Ik heb een aanhanger achter mijn 1800 wanneer we op vakantie gaan. Hier past geen koelkast in, dat is niet erg maar we missen hem wel op de camping.
Mijn zoektocht op MP heeft mij een Campmaster aanhanger opgeleverd, erg blij mee. Deze is aanzienlijk groter en dus wil ik een koelkast meenemen.
De vraag is dan natuurlijk, kan dat ding aan onderweg?
Een vaste stroomdraad leggen met een juiste stekker via een daarvoor geschikte kabel is geen probleem, dat kan ik wel.
Ik vraag me af of de dynamo het red om voldoende stroom te leveren, mijn motor is geen kermis met veel extra verlichting
Mijn zoektocht hier op het forum leverde niet veel op, online ook niet en de specialist geeft aan er geen ervaring mee te hebben.
Durft hier iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Gr. Jurgen
Constante stroomdraad vs. Dynamo power
- mothergoose
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.
Re: Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Hallo Jurgen.
Volgens het werkplaatshandboek levert de dynamo max 1200 watt.
Als je het zo zou maken dat het alleen werkt als de motor draait kan je geen problemen hebben.
Een relais aansluiten op de ACC stand, pak je alleen vermogen als je ingeschakeld bent.
Je maakt dus een geschakelde " constante " aansluiting.
Veel succes ermee.
Groeten Henk.
Volgens het werkplaatshandboek levert de dynamo max 1200 watt.
Als je het zo zou maken dat het alleen werkt als de motor draait kan je geen problemen hebben.
Een relais aansluiten op de ACC stand, pak je alleen vermogen als je ingeschakeld bent.
Je maakt dus een geschakelde " constante " aansluiting.
Veel succes ermee.
Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202
Member of Goldwing Clube Portugal 0202
- mothergoose
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Dag Henk,
Dat is inderdaad hoe ik het wil maken, met een relais via de acc aansluiting en een dikke kabel vanaf de accu, geschakeld door het relais.
Bedankt voor je reactie, 1200W moet voldoende zijn, al weet ik niet wat de motor zelf aan vermogen opneemt natuurlijk.
Ik ga het proberen.
Gr. Jurgen
Dat is inderdaad hoe ik het wil maken, met een relais via de acc aansluiting en een dikke kabel vanaf de accu, geschakeld door het relais.
Bedankt voor je reactie, 1200W moet voldoende zijn, al weet ik niet wat de motor zelf aan vermogen opneemt natuurlijk.
Ik ga het proberen.
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Waar je rekening mee moet houden (denk ik, maar weet het niet zeker)
Als je je motor op contract zet gaat ook je acc aan. Dan gaat dus ook je koelkast aan en je moet je motor nog starten. Als je nu gaat starten vraag je op dat moment natuurlijk veel meer van je accu dan dat de koelkast pas aan gaat als de motor eenmaal gestart is.
Je zou eens moeten kijken of er ergens iets zit wat je kunt mis/gebruiken wat spanning geeft als de motor loopt.
Succes ermee.
Als je je motor op contract zet gaat ook je acc aan. Dan gaat dus ook je koelkast aan en je moet je motor nog starten. Als je nu gaat starten vraag je op dat moment natuurlijk veel meer van je accu dan dat de koelkast pas aan gaat als de motor eenmaal gestart is.
Je zou eens moeten kijken of er ergens iets zit wat je kunt mis/gebruiken wat spanning geeft als de motor loopt.
Succes ermee.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- mothergoose
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Goed punt Marco, ik denk dat ik de aansluiting van de koelkast naast dat hij via de acc loopt, ook handmatig geschakeld maak.
Gr. Jurgen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Re: Constante stroomdraad vs. Dynamo power
Of een vertraagd inkomend relais wat die stroom aankan.
Je zet dan de tijdvertraging op zo’n 15 à 20 seconden. Je hoort dan waarschijnlijk ook aan het stationaire toerental dat de koelkast ingeschakeld wordt. (Da’s een mooie controle.)
Je zet dan de tijdvertraging op zo’n 15 à 20 seconden. Je hoort dan waarschijnlijk ook aan het stationaire toerental dat de koelkast ingeschakeld wordt. (Da’s een mooie controle.)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten