GoRider Biker-Extensa SE (Update)

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

GoRider Biker-Extensa SE (Update)

Bericht door Wup » 23 feb 2015, 19:39

Afbeelding
De vernieuwde GoRider Biker-Extensa SE

Naar De GoRider Biker-Extensa Website
(hier staat nog de oude afbeelding van de GoRider Biker Extensa op).

Hier stond de GoRider Biker-Extensa SE op 1dayfly tot 22 April 2015 12:00 in een leuke aanbieding.
Helaas is die inmiddels verlopen, maar er staat nog wel mogelijke interesante informatie!
Hieronder kan je zien en lezen wat je gemist hebt.

Sinds 12 maart 2015 is de vernieuwde Gorider Biker Extensa te koop en heeft nu de toevoeging SE.
De nieuwe Gorider Biker-Extensa SE, is een betaalbaar premium navigatiesysteem voor motorrijders.

Ten opzichte van de "oude" GoRider Biker-Extensa heeft hij een;

Snellere processor
Groter intern geheugen
Dubbele GPS antenne voor perfecte ontvangst satelliet signalen
Scherm met 2.5 meer lichtopbrengst, dus nog beter afleesbaar.
Is erg vlot met de menu's en kaartopbouw

De nieuwe GoRider Biker-Extensa SE heeft een nieuw robuust design en bevat alle functies die een modern motorfiets navigatiesysteem nodig heeft.
Voorzien van een 4.3" touchscreen dat zelfs bij fel zonlicht goed afleesbaar blijft. Nederlands gesproken navigatie aanwijzingen, rijbaan assistentie,
3D kaart weergave en de mogelijkheid om diverse typen routes te kiezen. Snelwegen, bochtige wegen, geen tolwegen en meer, je kan het allemaal instellen.
En maakt nog steeds gebruik van de nieuwste TomTom kaarten.

Als extra's heeft hij;
een FM-radio
speelt muziekbestanden zoals mp3
speelt ook films
bekijk je foto's
een E-bookreader
bevat een aantal spelletjes
heeft een calculator
én een valutacalculator

Via Bluetooth is behalve je headset ook je telefoon of je externe muziekspeler te koppelen.

Ook zijn er een tal van accessoire-optie's voor de GoRider Biker Extensa SE

En het mooie is dat de prijs het zelfde is gebleven als bij de oude GoRider Biker-Extensa en is te koop vanaf €189.

In de hieronder bovenste video wordt het e.a. uitgelegd van de vernieuwde GoRider Biker-Extensa SE.


youtu.be/GIHrrVCdmpA

Het eerste deel van de hier onderstaande video laat zien hoe de Bikecomm headset wordt ingebouwd die geleverd worden bij de Pro en Duo versie's van de GoRider Biker Extensa's.
In het tweede deel zie je wat de mogelijkheden zijn en hoe de verschillende apparaten worden aangesloten.


youtu.be/x6uj2HgP58U

Ik kijk al een tijdje naar een navigatiesysteem voor de motor.
De meeste mensen gebruiken een Garmin Zumo of een TomTom Rider en dat zal niet zonder reden zijn.
De GoRider Biker-Extensa schijnt wat minder bekend te zijn.
Echter, als je diverse reviews er van leest zijn die nagenoeg allemaal vrij positief over de GoRider Biker-Extensa.
Hij is in diverse smaken te koop, alleenstaand (199,95), met 1 bluetooth-headset en met 2 bluetooth-headsets (€379,95) van Bikecomm.
Deze navigatie-apparatuur is vergeleken met de Garmin en TomTom een stuk goedkoper.
Dat komt o.a. omdat ze géén lifetime-update hebben. Wel zijn er nieuwe maps te koop in diverse samenstellingen qua landen.
De GoRidernavigatie-apparatuur maakt gebruik van van TomTom kaarten.
De Bikecomm bluetooth-headsets komen ook over het algemeen goed uit de tests en kunnen zich, evenals de GoRider Biker-Extensa, qua mogelijkheden, meten met de wat luxueuzere sets.

Zelf gebruik ik nog een Mio 269+, eigenlijk voor de auto bedoeld, maar op de Gold Wing doet hij goed zijn werk.
Deze Mio is nu zo'n 12 jaar oud en de laatste update was van 2006 en vooral in Nederland op de binnendoorwegen merkje nu wel een achterstand in het kaartmateriaal.
In Frankrijk heb ik de Mio vergeleken met mijn autonavigatie en daar zat op 1 weg na géén verschil in.
Dus als je niet vier keer per jaar update wil het niet zeggen dat je kaartmateriaal zover achter loopt dat je de weg niet meer vind. :wink:
Bij de aankoop van de Gorider Biker-Extensa, krijg je een code om éénmalig gratis te kunnen updaten, maar die is bij het eerste gebruik niet nodig omdat er dan al de meest recente update in zit.
Omdat ik ook een bluetooth-headset nodig heb, leek mij De GoRider een optie om eens nader te gaan onderzoeken.

Zijn er ook mensen die met de producten van GoRider -en met name de GoRider Biker-Extensa al ervaringen hebben?
Dan hoor ik ze graag! Ook als er andere alternatieven zijn (behalve een routerol :wink: ) hoor ik het graag.
Hieronder nog even de gegevens van de GoRider Biker-Extensa.

GoRider Biker-Extensa Specificaties:

Nauwkeurige GPS met snelle GPS fix
IP57 gecertificeerd voor water en stof, geschikt voor ieder weertype
GPS ontvanger: Mstar 800MHz
11cm (4.3″) WQVGA TFT LCD met 480 x 272 pixels
Handschoenvriendelijk kleuren touch screen
Geïntegreerd geheugen RAM: DDR 128MB
Ingebouwd geheugen: 8GB Nand Flash
Accepteert data kaarten: microSD (tot 32GB)
Oplaadbare Li-Ion accu (1500 mAh +/- 4 uur)
Gewicht: 210g
Afmetingen: 128 (B) x 88 (H) x 20 (D) mm
Ingebouwde waterdichte speaker
Mini USB 2.0-aansluiting (achter klep)
3.5mm audio uitgang (achter klep)
Extra robuust design met "soft-edge"
Oplaaddock en accukabel voor op motorfiets, inclusief geïntegreerde schroefslot voor vastzetten tegen diefstal
Veilige motorfietssteun (22-25.4mm)
Geavanceerde Bluetooth functies, compatible met alle bluetooth headsets
Geleverd met gedetailleerde kaarten van volledig Europa
Makkelijk te bedienen en gebruiksvriendelijke menu structuur
Rij routes die je via internet vind, via vrienden hebt gekregen of die je zelf via meegeleverde software hebt gemaakt
Maak gebruik van de interactieve PC route software om routes te maken. Routes kunnen ook op de Biker-Extensa zelf gemaakt of aangepast worden.
Tijdens elke rit zijn er keuzemogelijkheden voor verschillende routes. Kies de route die je wilt rijden; snel, kort, gemakkelijk of juist één met veel bochten
Uitgebreide ritregistratie mogelijkheden
Duidelijke instructies en waarschuwingen
Meerdere gesproken talen en stemmen
Geavanceerde rijstrook aanwijzingen (lane assist)
3D steden, gebouwen en nuttige plaatsen
Uit de verpakking direct klaar voor gebruik
Voorgeïnstalleerde vaste flitslocaties en gevarenzones
Multimediaspeler
Geleverd met vele extra's
2 jaar garantie

De GoRider Biker-Extensa ProDUO wordt geleverd met twee Bikecomm Bluetooth Headsets (100m) voor duidelijke gesproken instructies en intercom.

Ter extra info:
Alle bluetooth headsets kunnen op de GoRider Biker-Extensa werken. Ondersteund bluetooth V2.0, V3.0 en A2DP. Bijvoorbeeld bluetooth headsets van Cardo / Interphone / Sena / Bikecomm

Kaarten van de volgende landen zijn geïnstalleerd;
Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Macedonië, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, IJsland, Zweden, Zwitserland, Vaticaanstad

Routes van andere systemen gebruiken:
Met gratis route software programma's zoals bijvoorbeeld: RouteConverter, ITN Converter en Tyre kunnen route bestanden worden gemaakt en geconverteerd.
In de bijgevoegde handleiding staat beschreven hoe u dit kunt doen. Maak dus gebruik van Routes via GPS tracks of van andere merken navigatiesystemen.

Wat zit er in de verpakking:

GoRider Biker-Extensa
Navigatie houder met zonnescherm
12V motorfiets voedingsadapter
Stuurbevestiging
Bikecomm Bluetooth headset (alleen Pro en ProDUO 2x)
Beschermende opbergtas
Wandlader
USB-kabel
Handleiding

Documentatie bestand (PDF)
Handleiding Biker-Extensa V1-1

Grtz Wup
Laatst gewijzigd door Wup op 22 apr 2015, 16:19, 17 keer totaal gewijzigd.
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door RonalT » 23 feb 2015, 20:05

Ik denk dat de meesten uit gaan van ervaringen van vrienden/bekenden of op forums. Daar wordt veelvuldig over de eerder genoemde bekende GPS-en.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen goede andere GPS-en zijn. Maar die andere hebben als nadeel dat je niet weet wat je kan verwachten. Als we de specificaties bekijken lijkt er niets aan de hand te zijn. Prima beschrijving. Maar dat betekend niet dat het ding net zo werkt als een ander ding.

Dus als je niet terug schrik voor een avontuurtje, graag zelf aan het prutsen ben om uit te vinden hoe een en ander werkt: DOEN!
Wil je gewoon gaan rijden zonder gedoe,koop een GPS die je vrienden ook hebben en ga samen op pad. Als je iets niet snap laat je het je uitleggen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door director » 23 feb 2015, 20:08

Ik maakte hier een vergelijkbare overweging en we hebben toen besloten om een gebruikte Zumo te kopen.

De kwaliteit van een Garmin voor de prijs van een budget apparaat.
Succes met je keuze !
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Hans Vaessen » 24 feb 2015, 10:43

Mijn eerste gevoel bij die Extensa (c. een jaar geleden) was 'da's interessant, zeker voor die prijs'. En mogelijk dat dat nog steeds zo is.

Wat me echter toch wat aan het denken zet is dat dat ding amper ergens te krijgen is. Reviews kom ik dan ook vrijwel niet tegen. Behoudens dat hij hier en daar op wat fora genoemd wordt, vooral vanwege de lage prijs.

Zou 'm zelf ook voor Promotor gaan testen maar wacht al acht maanden op een review exemplaar. Ook viel me op dat hij al meteen enkele weken na lancering als 'onedayfly' actie aangeboden werd voor 149 euro. Dat laatste is an sich niet erg natuurlijk, maar laat wel een beetje zien dat dit meer een 'handelsmaatschappij-product' is dan iets anders..

De video hierboven laat ook niet de extensa zien,maar alleen de BT-headset. Als je gaat zoeken dan vind je ook weinig over de extensa; kwam wel een russisch filmpje tegen op http://youtu.be/3ins4XLPUZc" onclick="window.open(this.href);return false; . En dan ziet het apparaatje er an sich niet onaardig uit. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar het montage-spul heb ik toch echt m'n bedenkingen. En dan heb ik het nog niet over zaken als afleesbaarheid, routesoftware en uitwisseling etc.

Neemt niet weg dat ook ik benieuwd ben naar praktijk-ervaringen.

