vandaag ontdekt dat er condens in de koplampen zit.
is dat een kwestie van straks in de winterstop de lampen eruit
halen en dan laten drogen en hopen dat het eruit is.
rechter koplamp met rechts een condens plek
linker koplamp met een strook condens onderin
condens in de koplampen
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
condens in de koplampen
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- mothergoose
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: condens in de koplampen
Dit herken ik, heb ik ook. Het gaat weer weg, maar na verloop van tijd ontstaat er, net als in de auto op je voorruit, een lichte waas. Hierdoor kijkt de Wing niet echt fris meer uit zijn ogen. Laten drogen zal naar mijn idee geen oplossing zijn, het schijnt dat je de lampen door ze op te warmen in de oven open kan maken, maar dat het een hele klus is om ze eruit te krijgen. Om die reden heb ik het al een tijd uitgesteld
Gr. Jurgen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: condens in de koplampen
Komt vaker voor in dit jaargetijde. De warmte van de koplamp en de koude buitenkant laat de condens verschijnen. Je kan proberen om tijdens een lange rit de rubberen doppen tijdelijk te verwijderen. Als je een beetje geluk hebt verdampt de condens uit de lampunit door de warmte en kan de dop er weer op na de rit. Als alternatief kan je de Rubberendop en de H7 lamp verwijderen en met een haarfohn (geen verbrander = te heet) in het gat te blazen, de condens op laten lossen. Met de fohn niet het gat dicht houden anders kan de ingeblazen lucht (met opgenomen condens) niet makkelijk ontsnappen. Hou er rekening mee dat het wel enige tijd kan duren voordat de condens totaal verdwenen is.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
- Type Goldwing: GL1800
Re: condens in de koplampen
ik heb wel eens gehoord dat ze ook wel eens een klein gaatje boorde. in een kunstof koplamp glas. zodat het vocht eruit kon, en de condens verdampte. is dit feit of fabel. en klein is dan 2 of 3 mm.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.
Re: condens in de koplampen
Ik heb ze ooit eens uit elkaar gehad, je moet de kuip verwijderen en dan de koplampen losschroeven. De hele unit in de oven op 160 graden voor een kwartiertje, dan voorzichtig proberen om het glas van de unit te trekken terwijl hij nog warm is. Heb je je ding gedaan wat je wilde doen, beide delen weer in de oven en weer stevig op elkaar drukken. Niet eerst 1 helft in de oven en dan de andere maar beide tegelijk weer een kwartiertje warm laten worden.
Doe heel voorzichtig met de glimmende binnenkant want die kan niks hebben en zal snel beschadigen.
KLIK HIER voor het verslag van mijn operatie met de koplampen.
Doe heel voorzichtig met de glimmende binnenkant want die kan niks hebben en zal snel beschadigen.
KLIK HIER voor het verslag van mijn operatie met de koplampen.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: condens in de koplampen
Mijn GL1800 heeft condens in de koplampen, mijn vorige motor had condens in de koplampen en mijn auto heeft ook condens in de koplampen, ik heb me er nooit druk om gemaakt.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: condens in de koplampen
Gaatje boren op een plek die niet opvalt.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: condens in de koplampen
zoals het is gekomen zo is het ook verdwenen
bedankt voor de tips alleen ga hem niet opwarmen in een oven.
hij staat nu binnen voor de winter beetje vroeg maar dat heeft een andere oorzaak.
de wing word gewrapt dus ligt nu uit elkaar zal ook eens kijken naar de koplampen die liggen nu los.
bedankt voor de tips alleen ga hem niet opwarmen in een oven.
hij staat nu binnen voor de winter beetje vroeg maar dat heeft een andere oorzaak.
de wing word gewrapt dus ligt nu uit elkaar zal ook eens kijken naar de koplampen die liggen nu los.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.