Hoe kan ik oude routes uit het GPS systeem verwijderen?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Jochie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2011, 01:41
Type Goldwing: GL1800

Hoe kan ik oude routes uit het GPS systeem verwijderen?

Bericht door Jochie » 28 mei 2011, 13:40

Vraagje, ik heb een GL1800 met ingebouwd Honda Navigation systeem. Deze Wing is vanuit Amerika ingevoerd en is van 2006. De oude routes van de vorige eigenaar zitten er nog steeds in. Nu wil ik deze routes verwijderen, maar dat lukt me niet. Dank zij dit forum ben ik erachter gekomen dat er ook een “reset” mogelijkheid is voor het GPS systeem. In de plastic behuizing waar de GPS print zich in bevind, zit aan de zijkant namelijk een klein gaatje. Met een paperclip kan je dan een schakelaartje bedienen, waardoor je in een zwart scherm met witte tekst en symbolen komt. Hierdoor kan je dus niet jouw oude routes verwijderen! Dit is een test modus voor het gehele GPS systeem. Je kan zelfs alle knoppen van het hele GPS- systeem en het display ermee testen. Prachtig allemaal, maar de oude routes blijven er wel mooi inzitten. Dus! Hoe krijg ik die weg?
Laatst gewijzigd door Jochie op 07 jul 2011, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door jantje beton » 28 mei 2011, 16:55

Effe mathieu in Membruggen raadplegen en vragen naar Erik
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Gebruikersavatar
Wingco
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 apr 2009, 00:11

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door Wingco » 28 mei 2011, 19:53

Kaart Europa kopen via Garmin
Groet, Rob( Just Wingin it )
GL1500 SE black/1999

peter

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door peter » 29 mei 2011, 03:07

Je moet opzoek gaan city navigator NON NT 2009. Dit is de laatste werkende versie voor dit systeem. Modellen vanaf 2009 kunnen wel met de NT versie overweg. De Non NT versie wordt net meer ondersteunt door Garmin dus updates kan je vergeten. Ook hebben ze hem niet meer in het programma staan.

Voor het verwijderen van oude routes kan je een reset naar fabrieks instellingen proberen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door RonalT » 29 mei 2011, 08:46

aspie schreef:Je moet opzoek gaan city navigator NON NT 2009. Dit is de laatste werkende versie voor dit systeem.

In plaats van de niet NT kaart kan je ook overwegen om de Open Street Maps te gebruiken. Via http://garmin.openstreetmap.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een keuze aangeven en downloaden. Hou er wel rekening mee dat downloaden via een omweg gaat, je krijg een e-mail als je kaart gereed is.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door peter » 30 mei 2011, 11:47

Inderdaad openstreetmaps werken ook op de gl1800. Nadeel is dat je gedeeltes binnen krijgt, je kan dan maar 1 deel op het kaartje zetten. Zet je er meerdere op dan snapt je systeem er niks van. Misschien dat het hernoemen van de bestanden werkt maar daar heb ik geen verstand van.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door RonalT » 30 mei 2011, 13:01

Is op te lossen door de handigheid van een Nederlandse GPS-er. Hou de website van Javawa eens in de gaten. Het probleem van de openstreetmap kaarten vind je op http://www.javawa.nl/osmkaarten.html" onclick="window.open(this.href);return false; en de oplossing.
www.javawa.nl schreef:Kaartnaam en ID wijzigen

Een site als de Worldwide routable Garmin maps from OpenStreetMap is heel handig om bruikbare kaarten voor uw Garmin (en voor in MapSource of BaseCamp) te genereren. Het grote nadeel is alleen dat wanneer u een tweede kaart hier download en installeert, u de eerste kwijt bent.

Het probleem is namelijk dat elke kaart hetzelfde ID en dezelfde naam krijgt, terwijl deze uniek dienen te zijn wilt u ermee kunnen werken.
Het probleem met die ID's in het algemeen is trouwens dat er geen centrale registratie en uitgifte van is; iedere kaartmaker kan die zelf kiezen met als gevolg dat dubbele ID's wel vaker voorkomen.

Gelukkig is dit met JaVaWa GMTK eenvoudig aan te passen, zodat het mogelijk is om toch meerdere kaarten van bovenstaande bron (en andere) te gebruiken. Na het selecteren van de kaart vult u het gewenste nieuwe ID en de namen die u in MapSource/BaseCamp resp. het toestel wilt terugzien.
Ook kunt u hier een andere mapnaam opgeven; beslist aan te raden als u meerdere OpenStreetMap kaarten wilt installeren die dezelfde standaard map willen gebruiken.

JaVaWa GMTK controleert of er geen conflicten optreden met de andere geïnstalleerde kaarten.

Bij betaalde kaarten die meestal met een ontgrendelcode werken resulteert het aanpassen van het kaart ID in een vergrendelde kaart, aangezien de ontgrendelcode gekoppeld is aan dit ID. Om die reden biedt JaVaWa GMTK deze optie alleen bij gratis/open source kaarten.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door peter » 31 mei 2011, 16:19

Mooi, ga ik thuis eens even proberen. Klopt het teminste bij Eindhoven ook. :D

ArthurW

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door ArthurW » 01 jun 2011, 21:19

Zou graag willen weten of het gelukt is. Rij zelf een 2007 met dezelfde wensen.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Oude routes uit GPS verwijderen.

Bericht door Stoker » 18 jun 2011, 16:25

Ik heb eens een probleem gehad dat ik geen lange routes meer kon maken omdat het geheugen vol zat. Ik kreeg van Vincent Winghouse het advies om een een harde reset uit te voeren om de zaak op te lossen. Daarvoor moet de kast in de topkoffer opengemaakt worden. Hierin zit de navigatieunit. Hier zit een miniscuul gaatje wat je met een paperclip enige tijd ingedrukt moet houden bij contact aan.

Ik heb geen problemen meer gehad en kan weer lange routes maken.'

Groeten Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 nov 2008, 13:27
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bovenkarspel

Re: Hoe kan ik oude routes uit het GPS systeem verwijderen?

Bericht door Hugo » 23 apr 2015, 23:22

Heeft iemand een idee bij welke firmware een osm streetmap kaart werkt?
Wie heeft dit werkend gekregen?

Hugo
Beter een Auto achter een Wing dan een Wing achter een Auto

peter

Re: Hoe kan ik oude routes uit het GPS systeem verwijderen?

Bericht door peter » 24 apr 2015, 09:27

Osm werkt volgens mij met elke firmware. Je hoeft dus niks te updaten.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoe kan ik oude routes uit het GPS systeem verwijderen?

Bericht door RonalT » 24 apr 2015, 18:12

Open Street Map werkt gewoon zonder problemen. Het enige zou kunnen zijn dat de ingebouwde navigatie wat tegenwerkt om het er op te zetten. Als je een SD-card kan gebruiken zou ik aanraden om daar OSM op te zetten en deze in het toestel te doen.
Heeft niets te maken met welk toestel of firmware. Alle Garmin toestellen die met kaartupdates overweg kunnen zijn er in principe geschikt voor
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie