achter speakers 2006

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Yabbanoname

achter speakers 2006

Bericht door Yabbanoname » 09 mar 2007, 22:53

ik heb t al s gevraagd ivm installatie Sony Xplod speakers achterop, maar na veel gedremel ben ik gestopt om de 5.25" Xplod pas te maken op mn Wing (pods konden niet overweg met de magneetringgrootte)
Ik dacht, t moet simpeler kunnen, dus haalde de RRSK-GL18 van J&M RearSpeaker kit in huis.
De Wing ontzadelt, trunkliner eruit (en 17 boutjes los) om die "pods" waar de speakers in moeten los te kunnen maken.
Speakers erin (bovenste gedeelte van de pods), paste precies met de spacers, kabels aansluiten om ff te testen, nada, geen geluid. Beetje met de fader pielen, nada, beetje aan de stekker raggen, niks.
Okee, dacht ik, das electrisch, dat zoek ik later nog wel uit, eerst die pods in elkaar.
En jahoor, precies t zelfde als met de Xplods van Sony, die magneetring zit weer in de weg.

Nu ga ik me toch af vragen of t 2006 model anders is mbt ruimte in de pods.

sluit niet:
Afbeelding
magneet:
Afbeelding
op zn kop:
Afbeelding

iemand die iets zinnigs kan zeggen ?
(J&M is al aangeschreven trouwens)

Ronald

Bericht door Ronald » 10 mar 2007, 09:05

Moeilijk te zeggen maar moeten / kunnen ze er niet van boven worden doorheen geschoven zodat de conus een stuk verder naar binnen / voren valt.

Of past de metalen conus er niet door de speaker opening heen en hangt de speaker er daarom in zijn geheel onder zoals op de foto?

Groet Ronald

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Bericht door sandor » 10 mar 2007, 09:29

Ik heb zelf nog geen speakers achterop, maar als ik lees hoeveel probleempjes er reeds geweest zijn , dan moest ik U zijn zou ik mijn dealer eens te rade vragen.
Die zou toch moeten weten wat er in kan zou ik denken .

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 10 mar 2007, 13:04

k heb over verschillende manieren die pod deksel met speaker op de onderkant proberen te schuiven, die magneetring blijft tegen die kunstof zuil (waar het achterste boutje doorheen gaat) zitten. Er is nu meer ruimte dan origineel omdat ik voor die Sony Xplods al een stuk van die zuil weggedremeld had.

J&M begreep t ook niet (snelle response, binnen een uur), denk dat t europese model 2006 toch iets anders is in de pods.

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 02 apr 2007, 20:53

Heb de waterdichte 30 W (3 ohm) speakers bij Honda Directline besteld.
Een collega bracht ze gisteren langs en vanavond even de voorspeakers vervangen. Super geluid en de achterkant van de speaker is veel kleiner geen magneet ring. Zal me binnenkort eens op de achterkant werpen.

Olafson

Bericht door Olafson » 21 mei 2007, 15:47

Ik wil achter ook speakers monteren en heb een USA bj.2002.

Maar weet iemand welke stekkers onder de buddyseat voor de boxen zijn? Er zitten er namelijk 4 die nog niet zijn gebruikt.
En waar die stekkers te krijgen zijn om hierop aan te sluiten.

Gr.

Olaf

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 21 mei 2007, 16:12

kijk hier maar s: Afbeelding

of hier voor t geheel: http://wingtechtips.com/rearspkr.htm

Olafson

Bericht door Olafson » 21 mei 2007, 17:10

Heee helemaal geweldig Yabbanoname!! Ben ik zeer blij mee, ik ga gelijk sleutelen.

weet je toevallig ook waar ik die kabel kan kopen voor naar de speakers?

Gr.

Chrit

Bericht door Chrit » 21 mei 2007, 18:33

Is dit ook zo gemakkelijk bij een 1500 uit 1988??

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 21 mei 2007, 20:44

ik kan zeggen dat ik een setje J&M speakers heb liggen met bedrading.
de speakers passen niet op 2006 model (weer in de doos dus), de bedrading heb ik laten zitten (k ben lui).

J&M heeft t in een setje, Honda ook wel.

Kleine tip voordat je de 17 schroefjes uit de innerliner van de trunk haalt, ze hebben 2 verschillende lengtes, leg ze apart, de lange doen vervelende dingen als je ze in de verkeerde gaten terug stopt :-(

Olafson

Bericht door Olafson » 22 mei 2007, 07:43

Yabbanoname schreef:ik kan zeggen dat ik een setje J&M speakers heb liggen met bedrading.
de speakers passen niet op 2006 model (weer in de doos dus), de bedrading heb ik laten zitten (k ben lui).

J&M heeft t in een setje, Honda ook wel.

Kleine tip voordat je de 17 schroefjes uit de innerliner van de trunk haalt, ze hebben 2 verschillende lengtes, leg ze apart, de lange doen vervelende dingen als je ze in de verkeerde gaten terug stopt :-(
Bedankt voor de tip. Ik begrijp dat jij het leed van de te lange schroeven al hebt ondervonden.

Ik heb reeds speakers, ik moet alleen nog een kabeltje hebben.

thx

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 22 mei 2007, 11:17

gelukkig is mij t leed van de te lange schroef bespaard gebleven, helaas nietl t leed van de niet magnetische schroevendraaier

enne
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2006, 19:10
Locatie: Gytsjerk

speakers model 2006

Bericht door enne » 31 mei 2007, 19:57

Heb het afgelopen pinkster weekend rear speakers gekocht bij Jos Ooms van DIMAC. Het betreft hier speakers van BIG BIKE PARTS en ze passen perfect op mijn 1800 ( europees model ) 2006. Het gaat hier om het art.nr.52-717
Laatst gewijzigd door enne op 11 jun 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Blauw/Geel

Re: speakers model 2006

Bericht door Blauw/Geel » 03 jun 2007, 15:45

enne schreef:Heb het afgelopen pinkster weekend rear speakers gekocht bij Jos Ooms van DIMAC. Het betreft hier speakers van BIG BIKE PARTS en ze passen perfect op mijn 1800 ( europees model ) 2006. Het gaat hier om het art.nr.52-607.
Passen inderdaad perfect, heb ze er ook in gezet, geweldig geluid :D
Ik heb trouwens nog een compleet kabelset liggen, had het er los bijbesteld, maar zet ook in de doos bij de speakers :cry:

Kost bij de Honda Directline $ 26,95 voor € € 17,50 mag het weg :!:

Plaats reactie