Tot die tijd zou ik eerder zo'n honderd euro meer uitgeven en toch gaan voor de TT rider of een zumo340. Ook al heb je niet elk kwartaal een kaartupdate nodig: het feit dat er een lifetime bij zit maakt het prijsverschil behoorlijk klein. Danwel inderdaad een tweedehands Zumo; zie voor tips in dat verband http://www.mrgps.nl/tips-bij-aanschaf-v ... ands-zumo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 feb 2015, 19:15

Ik vind het altijd wel leuk om zoiets uit te proberen. Wist trouwens niet dat Wup een Mio had. Die Mio heb ik 3 jaar geleden ook gekocht voor 129 euro. Voor in de vrachtwagen. En dat ding zit er nog steeds in :-). Alleen in Engeland heeft hij een zwarte plek. Als je daar komt (begint bij Oxford, eindigt bij Northampton), is hij de weg kwijt en gaat steeds opnieuw opstarten, en meteen weer uit. En in Noorwegen doet hij het niet vanwege aslasten ofzo, of gewichtsbeperking. Vreemd. Staat gewoon op personenauto.

Die GoRider hier kan best leuk zijn. Zeker als je een Mio hebt. Da's beetje experimenteren. Maar als er zo weinig verkooppunten van zijn... Hoe is het met de service? Als hij het niet meer doet? Die Mio heb ik bij Maxwell gekocht, bij mij in de stad. Maar zo'n GoRider, waar kun je die kopen? Als het bijvoorbeeld alleen maar via internet kan, dan ben ik al huiverig. Ik wil als iets het niet doet, graag ermee naar de winkel en betreffende winkelpersoneel laten zien wat er mis mee is. En met woorden in een mail gaat dat niet altijd even duidelijk.

Overigens heb ik zelden een navigatie die kapot is gegaan. TomTom Rider niet, Garmin niet, Mio ook niet. En dat in Engeland, so be it. Ooit vroeger bij Aldi zo'n inbouw navigatie/radio gekocht, dat werkte niet. Verder nooit problemen gehad. Pioneer, Becker, JVC, allemaal gehad en deden het altijd goed. En heb nu nog steeds een TomTom (750 dacht ik), bouwjaar 2005, in de auto liggen, voor als ik in Engeland tussen Oxford en Northampton moet zijn ;-).

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Wup » 24 feb 2015, 21:05

Bedankt voor je reactie Hans. De video is inderdaad niet van de GoRider Biker-Extensa, maar van de er bij geleverde Bikecomm Bluetooth-headset, vandaar.
De GoRider-verkooppunten zijn misschien niet zo wijd verbreidt als de Garmin en TomTom, maar ze zijn er wel én op voorrraad. Wel vreemd dat jij dan zolang moet wachten.
GoRider Biker-Extensa momenteel verkrijgbaar bij Opticam Bikerstore 4Bikersandbikes.
Dit zijn er zomaar een paar als voorbeeld van de verkrijgbaarheid en er zijn er nog wel meer, maar de bovengenoemde twee merken hebben wel meer verkooppunten,
maar als je zou willen heb je hem al de volgende dag in huis.
Op Motor-Forum staan gebruikers ervaringen Motor-Forum.
Wordt vervolgd!

Grtz Wup
Laatst gewijzigd door Wup op 10 apr 2015, 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door RonalT » 24 feb 2015, 21:54

Ng even wat aanvulling
GoRider komt met het Biker navigatiesysteem, door een 'vanaf-prijs' van € 189,- een goedkoop maar uitgebreid alternatief voor de bekendere en vooral duurdere merken.
De GoRider Biker is verkrijgbaar in vier verschillende pakketten
  • de Biker zonder headset (€ 195,-),
  • de Biker Pro met een bluetooth headset tot 100 meter bereik (€ 249,-),
  • de Biker Pro Duo met twee bluetooth headsets tot 100 meter bereik (€ 299,-)
  • en tenslotte de Biker Pro Team met 2 bluetooth headsets tot 1200 m bereik (€ 399,-)
.
Het grootste nadeel is het bedienen van de kleine knoppen op het scherm. Dat moet zonder handschoenen gebeuren en zelfs dan zijn verschillende knoppen nog aan de kleine kant.

aldus de website van Testmotor.nl (klik hier voor de complete test)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Wup » 24 feb 2015, 23:10

Ik had deze site ook al gevonden RonalT, maar het gaat hier niet over de GoRider Biker-Extensa die in 2013 op de markt is gekomen en vooral bekend als de GoRider Biker 2. GoRider Pro Team
Nietemin lijkt die ook niet verkeerd te zijn. Ook valt op dat ze niet allen via het reguliere verkoopkanaal verkocht worden, maar ook via sites zoals b.v. 1dayfly en vaak met een aantrekkelijke korting (meestal €50).
De GoRider Biker-Extensa is nieuwer en uit 2014 en beschikt b.v. over een 4:3 breedbeeldscherm, een zwaardere accu etc. GoRider Extensa .Pro Duo

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 feb 2015, 17:37

Ja en dan koop je hem via een site of via Bol.com, en dan doet hij het na een paar maanden niet meer. Hoe ga je dat dan aanpakken? Dan is het toch veel makkelijker als je even naar de winkel kan waar je hem hebt gekocht? Zo denk ik tenminste. Zal best dat garantie via internet net zo goed gaat. Maar dan moet je mailen, inpakken, aangetekend versturen, mailen, bellen, hopen dat TNT post het niet heeft zoek gemaakt. Wachten, en dan misschien na zoveel tijd eens terug krijgen. Nee. Geef mij maar een winkel.

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door Wup » 25 feb 2015, 21:07

Ja, ik begrijp je terughoudendheid Johan, maar ik ga er niet vanuit dat als ik iets koop dat het na een paar maanden al stuk is.
Een winkel vind ik allang niet meer een toegevoegde waarde hebben, de verkopers hebben vaak geen idee waar ze het over hebben als je wat specifiekere vragen stelt.
Als voorbeeld voor de garantie, een tijd terug kocht ik een robotstofzuiger bij de Aldi, er zat een telefoonnummer bij dat je kon bellen i.v.m. eventuele garantieclaims.
Na een half jaar ging een gemotoriseerd wiel kapot, gebeld en er werd mij gezegd "maak een foto van het defecte onderdeel en email dat samen met jouw gegevens en artikelnummer".
Zo gezegd, zo gedaan en na twee dagen had ik een nieuw wiel in huis. De stofzuiger werkt nu al weer een jaar naar behoren. Ik wil hier maar mee zeggen dat een winkel niet altijd persé beter is.
Op het Motor-Forum staan veel gebruikerservaringen die de pluspunten maar ook de minpunten beschrijven van de Gorider Biker-Extensa.
Uiteraard kijk ik ook naar andere optie's, zo is momenteel de TomTom Rider 5 nieuw te koop voor €285.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: GoRider Biker-Extensa SE (Update)

Bericht door Wup » 28 apr 2015, 00:37

Hier is nog een uitgebreid gebruikerservaringenreview van de blackbirdownersclub.

Dit review gaat welliswaar nog over de GoRider Biker-Extensa die in mei 2014 is uit gekomen, maar om dat de GoRider Biker-Extensa SE een geupdate versie hiervan is toch nog wel redelijk representatief.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoRider Biker-Extensa

Bericht door RonalT » 28 apr 2015, 08:29

Wup schreef:Een winkel vind ik allang niet meer een toegevoegde waarde hebben, de verkopers hebben vaak geen idee waar ze het over hebben als je wat specifiekere vragen stelt.
Dat is dus ook de reden dat Wypoint zo groot kon worden binnen de navigatiemarkt. Zij bieden dus wel dat extra tijdens de aankoop (goede verkopers die heel goed weten waar ze het over hebben) en after-sales (garantie of vragen).
Inderdaad, vooral Garmin, maar dat zal zijn reden wel hebben. Nu de Rider 400 is uitgekomen bieden ze die ook heel actief aan, een product waar ze ook achter staan.
Dus het kan wel....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie