Hallo,
ik ben eigenlijk gewoon van met een PAN en een FJR te rijden, nu heb ik een GL1800 gekocht, moet zeggen geweldig. Wel wat extra onderhoudswerk nodig waar ik zo systematisch achter kom, zo zijn er toch wel wat opties van Karyakyn die serieus aan het corroderen zijn (roest) maar wat me wel vanaf de eerst borduur opviel is dat deze een zeer harde "doef" geeft op je polsen, net of er geen olie in je vork zit. Is het dit dat jullie hier willen zeggen? Of toch nog net iets anders, anders weet ik weer wat er nog zoals bijkomt. Meer sleutel werk. Alvast bedankt...
P.S. Pan is weg en FJR staat te koop, dus de GL word mijn vast Woon Werk machientje....
harde klappen in voorvork
Re: harde klappen in voorvork
Voorheen,
Suzuki 750 GSXF
Honda Pan European ST100
Honda Silverwing Scooter 650
Yamaha FJR 1300A
Honda Goldwing GL1800 (USA) 2006 en CBR 900 RR fireblade 1997 (Huidige motoren)
Suzuki 750 GSXF
Honda Pan European ST100
Honda Silverwing Scooter 650
Yamaha FJR 1300A
Honda Goldwing GL1800 (USA) 2006 en CBR 900 RR fireblade 1997 (Huidige motoren)
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: harde klappen in voorvork
Antiduik uitschakelen en uiteraard nieuwe olie in de vorkpoten, dat moet je zowiezo iedere 2 jaar doen.quinny schreef: ↑28 okt 2018, 19:04Hallo,
ik ben eigenlijk gewoon van met een PAN en een FJR te rijden, nu heb ik een GL1800 gekocht, moet zeggen geweldig. Wel wat extra onderhoudswerk nodig waar ik zo systematisch achter kom, zo zijn er toch wel wat opties van Karyakyn die serieus aan het corroderen zijn (roest) maar wat me wel vanaf de eerst borduur opviel is dat deze een zeer harde "doef" geeft op je polsen, net of er geen olie in je vork zit. Is het dit dat jullie hier willen zeggen? Of toch nog net iets anders, anders weet ik weer wat er nog zoals bijkomt. Meer sleutel werk. Alvast bedankt...
P.S. Pan is weg en FJR staat te koop, dus de GL word mijn vast Woon Werk machientje....
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: harde klappen in voorvork
Zit er geen olie in de vork dan veert hij als een oude amerikaanse auto. Er is dan geen demping. Wat je kan proberen is om een ring tussen de antiduik te maken en hem even schoon te maken. Meestal volstaat een dunne ring en is je probleem opgelost. Hij komt dan iets later in maar werkt verder wel. Ook kan je de gasgevulde monotubes monteren. Dat zijn complete binnenwerken voor elke vorkpoot. Dan ben je echt verlost van die hele antiduik. De motor stuurt dan beter en veert ook beter. De laatste oplossing heeft wel een aardig prijskaartje.
Re: harde klappen in voorvork
Op de brug bij Antoon Aarts (Wingservice) Hilvarenbeek. viewtopic.php?f=5&t=14799&hilit=vering#p166005
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Re: harde klappen in voorvork
Ik heb een 1mm aluminium plaatje tussen de helften van het anti-duikhuis gelegd: alsof je op een andere motor rijdt.
Kosten: alleen wat ellebogen vet en een stukje afval aluminium.
Kosten: alleen wat ellebogen vet en een stukje afval aluminium.
Vriendelijke groeten,
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: harde klappen in voorvork
Klopt helemaal. Bij demontage zal je zien dat de plunjer t cilindertje minimaal indrukt wat vrijwel zeker de klachten geeft. Maar....ook de balhoofdlagers gelijk nastellen. De onze had na n 15000 km best...speling. Wij hebben de motor gekocht met n dikke 10000 km. Vond de vork toen al niet......ik hou t netjes.....prettig. nu zeer redelijk. Wij gaan er geen ander verenpakket instoppen, vinden m ok zo...
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten