Censor
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jan 2023, 13:15
- Type Goldwing: GL1800
Censor
Collega's, ik rijd met een gl 1800 van 2001 en heb op vakantie te veel met benzine 95 rondgereden en daarbij de ,nokkenas censor naar de knoppen gereden, is er iemand die mij kan zeggen waar die zich op de motor bevindt ( het is de censor aan de linkerkant van de motor ).
De motor start zelfs niet meer.
Mvg, Alex
De motor start zelfs niet meer.
Mvg, Alex
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44
Re: Censor
verplaatst naar het juiste onderwerp
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
De linker knock-sensor zit tussen de uitlaatbochten, net boven de bevestiging van de valbeugel. Heb je de storingscode uitgelezen? Als deze de linker knock sensor aangeeft kun je hem wisselen met de rechter en kijken of de foutcode meegaat naar de rechterzijde. Anders koop je voor niets een nieuwe. Het komt ook voor dat de stekker op de sensor er niet goed op zit. Ook een probleem met de ECM komt voor als de sensor toch goed blijkt te zijn.
(Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je door de brandstof je knock sensor defect rijdt.)
(Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je door de brandstof je knock sensor defect rijdt.)
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jan 2023, 13:15
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
Hoi Pep,
Bedankt voor de reactie en de info, heb hem ondertussen gevonden en reeds een nieuwe besteld.
De foutcode gaf aan dat het de linker censor was, heb hem niet verwisseld met de rechterkant ( dom van mij maar ja ) al doende met de hulp van collega's word je slimmer
Van een dealer ( vakantie Frankrijk ) kreeg ik te horen dat de motor te heet heeft gehad ( enkele keren ) en daarmee de censor zou stuk zijn.
Hopelijk is het waar, houd u op de hoogte,
Mvg Alex.
Bedankt voor de reactie en de info, heb hem ondertussen gevonden en reeds een nieuwe besteld.
De foutcode gaf aan dat het de linker censor was, heb hem niet verwisseld met de rechterkant ( dom van mij maar ja ) al doende met de hulp van collega's word je slimmer
Van een dealer ( vakantie Frankrijk ) kreeg ik te horen dat de motor te heet heeft gehad ( enkele keren ) en daarmee de censor zou stuk zijn.
Hopelijk is het waar, houd u op de hoogte,
Mvg Alex.
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
Hoop voor je dat het vervangen van de sensor het probleem oplost en je weer lekker kan toeren.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jan 2023, 13:15
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
Hoi Pep,
Bij deze een update van de censor, zoals u dacht is het probleem niet opgelost met de nieuwe censor, is er een manier om de ECM te testen ?
Mvg, Alex
Bij deze een update van de censor, zoals u dacht is het probleem niet opgelost met de nieuwe censor, is er een manier om de ECM te testen ?
Mvg, Alex
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
Het uitlezen van de motor electronica bij een 2001 model is erg beperkt. Ik zou als eerst via het elektrisch schema de bedrading van de sensor tot aan de ECM/ECU doormeten om uit te sluiten dat niet in de bedrading zit en het daadwerkelijk in de ECM/ECU unit zit.
Start de motor helemaal niet of draait deze wel rond maar slaat niet aan? Als de sensor of bedrading het probleem zou zijn dan zou volgens mij na het starten en aanslaan van de motor het motorstoringslampje FI moeten gaan branden.
Start de motor helemaal niet of draait deze wel rond maar slaat niet aan? Als de sensor of bedrading het probleem zou zijn dan zou volgens mij na het starten en aanslaan van de motor het motorstoringslampje FI moeten gaan branden.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jan 2023, 13:15
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
De motor draait wel rond maar slaat niet aan, geeft wel een ploffend geluid.
Hij is wel draaiend stilgezet maar op lage toeren viel hij steeds stil ( kruispunt of rood licht ), tijdens het rijden gaf hij schokjes en ook het ploffend geluid in de uitlaten.
Mvg, Alex
Hij is wel draaiend stilgezet maar op lage toeren viel hij steeds stil ( kruispunt of rood licht ), tijdens het rijden gaf hij schokjes en ook het ploffend geluid in de uitlaten.
Mvg, Alex
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Censor
Ik zou als ik jou was even het forum bericht: “ FI lampje gaat branden” even aandachtig doorlezen. Er staan een heleboel aanwijzingen en mogelijke oplossing op van onze mede forum leden.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)