Start problemen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Pep
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door Pep » 14 mei 2022, 18:53

Omdat in beide gevallen alles uit elkaar is geweest, is het misschien een probleem met de startonderbreker? (Mits het een Europees model is). De ring rond het contactslot moet tenslotte de sleutel herkennen en de ontsteking/brandstofpomp “ vrijgeven “ anders kan je starten tot je een ons weegt.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)

Gebruikersavatar
EJ Bergsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:18
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door EJ Bergsma » 16 mei 2022, 10:37

Afgelopen week een avond lang alles na gelopen met een vriend. Idd aan een startonderbreker zaten wij ook te denken maar die ziet er niet op...
Alle zekeringen nagekeken, stekkers los gehaald, ingespoten opnieuw aangesloten, PGM-FI relay gewisseld, bank angle sensor gecheckt etc etc. Alles werkt prima, display gaat aan, lampen branden etc. Alleen de FI lamp blijft permanent branden.

1 observatie, als ik de zijstandaard uitklap geeft de FI code 16 en 17

16
• Loose or poorly connected No. 5 injector connector
• Open or short circuit in No. 5 injector wire
• Faulty No. 5 injector

17
• Loose or poorly connected No. 6 injector connector
• Open or short circuit in No. 6 injector wire
• Faulty No. 6 injector

Vind ik verder niet logisch aangezien ze goed gemonteerd zijn en het twee verschillende stekkers in de kabelboom zijn die alle 3 de injectoren aan één kant bedienen.

Dus ik weet het even niet meer...
Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed. Twijfel?
Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 180
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn

Re: Start problemen

Bericht door pcrider » 16 mei 2022, 18:41

Wat ik ook doe er komt geen vonk...
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
EJ Bergsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:18
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door EJ Bergsma » 17 mei 2022, 08:41

Ik heb de FI reset ook nog gedaan via de rode stekker onder het zadel. Ook niks…
Frustrerend dit zeg!!!
Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed. Twijfel?
Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Gebruikersavatar
EJ Bergsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:18
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door EJ Bergsma » 18 mei 2022, 10:52

Toch nog een keer door de files met foto's gescrold maar niets speciaals gevonden.
Kan niet echt een startonderbreker vinden maar het moet haast wel gezien het euvel...
Ook geen loze stekkers over.
Inmiddels weer voor werk in het buitenland dus tijd om online te blijven zoeken...
Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed. Twijfel?
Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Gebruikersavatar
Pep
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door Pep » 18 mei 2022, 21:01

Ik heb het volgende even geprobeerd bij mijn motor:
Dodemansknop op de stand “Stop”: contact aan, Fi lampje gaat niet aan en kan ook niet starten. (Originele sleutel)

Starten met (bijgemaakte) sleutel zonder transponder voor de startonderbreker: Fi lampje gaat aan maar niet uit (normaal wel na enkele sec), ik hoor wat klik geluiden heel kortstondig , ik kan wel starten, motor draait rond maar slaat niet aan.
Met de originele sleutel start hij hierna gewoon.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 180
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn

Re: Start problemen

Bericht door pcrider » 24 mei 2022, 21:03

Hoera de mijn leeft weer.
Alle stekkers op de injectoren losgehaald en opnieuw vastgezet, nu verder de motor weer opbouwen
groet een blije Roelof
PS ik heb nog een Pan 11 in de aanbieding :)
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
EJ Bergsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:18
Type Goldwing: GL1800

Re: Start problemen

Bericht door EJ Bergsma » 16 jun 2022, 20:16

Update: Vanuit het buitenland even een vriend laten kijken naar de injectors van 5 en 6...
Ik heb de injectoren laten reinigen en of ik het heb gedaan of niet maar de pinnetjes van 5 en 6 zaten niet recht :oops:
Rest ook maar even controleren. Beetje stom als ik bij de eerste hobbel stil sta...

Dus de mijn start ook weer hoera :D
In september verder opbouwen en eindelijk rijden!

Btw die MIL is zo slecht nog niet... Wel handig om te weten dat je 10 seconden moet starten en de zijstandaard moet uitklappen om te activeren.
Laatst gewijzigd door EJ Bergsma op 18 jun 2022, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het achterwiel is niks anders dan een grote ventilator om de rijder fris te houden en zijn achterwerk relaxed. Twijfel?
Kijk dan maar eens goed. Als het blokkeert of uitzwenkt zie je de rijder zweten en er blijven kreukels in het zadel achter.

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 180
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn

Re: Start problemen

Bericht door pcrider » 16 jun 2022, 22:53

Verder heb ik de bardan as en vanwege het afbreken van de ABS Censorhouder ook een nieuwe bardan gekocht, kruiskoppeling kapot, ik denk dat deze ook de defect in de versnellingsbak heeft veroorzaakt, nu nog een nieuwe hoes tussen motor en cardan monteren en dan Ristie weer 100%
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast