terug naar Garmin

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

terug naar Garmin

Bericht door wingryder » 12 aug 2018, 09:27

Hoi,

Een aantal maanden geleden schreef ik dat ik de nieuwe rider 550 gekocht had.
Enthousiast beschreef ik hoe goed de "kronkelrouteberekening" werkte.
En dat is nog steeds zo maar................. :? Voor de rest vind ik het een k.... ding.
De koppeling met m'n oude telefoon werkte niet, een motoG3, dat zou volgens tt wel aan de telefoon liggen, want: "nee we horen geen klachten" :shock:
Nu heb ik een nieuwe telefoon, Huawei p20 , en daar werkte het ook niet mee.
tt gebeld maar die sturen je het bos in met nietszeggende verhalen.

Ook als ik "snelwegen vermijden" uitzette ging het ding hele rare dingen doen, hij draaide rondjes in een stad of dorp. kortom , waardeloos.
Nu zal het ook wel aan mij liggen hoor want ik ben jaren zumo 550 gewend en daar kon ik mee lezen en schrijven, maar toch het werkt gewoon niet goed en als je dan geen steun krijgt van de fabrikant dan is de lol er snel af.

Toen had Els een goed idee "bel waypoint en vraag of ze de handel terug nemen"
Ik dat gedaan en gelukkig was dat geen enkel probleem. sterker nog ik kreeg op 25 euro na het volledige bedrag terug en heb dus de zumo 396 LMT-S gekocht :D
Wat een verademing, alles werkt gewoon in één keer zoals het moet en de bediening is als vanouds.
natuurlijk zijn er nieuw features waar ik nog even naar moet kijken maar het werkt gewoon perfect.

Hulde en dank aan Waypoint vestiging Moordrecht.

Groet,

Jan
Laatst gewijzigd door wingryder op 12 aug 2018, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: terug naar Garmin

Bericht door RonalT » 12 aug 2018, 09:43

Veel plezier met je nieuwe speeltje, maar wel even een waarschuwing, Jan!

De 396 is de 'nieuwe' generatie ZUMO's en is qua routering niet vergelijkbaar met de 550/660
De manier hoe het toestel met routes omgaat zit toch een beetje anders in elkaar. Ik heb er in het begin ook wat mee zitten stoeien.
Kijk ook even wat het verschil tussen harde (waarschuwen bij aankomst) en zachte (niet waarschuwen) punten is. Scheelt ook een hoop omroepen door het toestel. Als je Basecamp nog niet gebruik, overstappen!
Probeer eerst wat routes in je eigen omgeving zodat je snel merk dat er iets verkeerd gaat.

Als je een routes 'start' en je bent op het beginpunt kies je het eert volgende harde punt. Als je thuis of op een camping bent en de route start pas enige kilometers verder kies je er voor om naar start te gaan. Dan wordt er een route naar start berekend en als je bij start bent wordt de route gestart.

Als je een hard punt over moet slaan omdat je er niet kan of wilt komen moet je even de button 'overslaan' beroeren.

En probeer eens met tracks te werken. Deze in het toestel zichtbaar maken en laten omrekenen naar een route.


youtu.be/0pjuRFTzueg

Vragen, indien ik het antwoord weet zal ik die beantwoorden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: terug naar Garmin

Bericht door GlimWas » 29 aug 2018, 08:47

Dat de koppeling van de telefoon (vaak) fout gaat is meestal te wijten aan de telefoon inderdaad. De functie 'tethering en hotspot' staat bij android niet automatisch aan en dient elke keer eerst aangezet te worden als je de telefoon wilt koppelen met de TT. Het maakt nu natuurlijk niet meer uit aangezien je weer een Garmin hebt en ik moet zeggen dat ik niet begrijp waarom TT in de gewone go's wel een simkaart stopt voor internet en in de toch veel prijzigere
Riders niet..................................
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: terug naar Garmin

Bericht door wingryder » 29 aug 2018, 12:26

Hoi Willem,

Dat die thetering niet standaard aanstaat is zo maar dat zou met de koppeling via de app juist wel automatisch moeten gaan.en dat was niet zo. :?
maar wat mij het meest stoorde is dat TT je gewoon laat zwemmen. verkopen prima maar service verlenen ho maar.
Dat vind ik een heel kwalijke zaak, en mede daarom ben ik van TT afgestapt, ik heb wat service betreft met Garmin ook veel betere ervaring.
Maar dat zal misschien met andere mensen ook wel verschillen.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: terug naar Garmin

Bericht door GlimWas » 30 aug 2018, 18:42

Ook via de app werkt dat niet automatisch, dat is onjuiste voorlichting geweest. Er is wel een app in de playstore die ervoor zorgt dat je telefoon automatisch in de tetheringmodus gaat zodra je de TT aanzet. Maar wederom, dat maakt niet meer uit. Ik heb op mijn Rider dankzij die app nooit meer problemen gehad. 'Blue car tethering on demand' heet die app voor degene die het wil weten. Alleen voor Android bij mijn weten
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: terug naar Garmin

Bericht door Marco1 » 30 aug 2018, 19:30

Ik had op mijn oude Samsung foon een app welke automatisch de WiFi hotspot aanzette als er een Bluetooth verbinding gemaakt werd met de carkit.
Ik weet even niet meer hoe die app heet.
Als je het wil weten, moet je het maar even zeggen, want dan moet ik die telefoon even reanimeren.
Dat was wel een hele handige app, want daarmee kon je heel veel dingen automatisch laten doen.

Met de iPhone kan het in ieder geval niet, daar is dat allemaal geblokkeerd.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: terug naar Garmin

Bericht door wingryder » 30 aug 2018, 22:00

Marco1 schreef:
30 aug 2018, 19:30
Ik had op mijn oude Samsung foon een app welke automatisch de WiFi hotspot aanzette als er een Bluetooth verbinding gemaakt werd met de carkit.
Ik weet even niet meer hoe die app heet.
Als je het wil weten, moet je het maar even zeggen, want dan moet ik die telefoon even reanimeren.
Dat was wel een hele handige app, want daarmee kon je heel veel dingen automatisch laten doen.

Met de iPhone kan het in ieder geval niet, daar is dat allemaal geblokkeerd.
Is niet nodig Marco, want zoals gezegd werkt het met de garmin wel.

Bedankt.

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: terug naar Garmin

Bericht door mothergoose » 01 sep 2018, 14:43

RonalT schreef:
12 aug 2018, 09:43
Als je Basecamp nog niet gebruik, overstappen!
RonalT, wat bedoel je hier met 'overstappen'? Ik ben nog steeds niet overtuigd van de 550 om dezelfde reden als Wingrider. IK heb geen Garmin, omdat ik niet aan Basecamp kon/wilde wennen.... Maar ook ik overweeg zo nu en dan om de overstap naar Garmin te maken

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: terug naar Garmin

Bericht door RonalT » 01 sep 2018, 16:25

Met die opmerking bedoel ik precies wat ik schreef, Jurgen.
Omdat Jan tegenwoordig een Zumo 396 heeft zou hij Basecamp kunnen gebruiken omdat dat beter past bij de nieuwe generaties ZUMO's dan dat Mapsource er bij past. Mapsource past weer beter bij de oudere ZUMO's en Streetpilots.

Ik heb jarenlang een Streetpilot 2610 gehad en daarna een Zumo 550. Deze toestellen heb ik altijd met Mapsource samen gebruikt. In de tijd van de Z550 kwam Basecamp op de markt en dat heb ik ook gedownload. Helaas kon ik er niet aan wennen. Na de overstap naar de Zumo 590 ben ik ook direct overgestapt naar Basecamp en ik moet zeggen dat het toch direct goed werkte.
Je moet er wel op een andere manier mee omgaan, de bibliotheek werkt wat anders. Maar het maken van routes werkt een beetje hetzelfde.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie