Hoi,
Op mijn webalbum http://picasaweb.google.be/MaNaJoe beschrijf ik verschillende modificaties die ik uitgevoerd heb aan mijn GL1800A
Voorbeeld:
- GPS/PDA-MP3 standaard centraal ter hoogte van contactslot
- Parkeerdetectoren met monitor
- Verstralers
- Digitale hellingshoek-meter
GPS bevestiging
Ik heb een "mio c 320" met als bevestiging een zuigmap om op een egaal grondvlak te plakken , aangezien ik een snelheidsmeter op mijn gps heb heb ik hem gewoon op de plexie van de snelheidsmeter van de GW "geplakt" waardoor hij +_ in het midden van mijn gezichtsveld staat .
Doordat het schermpje ver voor mij staat in het midden van het daschboard kan ik hem redelijk naar beneden richten zodat het redelijk goed leesbaar blijft , ook in rechtstreeks zonlicht .
Het geluid heb ik " nog " niet aangesloten .
Voor de stroomvoorziening heb ik eerst een 12-volt aansluiting moeten zoeken waar ik een combinatie van " 2 x 22mm-aansluiting en een 5v-USB - aansluiting " op aangesloten heb , deze combinatie staat nu in mijn linker handschoen-kastje en alle aansluitingen gebeuren langs de bodem van dit kastje zodat je geen enkel kabeltje ziet lopen .
De verwijdering van het geheel , tegen diefstal , gebeurt in 10sec .
Ik vind het wel raar dat er geen enkele 12volt aansluiting voor accessoires voorzien is op zo'n machien .
Doordat het schermpje ver voor mij staat in het midden van het daschboard kan ik hem redelijk naar beneden richten zodat het redelijk goed leesbaar blijft , ook in rechtstreeks zonlicht .
Het geluid heb ik " nog " niet aangesloten .
Voor de stroomvoorziening heb ik eerst een 12-volt aansluiting moeten zoeken waar ik een combinatie van " 2 x 22mm-aansluiting en een 5v-USB - aansluiting " op aangesloten heb , deze combinatie staat nu in mijn linker handschoen-kastje en alle aansluitingen gebeuren langs de bodem van dit kastje zodat je geen enkel kabeltje ziet lopen .
De verwijdering van het geheel , tegen diefstal , gebeurt in 10sec .
Ik vind het wel raar dat er geen enkele 12volt aansluiting voor accessoires voorzien is op zo'n machien .
-
MaTra
Toch wel, het rechtse afsluitbare kastje er even uithalen, de kabelboom links tegen het frame bevat een kabel met permanent +12V en ook een kabel die slechts onder spanning staat na de contact of accessoire-stand. Indien nodig zoek ik het even op voor je welke kleurcodes die kabels hebben. Ik voed vandaar ook mijn MIO PDA/GPS via een kabel met sigaretteplug in het bergvakje rechts.
Zuignap op de plexi van de kilometerteller? hopelijk zijn de cijfertjes van de snelheidsaanduiding groot genoeg. Diefstal van de PDA/GPS voorkom ik door... hem gewoon uit de houder te klikken. En aangezien de houder met een M8-bout door de schelp van het kontaktslot naar het chassis gaat lijkt die mij moeilijker te stelen dan de hele Goldwing

zie details op mijn webalbum http://picasaweb.google.be/MaNaJoe
Zuignap op de plexi van de kilometerteller? hopelijk zijn de cijfertjes van de snelheidsaanduiding groot genoeg. Diefstal van de PDA/GPS voorkom ik door... hem gewoon uit de houder te klikken. En aangezien de houder met een M8-bout door de schelp van het kontaktslot naar het chassis gaat lijkt die mij moeilijker te stelen dan de hele Goldwing
zie details op mijn webalbum http://picasaweb.google.be/MaNaJoe
Ik heb langs de linkerkant dezelfde kabel gevonden , ook met onderbreking via het sleutelkontakt en dat werkt inderdaad perfekt en met een paar snelsluiters heb ik het kastje met de 2 22mm kontakten + 1 USB vastgeriemd in het linker handschoenkastje. Je montage met de m8-bout is inderdaad diefstal-proof maar ik zie me niet direkt beginnen boren in mijn nieuwe wing en zeker niet waar mijn vrouw bijstaat !
Eerst dacht ik nog om een verbinding te maken tussen de 2 stuurhelften en daar mijn GPS in het midden op te monteren omdat ik denk dat dit een stabiele plaats is en mss doe ik die test nogwel eens , komt nog bij dat je op deze manier nog plaats hebt om er nog andere dingen bij te zetten.
Ik zal eens kijken of ik een paar foto's kan plaatsen .
http://img255.imageshack.us/img255/8864/p3020037ta3.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/3382/p3020038ml0.jpg
BOB
Eerst dacht ik nog om een verbinding te maken tussen de 2 stuurhelften en daar mijn GPS in het midden op te monteren omdat ik denk dat dit een stabiele plaats is en mss doe ik die test nogwel eens , komt nog bij dat je op deze manier nog plaats hebt om er nog andere dingen bij te zetten.
Ik zal eens kijken of ik een paar foto's kan plaatsen .
http://img255.imageshack.us/img255/8864/p3020037ta3.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/3382/p3020038ml0.jpg
BOB
Laatst gewijzigd door BOB op 02 mar 2008, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
MaTra
Ja, een paar fotootjes kunnen veel verduidelijken. Ongetwijfeld heb je een goede oplossing waar we als forum-gebruikers iets kunnen van opsteken.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb enkel in de vervangbare kunststof schelp van het contactslot geboord, niet in het chassis uiteraard. Bij verkoop vervang ik gewoon die schelp (10 EURO). Maar ik begijp best dat je uw nieuwe trots ongeschonden wil houden...
De centrale bout is bevestigd op een metalen plaatje onder de kunststofschelp dat op zijn beurt bevestigd zit samen met de schroefjes van het contactslot. Dus onwrikbaar op het chassis.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb enkel in de vervangbare kunststof schelp van het contactslot geboord, niet in het chassis uiteraard. Bij verkoop vervang ik gewoon die schelp (10 EURO). Maar ik begijp best dat je uw nieuwe trots ongeschonden wil houden...
De centrale bout is bevestigd op een metalen plaatje onder de kunststofschelp dat op zijn beurt bevestigd zit samen met de schroefjes van het contactslot. Dus onwrikbaar op het chassis.
-
Donald verheyen
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2026, 18:47
Re: GPS bevestiging
Kan ik op de plaats van het goldwingembleem een gps houder plaatsen?
Heeft iemand hier een foto van?
Mijn mailadres is de.reddertjes@icloud.com
Mvg Donald
Heeft iemand hier een foto van?
Mijn mailadres is de.reddertjes@icloud.com
Mvg Donald
-
Fronteradriver
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 okt 2024, 07:09
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten



