Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Technische vragen, tips, trucs, enz.
PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 01 feb 2010, 11:13

Ik ben op zoek naar wat maten van sturen. Ik wil een internal throttle gaan monteren op mijn fiets maar moet even de diameters hebben van de buiten en binnen diameter aangezien ik het stuur zelfs wil buigen.
De buiten diameter lijkt mij 25.4mm hoewel er ook sturen zijn met een diameter van 1 1/8" wat dan weer uit komt op een slordige 28.6mm. Waar het mij vooral om gaat is de standaard binnen diameter. Dus als iemand mij daaraan kan helpen zou dat helemaal geweldig zijn en kan ik beginnen met zoeken naar de juiste naadloos buis.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door 1500 » 01 feb 2010, 18:07

Moet je het stuur niet aanpassen aan de throttle's die er te koop zijn
Ik gooi maar wat in de groep, tenzij je dat ook zelf gaat maken :oops:


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 01 feb 2010, 20:18

Met dat idee om ze zelf te gaan maken heb ik wel een tijdje mee rond gelopen. Maar op Ebay worden ze zo goedkoop aangeboden en met de zeer prettige koers van de dollar is het eigenlijk niet de moeite om te gaan zitten kloten. Maar ik vind daar geen maten... en wil zekerheid en zoveel mogenlijk info verzamelen voor ik ergens aan begin... dus zodoende :?

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 12 feb 2010, 10:35

:oops: Het is weer een tijdje geleden... maar we zijn er nog!
Qua motor gaat het ook maar langzaam moet goed kijken en meten alvoor ik de nieuwe frame buizen ga lassen. De tail ligt klaar en het hoofdframe ook. Nu nog hechten en aflassen.

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 15 feb 2010, 21:04

:oops: Het zit niet mee :oops:
Ik kom gewoon tijd te kort om eens lekker te bouwen... maar ik wil deze week wel wat laswerk gaan doen aan mn frame. De winter houd goed aan maar de lente komt in zicht... En in april staat er een tour gepland richting Luxemburg. :mrgreen: :shock: :? flink aanpoten dus!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door RonalT » 15 feb 2010, 22:56

En in april wil je dan weg op de motor waar je nu aan bezig ben? Dat wordt inderdaad aanpot'n :)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door peter » 16 feb 2010, 08:43

Ach, met dit weer wil je je schuur niet uit, ben al dagen bezig met de cb750 om hem netjes en goed aan het lopen te krijgen. :D Bij American Chopper bouwen ze zoiets in14 dgn, als je dus half zo profesioneel bent en niet zoveel ruzie maakt als die lui lukt het je makkelijk. :mrgreen:

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 16 feb 2010, 16:16

:lol: :lol: :lol: :lol:
idd dan moet het haast wel gaan lukken

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 28 feb 2010, 18:50

Het begin is gemaakt, mijn frame staat opgesteld in een JIG en de verbouwing kan beginnen. Ik ben blij dat ik eraan begonnen ben want er zitten een hoop rotte stukken tussen zeg. Dat geeft niet echt een veilig gevoel :shock:
Maar wat kon ik anders verwachten? :mrgreen:

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 08 mar 2010, 08:33

Ik ben van het weekeind weer eens gaan kijken op de Vehikel en heb daar tussen de bergen onderdelen een nette koplamp van een 2CV gevonden en nog wat ander klein spul. Kortom de lijst is weer iets korter geworden.
Ik hoop ook volgende weekeind weer iets te kunnen lassen aan mn frame en zoals het er nu uit ziet gaat dat nog lukken ook.
Voor mn FC's heb ik wel weer een paar leuke ideetjes opgedaan. Maar voor dat ik met deze zou kunnen beginnen moet eerst het frame klaar zijn.

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 09 mar 2010, 20:45

Ik ben begonnen met ontwerpen van mn eigen FC's en heb deze gelijk verstuurd naar iemand die deze voor mij zou kunnen maken. Dat wil zeggen ik hoop een offerte te krijgen die me niet tegen valt :P :mrgreen:
Ik hoop dat de prijs redelijk is anders kan ik misschien beter een nieuwe set kopen.
Weten jullie niet iemand die erg handig is in het draaien en frezen?
naamloos.JPG
Ik zou u de tekeningen kunnen sturen zodat u een juiste indruk krijgt van de FC's

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 16 mar 2010, 20:28

Vandaag een vlambooglassertje gekocht via MP. Was het wachten op plaats en tijd beu aan het worden. Morgen nog even wat elektrodes scoren en we kunnen aan gang! 8)
Alles netjes hechten en aanpassen zodat hij straks kan worden afgelast door iemand die ik dat wel toe vertrouw. :wink:

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 19 mar 2010, 09:57

Ik had veel eerder een eigen apparaat moeten kopen! 8) Er zit nu vorm in het frame en het lijkt al steeds meer op een hardtail. :wink: Moet alleen nog even een nette manier weten te vinden voor de aansluiting op de achteras. Omdat het een cadan is hoeft deze niet verstelbaar te zijn net als bij een ketting.

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 21 mar 2010, 12:55

Ik wil wel eerst de achterbrug klaar maken voordat ik meer foto's zet. Kwestie van pasmaken en hechten maar zonder dit onderdeel is het frame niet compleet. Zodra ik zover ben zijn jullie de eerste die het zullen horen!

Maar hier dan toch maar een voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het lassen en aflassen staat het frame opgesteld in een JIG. Wegens ruimte gebrek staat het frame als ik er niet aan werk op de werkbank.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door 1500 » 21 mar 2010, 18:47

Begint er al wat op te lijken, op naar de volgende foto's 8)


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten