand roept dat ik rechts moet :lol: :oops: . En met pijltjes kan het niet missen :lol:
JM-wings te Belsele heeft een speciaal setje dewelke je op heel eenvoudige manier tussen je kabel van de originele intercom plugt. De spraak van de GPS gaat dan via de intercom.
Ik heb een J&M Headset lukt dit dan ook ? of is dan zo'n aux kabeltje beter ?

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 31 mar 2006, 21:19

Je hebt gelijk hoor. Een ieder geeft zijn persoonlijke voorkeur. Ik wissel nog wel eens van scherm en dat gaat nu ietsjes gemakkelijker.
Komende week ga ik drie dagen een trip met motorvrienden maken. We komen ook een stuk door het Belgische land. Maar ik zag dat Linter iets buiten de route ligt. Kan je mooie blauwe dus niet bewonderen.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 31 mar 2006, 21:27

Whitesmoke schreef:
Ik heb een J&M Headset lukt dit dan ook ? of is dan zo'n aux kabeltje beter ?
De GPS-interface wordt tussen de stekker geplugd onder het linkeropbergvak. Mijn headsets zijn ook van J&M, dus geen probleem.

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 01 apr 2006, 00:33

Willy schreef:Ik heb op mijne 1800 een GPS van Garmin de 276C de installatie is vrij simpel met de kabel plug en play origineel van garmin alles voeding voor de gps en spraak naar de headset in de helm alles in ??n foto wil ik wel tonen maar deze op het forum zetten lukt niet

Willy
Stuur maar door naar mijn emailadres alvast bedankt.

Mvg Rudi,
GOLDWING FOR ALWAYS

Plaats reactie