Haal er gewoon de tank uit, dan kun je er beter bij.martinw schreef: ↑04 mei 2021, 22:43Onder deze video, staat een tip van iemand die een speciale ratel-ringsleutel heeft gebruikt, en in 20 minuten uitbouw en inbouw kon doen.
https://www.youtube.com/watch?v=74NFL6Yw_do
Ze zien er zo uit, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden in Europa!
Accu liep leeg tijdens rijden
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Dag Cas, kan je morgen of overmorgen komen helpen? Ik denk dat jij de man bent die ik zoek. Haal jij dat allemaal gewoon uit elkaar? Ik kijk graag hoe je dat doet.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Ik heb de Wing gestript toen ik hem kocht om alles eens goed schoon te maken en in het vet te zetten, vooral de lagers van de prolink hebben het zwaar te verduren en stonden helemaal droog.
Weet je zeker dat de dynamo het probleem is en niet een stekker die slecht contact maakt? Een beetje WD-40 erop spuiten kan helpen. Ook de spanningsregelaar hangt aan de onderkant van de motor en krijgt het zwaar te verduren met water en modder. Maar het is allemaal lastig om er bij te komen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Foks
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Terneuzen
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Hallo Cas,
Op mijn GW1800 met ingebouwde navigatie heb ik de voltmeter gemonteerd zoals op de foto aangegeven. Ik heb een kleine (knoop) voltmeter gekocht. Een komboor aangeschaft van de juiste maat. Boel gedemonteerd, gat geboord, voltmeter aangesloten op de accessoire aansluiting. Alles terug geplaatst en klaar.
Op mijn GW1800 met ingebouwde navigatie heb ik de voltmeter gemonteerd zoals op de foto aangegeven. Ik heb een kleine (knoop) voltmeter gekocht. Een komboor aangeschaft van de juiste maat. Boel gedemonteerd, gat geboord, voltmeter aangesloten op de accessoire aansluiting. Alles terug geplaatst en klaar.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
En een gear indicator kan nog naast de preload adjust worden gemonteerd.Foks schreef: ↑05 mei 2021, 10:54Hallo Cas,
Op mijn GW1800 met ingebouwde navigatie heb ik de voltmeter gemonteerd zoals op de foto aangegeven. Ik heb een kleine (knoop) voltmeter gekocht. Een komboor aangeschaft van de juiste maat. Boel gedemonteerd, gat geboord, voltmeter aangesloten op de accessoire aansluiting. Alles terug geplaatst en klaar.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
De gear indicator zit bij mij gemonteerd in het rechter speakerhuis, recht voor m'n 'snufferd' dus
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
erg mooi! Dat wil ik ook doen!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Dag Cas, geen idee, maar ik zal wat wd40 erop spuiten.Cas schreef: ↑05 mei 2021, 09:17Ik heb de Wing gestript toen ik hem kocht om alles eens goed schoon te maken en in het vet te zetten, vooral de lagers van de prolink hebben het zwaar te verduren en stonden helemaal droog.
Weet je zeker dat de dynamo het probleem is en niet een stekker die slecht contact maakt? Een beetje WD-40 erop spuiten kan helpen. Ook de spanningsregelaar hangt aan de onderkant van de motor en krijgt het zwaar te verduren met water en modder. Maar het is allemaal lastig om er bij te komen.
Ik krijg geen enkele laadstroom, dus dat kan ook nog de spanningsregelaar zijn? die hangt onder het accubakje toch? Hoe kom ik daar nu achter of dat het probleem is?
- pbeeren
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leveroy
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Ik heb precies dezelfde in het rood , ook op de zelfde plaats. Zo zie je altijd of de accu geladen word.Foks schreef: ↑05 mei 2021, 10:54Hallo Cas,
Op mijn GW1800 met ingebouwde navigatie heb ik de voltmeter gemonteerd zoals op de foto aangegeven. Ik heb een kleine (knoop) voltmeter gekocht. Een komboor aangeschaft van de juiste maat. Boel gedemonteerd, gat geboord, voltmeter aangesloten op de accessoire aansluiting. Alles terug geplaatst en klaar.
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Zet je motor tegenover een muur zodat je lampen op de muur schijnen. Laat de motor warmdraaien zodat je het normale stationaire toerental hebt. Als je nu een beetje gas geeft dan zullen de lampen iets feller moeten gaan branden. Is dat het geval dan zou ik het probleem bij de accu zoeken en anders zou ik eerst alle stekkerverbindingen controleren en inspuiten met WD-40 en ook eventuele massa aansluitingen. Dat zijn geen leuke klusjes want je komt er moeilijk bij.martinw schreef: ↑05 mei 2021, 13:12Dag Cas, geen idee, maar ik zal wat wd40 erop spuiten.Cas schreef: ↑05 mei 2021, 09:17Ik heb de Wing gestript toen ik hem kocht om alles eens goed schoon te maken en in het vet te zetten, vooral de lagers van de prolink hebben het zwaar te verduren en stonden helemaal droog.
Weet je zeker dat de dynamo het probleem is en niet een stekker die slecht contact maakt? Een beetje WD-40 erop spuiten kan helpen. Ook de spanningsregelaar hangt aan de onderkant van de motor en krijgt het zwaar te verduren met water en modder. Maar het is allemaal lastig om er bij te komen.
Ik krijg geen enkele laadstroom, dus dat kan ook nog de spanningsregelaar zijn? die hangt onder het accubakje toch? Hoe kom ik daar nu achter of dat het probleem is?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Het is gelukt!
Met een kleine of grote ratel en een verlegstukje, achter de dynamo langs, lukt het niet, maar met een klein rateltje van Snapon tools, die een swivelhead heeft (https://www.toolmaster.shop/snap-on-thn ... 4110482776), kon ik over de dynamo heen de dop er net op krijgen! Vervolgens de stang met het handvat iets naar voren en kleine ratelslagen maken.
Ik ga nu de leidingen en stekkers iets verleggen, dat is een rommeltje vind ik.
Heren allemaal bedankt voor het meedenken!
Met een kleine of grote ratel en een verlegstukje, achter de dynamo langs, lukt het niet, maar met een klein rateltje van Snapon tools, die een swivelhead heeft (https://www.toolmaster.shop/snap-on-thn ... 4110482776), kon ik over de dynamo heen de dop er net op krijgen! Vervolgens de stang met het handvat iets naar voren en kleine ratelslagen maken.
Ik ga nu de leidingen en stekkers iets verleggen, dat is een rommeltje vind ik.
Heren allemaal bedankt voor het meedenken!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
heb je daar ook een fotootje van? en welke heb je besteld? Is aansluiten eenvoudig? ik begrijp dat ie alleen maar de versnelling aangeeft als je rijdt?
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Antoon Aarts (Wingservice) heeft deze gelijktijdig geplaatst met de progressieve vering, hij is direckt in te pluggen, de stekkeraansluiting zit onder het zadel. https://www.mpartz.nl/gipro-g2-digitale ... odel_info=
Op een eerder topic is over de gear indicator nog het e.e.a terug te vinden. viewtopic.php?f=10&t=11408&start=30
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
- Type Goldwing: GL1800
Re: Accu liep leeg tijdens rijden
Met de juiste kleine ratel met een swifel-head, de juiste verlenging van Snap-on, met de juiste dop (lengte) is het best te doen, als je een goede magneet hebt op een lange schroevendraaier, om de dop naar de bout te begeleiden.
Ik heb een voltmeter gekocht en in de telefoonhouder ingebouwd
Een nieuwe dynamo gekocht bij Van Dijk Automaterialen in Groningen voor slechts 187 euro en de motor heeft een stiller geluid!!
Dank voor alle ideeën, hulp.
Ik heb een voltmeter gekocht en in de telefoonhouder ingebouwd
Een nieuwe dynamo gekocht bij Van Dijk Automaterialen in Groningen voor slechts 187 euro en de motor heeft een stiller geluid!!
Dank voor alle ideeën, hulp.